Livrarea gratuită, factor determinant în shoppingul online
Reading Time: 2 minuteLiLivrarea gratuită este cel mai important factor pentru români atunci când fac cumpărături online, conform studiului GlobalWebIndex, cea mai amplă cercetare a consumatorilor digitali realizată la nivel global, care, pentru prima dată, include date din România.
Studiul arată, de asemenea, că 69% dintre românii conectați la internet au cumpărat cel puțin un produs online iar 46% folosesc aplicații pentru a face cumpărături online. Dintre cei care au făcut cumpărături pe internet, 53% au folosit un laptop sau un PC, 38% au folosit telefonul mobil și 6% tableta.
Mai puțin de 4 din 10 români folosesc aplicațiile serviciilor financiare sau bancare, conform GlobalWebIndex, și doar 3 din 10 fac plăți de pe telefonul mobil, aceștia folosind mai ales PayPal și serviciile digitale ING.
În ceea ce privește produsele achiziționate pe internet, cele mai cumpărate produse online pentru casă sunt din categoria mobilă, 18% dintre cei intervievați spunând că au achiziționat un astfel de produs. Următoarele în lista preferințelor consumatorilor digitali sunt frigiderele (6%), aspiratoarele (5%) și fiarele de călcat (4%).
Cea de-a 10-a ediție a studiului GlobalWebIndex a intervievat peste 110.000 de persoane din mai mult de 40 de țări și, pentru prima dată, include date și despre consumatorii digitali români, datorită eforturilor consolidate ale agențiilor Starcom și Zenith Media de a aduce acest studiu global și în România.
Foto: © Andrii Yalanskyi | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz