Lumină naturală pentru locuințe sănătoase
Reading Time: 4 minuteDupă ce a ajutat românii să transforme poduri întunecate în mansarde luminoase, VELUX a aplicat aceeași filosofie unei hale vechi, care a devenit un sediu central modern pentru cei 30 de angajați, dotat și cu un showroom integrat. Noemi Ritea, directorul general al VELUX România, ne-a vorbit despre provocările acestei transformări, dar și despre trendurile în domeniul ferestrelor de mansardă.
Ați transformat o hală industrială veche într-un nou spațiu de birouri. Care au fost cele mai importante provocări și ce soluții ați folosit?
Pentru noul birou am pornit de la ideea pe care am susținut-o mereu: orice spațiu se poate reinventa la nesfârșit. Așa am văzut potențialul de amenajare și am dat valoare unui spațiu foarte vechi și degradat. Transformarea din temelii a unei hale industriale uitate de timp într-un nou concept de birou și de showroom confirmă și întărește valoarea în care noi credem și pe care o promovăm, și anume renovarea. Noul sediu al VELUX România se află în Coresi Business Park și chiar dacă nu mai “locuim la mansardă”, amenajarea noului spațiu a fost o adevărată provocare, însă am reușit să îl transformăm într-un mediu de lucru sănătos, în care confortul și facilitățile sunt specifice unei clădiri moderne și minimaliste.
Noul birou VELUX este inundat de lumină naturală datorită fațadei din sticlă, dar și a soluțiilor sale integrate în spațiu: modelul electric de fereastră pentru acoperiș tip terasă este pus în valoare în sala mare de ședințe, tuneluri solare poziționate în zona coffee point și în cele două grupuri sanitare de la etajul 1, astfel că aducerea luminii naturale chiar și în cele mai întunecate zone ale biroului a devenit posibilă.
Care a fost motivul mutării VELUX într-un nou birou?
După 11 ani de locuit la mansardă, anul 2018 este unul al reinventării și al noutăților, iar pentru a pune în aplicare strategia abordată pentru viitor, mutarea într-un spațiu încăpător a devenit tot mai necesară. Cu o suprafață totală de 900 mp, noul spațiu ne-a oferit posibilitatea de a îmbina cu succes zona de birouri, destinată angajaților, cu o zonă de showroom, unde partenerii și clienții noștri pot descoperi, pe langă gama de ferestre de mansardă, produse inovatoare expuse în premieră în țară. De asemenea, sediul este un open space amenajat în stil minimalist, nordic, dar care asigură capacitatea optimă pentru desfășurarea activității echipei actuale, formată din 30 de persoane. Interiorul a fost gândit astfel încât să pună accentul și pe colaborarea dintre colegi: prin suprafețele deschise și prin locurile de întâlnire formale și informale. Un alt avantaj constă în controlarea separată, în fiecare birou, a climatului, iar izolarea fonică este un adevărat atu, care oferă intimitate. Sala mare de meeting de la etaj se poate transforma oricând într‑un spațiu de training modern pentru desfășurarea cursurilor pentru angajați sau pentru parteneri, fiind dotată cu toate echipamentele și infrastructura tehnică necesare. În același timp, platforma din fața biroului poate fi transformată într‑un mic spațiu expozițional pentru cursurile practice care se fac alături de parteneri.
Care este conceptul care a stat la baza showroomului integrat?
Chiar dacă noul spațiu nu se află într-o mansardă, alături de colegii noștri din Danemarca am creat un display personalizat pe care sunt prezentate aproape toate produsele noastre, lucru imposibil de făcut pe un acoperiș adevărat. Elementul cheie al noului sediu este crearea unui concept de showroom inovator, unde vizitatorii vor avea ocazia să testeze și să admire în detaliu atât produsele din gama de Standard și Standard Plus, cât mai ales produsele Premium, care nu sunt expuse nicăieri în țară: balconul VELUX Cabrio®, fereastra pentru evacuarea fumului, ieșirea pe acoperiș, elementele verticale, ferestrele pentru acoperiș terasă și altele.
A crescut interesul românilor pentru soluțiile care să aducă în case lumina naturală?
Da, interesul românilor a crescut, iar acest fapt nu face decât să ne bucure. Trendul acesta este strâns legat de dorința cât mai mare pentru renovarea podurilor, pentru transformarea lor în spații funcționale de locuit, cu cât mai multă lumină naturală. Iar pentru că interesul pentru internet și utilizarea smartphone-ului este în plină creștere, anul acesta am venit în întâmpinarea acestor tendințe prin lansarea aplicației mobile gratuite, MyDaylight. Cu ajutorul acesteia, clienții pot vizualiza în cele mai mici detalii modul în care lumina naturală va pătrunde în pod, astfel încât să pună în valoare fiecare metru pătrat. Cu alte cuvinte, aplicația le permite să experimenteze efectul luminii naturale din interior, ei fiind cei care o proiectează.
Cum a evoluat VELUX în prima parte a anului și ce estimări aveți pentru sfârșitul anului?
Comparativ cu anul trecut, care a început mai anevoios, fapt care s-a datorat în cea mai mare parte condițiilor meteo nefavorabile, evoluția noastră din prima parte a acestui an a fost extrem de bună, iar estimările pentru finalul anului sunt optimiste și pozitive. În ultimii zece ani, am investit constant în promovare, iar acum se văd cu adevărat rezultatele. Întotdeauna ne-am dorit să fructificăm și latura de educare a clienților noștri și nu ne-am axat doar pe o comunicare legată de produs. Chiar în luna mai am lansat o astfel de campanie de educare și de responsabilizare a Generației Indoor, pentru că ne petrecem 90% din timp în spații interioare cu un climat interior de multe ori nesănătos. Tocmai de aceea, avem nevoie de cât mai multă lumină naturală și aer proaspăt în casele noastre.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz