Loredana Vișa, V+O Communication: Constanță într-un mediu imprevizibil
Reading Time: 4 minuteAflată în prima linie a transformărilor radicale prin care trecem, industria comunicării trebuie să răspundă mereu în timp real provocărilor aduse de aceste schimbări. Ce înseamnă să conduci o agenție de comunicare și cum navighezi în peisajul de business actual ne spune Loredana Vișa, director general și acționar al V+O Communication România.
Cum vedeți industria de comunicare în 2024? Care sunt provocările? Dar oportunitățile?
Comunicarea, ca multe alte domenii, pare a fi dominată de tehnologie. Este nevoie de factorul uman în comunicare poate mai mult ca oricând de la pandemie încoace. Pe anumite segmente din industria noastră de comunicare într-adevăr inteligența artificială a ajuns la o integrare fără precedent în colectarea și analiza datelor, de exemplu, ceea ce transformă modul în care înțelegem și interacționăm cu audiențele.
Provocarea este reprezentată de competiția pe termen scurt cu inteligența artificială, care nu este „inteligență”, ci un supermotor de căutare, agregare și listare. Pentru a verifica și coordona rezultatele acestui supermotor, este necesară experiența umană.
Cea mai mare provocare, în sens negativ de data aceasta, o reprezintă fenomenul fake news, ajuns la un nivel de calitate fără precedent. Pe lângă falsificarea imaginilor și a vocilor unor personalități, avem de-a face și cu știri false, promovate uneori la niveluri surprinzător de ridicate. O altă provocare o reprezintă zona resurselor umane, unde pe anumite segmente există mai puține competențe și oameni cu suficientă experiență profesională.
Care sunt principiile etice care vă ghidează?
Trei principii etice mă ghidează în viață și mă refer aici la integritate, corectitudine, responsabilitate. Orice fac, fac pentru a ajuta cât mai mulți oameni și pentru ca toată lumea din jurul meu să câștige.
Cum este să conduci o afacere în acest domeniu? Cum construiești și consolidezi o echipă puternică? Ce stil de leadership preferi?
Să conduci o agenție de comunicare e ca și cum ai fi pilot de linie. Trebuie să duci un avion, cu oameni și bunuri, fără incidente, din punctul A în punctul B, trecând printr-un mediu imprevizibil, în care pot apărea o mulțime de situații neprevăzute. La acestea se adaugă componenta de leadership, pentru că spre deosebire de pilot, care este încuiat în cabina avionului și comunică doar prin interfon, eu sunt mereu alături de echipa mea. Stilul meu de conducere este transformațional, ceea ce implică și stabilirea unei viziuni clare, care să inspire și să motiveze echipa. Cât privește construcția echipei, e un proces zilnic, fără pauză, menit să ajute echipa să facă performanță și să dobândească noi aptitudini.
Cum ați abordat schimbările aduse de era digitală? Ce s-a schimbat și ce s-a schimbat cu adevărat?
Am îmbrățișat toate schimbările, ne-am adaptat și reinventat, de mai multe ori, am schimbat ariile de focus în organizație, am intrat pe zone complet noi de comunicare odată cu apariția erei digitale. Ceea ce s-a schimbat foarte mult în această eră digitală este viteza cu care un subiect devine știre, viteza de propagare în lanț de la un website la altul și derapajele care marchează această propagare. De asemenea, comunicarea este acum bidirecțională cu publicul, a devenit tot mai mult o „conversație” în timp real. De fapt, totul trebuie făcut mult mai repede, acum, imediat. Practic, toate se pot întâmpla instant, și știrile, și reacțiile. Ceea ce s-a schimbat cu adevărat este viteza și precizia cu care ne putem conecta cu audiența vizată și apoi capacitatea de a-i oferi conținut personalizat ca platformă pentru livrarea mesajelor clienților noștri.
Ce sfaturi ați oferi tinerilor care doresc să intre în PR?
Domeniul PR este foarte frumos, ofertant profesional, dar în același timp dificil și solicitant. Este nevoie de rezistență și flexibilitate, adaptabilitate și curiozitate, dorință de a învăța și capacitate de a reține și repeta. De asemenea, este o meserie socială, care necesită un profil uman sociabil. E o combinație între analist de date și scriitor sau mai degrabă scenarist. Trebuie să poți crea o poveste folosind informații existente și să poți analiza rezultatele unei campanii de PR. Sfatul meu este să stea într-un loc de muncă suficient de mult timp cât să învețe cât se poate de mult. Cu cât ești mai expus la diferite experiențe, cu atât devii mai bun. Tinerii trebuie să aibă mai multă răbdare, să schimbe locurile de muncă atunci când găsesc lideri care să-i inspire și să îi îndrume.
Ce estimări de afaceri aveți pentru acest an?
Compania noastră este în proces de consolidare. Am devenit parte a grupului internațional SEC Newgate, care ne oferă acces la resursele unei rețele mai largi, pe diferite axe, pe mai multe continente. Pe lângă contribuția colegilor de la V+O Grecia, cu care am dezvoltat în ultimii 18 ani mai multe proiecte și în România, dar și în regiune, România a fost de la început un business pe care l-am construit și condus cu muncă, determinare și pasiune și care a avut în ultimii 16 ani cele mai bune rezultate din toate filialele V+O din afara Greciei.
Cum reușiți să creați un echilibru între viața profesională și cea personală?
În cadrul agenției, susțin un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală, încurajând hobby-urile personale, astfel încât echipa să se poată odihni și revigora, pentru că o echipă odihnită și fericită este mai productivă și mai creativă. Nu este ușor, având în vedere natura meseriilor noastre și personalitatea fiecărui angajat, dar având în vedere contextul general, până acum am reușit. Parte din acest succes îl datorez copiilor mei, care m-au ajutat să rămân concentrată și în același timp să mă destind.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Ediția internațională #BizGrecia este un proiect Biz în parteneriat cu Royal Caribbean, Alpha Bank, Olympus, Sarantis, PPC, tbi bank, Apivita, Stirixis Group, Aktor, V+O Communication și Aqua Carpatica.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz