Business

Lucian Oprea, Arggo: Totul despre raportarea SAF-T

Reading Time: 2 minute

Pentru marii contribuabili anul acesta a adus o nouă declarație, iar implementarea conceptului SAF-T (Standard Audit File for Tax) este un subiect intens dezbătut, pe lângă e-Factura și e-Transport.

Am stat de vorbă cu Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo, pentru a afla mai multe detalii despre raportarea SAF-T, care reprezintă o obligativitate pentru toți contribuabilii, din anul 2023 contribuabilii mijlocii, iar din 2025 cei mici.

Ce este SAF-T, la ce ajută și ce obligații au contribuabilii?

SAF-T este un fişier de audit stan­dard pentru schimbul electronic de date contabile de la contribuabil către autoritățile fiscale, într-un format standardizat de date. Astfel, se poate realiza mult mai uşor o analiză şi un control fiscal. În plus, se asigură transparenţa şi creşterea gradului de încredere între autoritățile fiscale şi contribuabil.

Ordonanța Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală prevede obligația depunerii acestui fișier pentru contribuabilii mari începând cu 1 ianuarie 2022, pentru contribuabilii mijlocii chiar începând cu anul viitor, iar pentru contribuabilii mici în anul 2025.

Ce trebuie să cunoască companiile?

Pentru a veni în întâmpinarea companiilor și a facilita raportările pe care acestea trebuie să le transmită către autoritățile fiscale din România, colegii mei din Arggo au dezvoltat două soluții de raportare SAF-T care să îndeplinească cerințele legale, oferind consultanță și suport postimplementare.

O solu­ție este Arggo SAF-T for ­Dynamics, care se adresează acelor companii care utilizează ERP-uri din suita Microsoft Dynamics, precum ­Dynamics 365 Business Central, NAV, AX, Dynamics 365 for Finance & Operations. Această soluție este integrată în sistemul ERP și funcționează ca o extensie fără a altera procesele existente.

Cealaltă soluție este Timeqode SAF-T, care poate fi implementată indiferent de sistemul ERP utilizat de companie, pentru a obține declarația SAF-T. Astfel, soluția de sine stătătoare validează datele din diverse ­sisteme, generează fișierul XML și salvează un istoric al declarațiilor și al informațiilor încărcate. Soluțiile răspund cerințelor autorităților fiscale din România.

Care sunt etapele procesului de implementare?

În procesul de implementare a raportării trebuie să fie luate în considerare două etape: etapa de preimplementare, în care contribuabilul analizează dacă datele pe care le deține sunt corecte, și etapa de alegere și implementare a soluției IT, care va fi utilizată recurent pentru raportare.

În soluțiile Arggo pentru obținerea declarației, realizate în suita de ERP-uri de la Microsoft, toate informațiile necesare se extrag automat, iar utilizatorii vor avea o procedură detaliată pe care o pot urma pentru parametrizări și verificări. Astfel, cu ajutorul soluției SAF-T for Dynamics toți pașii sunt finalizați în sistemul contabil înainte ca fișierul semnat electronic să fie transmis pe o rețea securizată către portalul ANAF.

Aceeași metodă fiind valabilă și pentru soluția Timeqode SAF-T, cu mențiunea că oferim servicii de consultanță pentru extragerea datelor. În plus această soluție fiind dezvoltată de către noi de la zero oferă posibilitatea adaptării ei la orice sistem contabil. Astfel, dacă se dorește integrarea cu un sistem contabil pentru preluarea automată a datelor se pot adăuga conectori specifici. Având la bază o aplicație web, Timeqode SAF-T poate fi accesată de pe orice tip de dispozitiv și poate fi utilizată pentru a gestiona fluxuri de business.

Printre clienții companiei Arggo care utilizează raportarea SAF-T enumerăm: Automobile ­Bavaria, Agrii, Axpo, Baumit, Băneasa Shopping City, BIC, Beciul Domnesc, Blue Air, Cotton Tex, KFC, Pizza Hut, Millenium, Libra Bank, Kruk, Kwizda Agro, Synevo, Scania, Secom, Veolia, Viarom etc.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 367 (17 octombrie – 17 noiembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Studiu Offerista: 72% din români sunt îngrijorați de creșterea prețurilor și vor aloca un buget mai mic per achiziție de sărbători

Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe…

40 de minute ago

Vodafone și Oxygen câștigă distincțiile Comunicatorul anului în gaming și Agenția anului la Gaming Video Awards 2024

Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…

o oră ago

București, gazda unei noi ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”

La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…

o oră ago

HOTT – un nou partener creativ de business pe segmentul influencer marketing

Lansarea diviziei de influenceri HOTT – House of Talents & Trends readuce în prim-plan statutul influencerului în campaniile de comunicare.…

o oră ago

Grupul PPC pregătește investiții de 10,1 miliarde de euro pentru următorii 3 ani

Grupul PPC prezintă noile obiective, actualizate și majorate, din Planul Strategic pentru perioada 2025-2027, cu scopul de a deveni o…

6 ore ago

Maria Gheorghiu, fondatoare OvidiuRO: „România se transformă în țara pe care ne-o dorim cu toții”

Asociația OvidiuRO a lansat de curând, împreună cu Kaufland România, inițiativa națională „Prinde gustul lecturii”, o campanie dedicată cultivării obiceiului…

7 ore ago