Livrările magazinelor online românești peste graniță au crescut cu 75% în pandemie
Reading Time: 2 minuteVânzările cross-border au crescut cu 75% de la începutul anului și până în prezent, față de ultimele luni din 2019, pe fondul creșterii comenzilor online, dar și a îmbunătățirii serviciilor de livrare, potrivit Coletăria.ro.
În același timp, în România s-a înregistrat o creștere masivă a comenzilor din afara țării, astfel că, în primele 5 luni ale anului, volumul de colete intrate în România din țările UE s-a dublat.
Comercianții din România s-au orientat către marketplace-urile din Europa, ceea ce a dus la creșterea considerabilă a vânzărilor pe cross-border. În prezent, la nivelul pieței locale, din volumul total de livrări, 20% reprezintă comerț cross-border și 80% intern.
„Ne așteptăm ca, în perioada următoare, volumul de livrări cross-border din România spre alte țări să aibă o creștere exponențială, iar livrările de colete din alte țări către România să se dubleze anul acesta. Estimăm că, până la finalul anului, ponderea pe cross-border va urca la cel puțin 30%”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro.
Cele mai des întâlnite tipuri de produse livrate din România în afară sunt cărțile, produse de health & beauty, fashion, produse pentru copii, jucării, articole sportive, de gaming și accesorii IT.
Printre cele mai comercializate produse din străinătate în România se numără cele din IT&C, foarte multe produse din categoria fashion, accesorii, gadgeturi, produse health & beauty, produse pentru copii, articole sportive, home & deco, auto-moto.
În primă fază, comercianții din România vizează diaspora, care reprezintă un segment considerabil de cumpărători. Cele mai accesibile piețe sunt, în primul rând, țările vecine – Ungaria și Bulgaria, dar și Germania, Cehia, Polonia, Marea Britanie, Italia și Spania, unde prețul transportului este accesibil, atât pentru magazinele din România, cât și pentru clienții din țările respective, care au comunități mari de români și marketplace-uri stabile.
Coletăria.ro se ocupă expedierea și livrarea coletelor, fiind parte a grupului Packeta, cu cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est. Compania a intrat pe piața din România în urmă cu doi ani, oferind magazinelor online o soluție ieftină și eficientă de a livra colete nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, Ucraina, Rusia și SUA.
Coletăria.ro continuă extinderea rețelei de puncte de pick-up, oferind magazinelor online o soluție ieftină și eficientă de transport a coletelor, cu prețuri începând de la 6 lei/colet. Recent, compania a lansat și serviciul de livrare la domiciliu și a crescut numărul de pick-up point-uri din magazinele de service GSM și de printing.
Până în prezent, grupul Packeta a transportat mai mult de 20 de milioane de colete, datorită colaborării cu peste 28.000 de magazine online și selleri și operează peste 4.200 de puncte pick-up în Europa Centrală și de Est.
Foto: © Milkos | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz