Business Interviuri Lifestyle

Liviu Souca, Hansen: Amprenta remote pe piața mobilierului de birou

5 oct. 2021 4 min

Liviu Souca, Hansen: Amprenta remote pe piața mobilierului de birou

Reading Time: 4 minute

Designul și ergonomia mobilierului de birou au căpătat direcții noi. Liviu Souca, Managing Partner  la Hansen, creionează o reconfigurare a spațiului de lucru, în condițiile noii realități hibride pe care tot mai multe companii o îmbrățișează.

Care este impactul pandemiei asupra businessului cu mobilier de birou?

Evident că suntem afectați într-un fel sau altul de pandemie. Pandemia a creat situații noi atât în modul de lucru, cât și în modul în care interacționăm în business, așa că nici noi nu am scăpat. Au apărut peste noapte constrângeri în business, dar și oportunități. Concret, pentru Hansen a trebuit să ne adaptăm rapid la dispariția proiec­telor corporate și să ne pliem pe noile oportunități create de munca de acasă și de distanțarea socială la birou (acolo unde nu se poate lucra de acasă). A dispărut peste noapte cererea pentru anumite servicii pe care Hansen le oferea, dar au apărut alte oportunități precum închirierea de scaune de birou pentru acasă sau vânzarea online de mobilier de birou. Noi am răspuns rapid acestor noi oportunități de business și am redus mult impac­tul negativ al pandemiei în cifra noastră de afaceri.

Biroul de acasă a devenit destul de “ergonomic” pentru a nu mai fi mutat la sediul de firmă/al companiei?

Sistemul remote, telemunca, a dat o nouă direcție mobilierului de birou. Da, este foarte interesant cât de rapid răspund designerii acestei provocări. Într-adevăr, observăm că încep să apară produse din gama mobilier pentru birou care răspund din ce în ce mai bine mediului de lucru de acasă care se caracterizează în multe situații ca fiind un spațiu impropriu pentru birou, zona de lucru își schimbă permanent locul în casă în funcție de nevoile celorlalți membri ai familiei, de oră, de culori. Designul mobilierului de casă intră de multe ori în conflict cu cel al mobilierului de birou: spațiu redus (nu e loc pentru a instala permanent un birou); mobilitate (dimineața lucrez pe balcon, este răcoare, la prânz mă mut în living, iar seara în dormitor că e mai multă liniște); design (cum integrăm mobila de birou în designul casei, fiind ultimul venit); ce fac cu biroul atunci când nu lucrez (în weekend, de exemplu, sau seara când copiii sunt acasă). Noi avem în portofoliu de produse o gamă destul de variată de birouri pentru lucrul de acasă, care să satisfacă exact aceste nevoi, am creeat în website o categorie speciala pentru acest tip de birouri. Hey este un birou din carton, foarte rezistent, dar care cântărește doar 3,5 kg și poate fi mutat ușor oriunde în casă. De asemenea, Compact Drive este un birou reglabil pe înălțime, pliabil și cu rotile, se strânge și se depozitează în debara în câteva mișcări. În sfârșit, StartUs-S și StartUs-E sunt birouri care se pliază și devin dulapuri compacte atunci când nu lucrăm.

hansen 2

Care sunt tendințele pe piața mobilierului de birou? Pe ce se pune acum mai mult accent?

E greu să definești tendințe clare pentru că tendințele sunt prezentate de obicei în marile evenimente ale industriei, în special de liderii de piață care dau direcțiile. Dar pentru că aceste evenimente au fost anulate pentru moment, putem doar “ghici” direcțiile noi. Este evident că se încearcă o reconfigurare a spațiului de lucru în birouri, în condițiile unui program mixt de lucru (birou și acasă). Se încearcă crearea de zone de lucru pentru echipe de proiect, dar și “depersonalizarea” biroului, astfel că atunci când mergi să lucrezi la birou te vei așeza la biroul “liber” și nu în același loc ca săptămâna trecută.

Cum a evoluat sistemul de francize Hansen?

Ideea de francize a venit de la unul din furnizorii olandezi ai Hansen în una dintre primele întâlniri de business cu ei. Prezentându-le structura noastră de business și avantajele care derivă au fost extrem de încântați și ne-au întrebat dacă nu am vrea să francizăm la Amsterdam businessul Hansen. După acea întâlnire am hotărât împreună cu partenera mea, Diana Blinda, că vrem să mergem în această direcție de dezvoltare a afacerii. A durat însă aproape doi ani până să avem prima franciză Hansen în România, pentru început la Cluj. Acum, francizele Hansen exis­tente sunt în zona Cluj (Cluj, Zalău, Oradea, Satu Mare, Baia Mare) și zona Timișoara (Timișoara, Arad, Reșița, Caransebeș).

Cum este partenerul (francizatul) Hansen?

Entuziast. Trebuie să fie pasionat de design și dornic să învețe. Trebuie să aibă sau să poată crea rapid ­network de business în zona pentru care primește franciza Hansen. Trebuie să fie dispus să lucreze singur pentru perioada de început. Trebuie să fie deschis provocărilor, adaptabil, capabil să lucreze în echipă la distanță.

Ce vă inspiră, unde căutați o sursă de inspirație, un model de urmat sau o anumită direcție creativă?

Ne inspiră locurile pe care le vizităm și oamenii pe care-i întâlnim. Suntem pasionați de arta contemporană și design, călătorim mult pentru a ne “reîncărca” și pentru a fi creativi și pozitivi. Eu sunt pasionat de sport, iar Diana Blinda de copii și educație. Am observant că și clientii Hansen au pasiuni, așa că atunci când “detectăm” pasiuni comune, nu ezităm să împărtășim pasiunile noastre. “Sharing is caring.” 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: