Liviu Drăgan, Druid la Zilele Biz 2020: Vreau un chatbot Druid pentru fiecare angajat din lume
Reading Time: 2 minuteLiviu Drăgan, Chairman Druid, companie specializată în dezvoltarea de asistenți virtuali inteligenți (chatboți) pentru corporații, a vorbit în cadrul Zilei de Inovație despre visul său ca fiecare angajat din lume să ajungă să aibă propriul chatbot, care să îl ajute în a fi mai eficient.
Omul de afaceri a amintit că activitatea sa în cadrul companiei Druid a început în anul 2018, din dorința de a face business prin intermediul telefonului mobil sau al tabletei.
El este convins că „mobilitatea este învingătoare în actuala paradigmă, iar din nevoia fiecărui om de self-service și apetența noastră de a chatui, de a da și primi sms-uri l-au făcut să construiască o platformă cu asistenți virtuali, lansată oficial în anul 2019. Cu ajutorul unor angel investors și a unor investiții din partea mea, am putut oficializa această companie.”
În aproape doi ani, aproape toate instituțiile bancare din România folosesc platforma Druid, de la Banca Transilvania, la UniCredit, la BRD, Idea Bank, Raiffeisen Bank etc. În plus și alte companii mari, din retail (Carrefour, Profi, Dona) sau din farma (Regina Maria) folosesc asistenții virtuali de la Druid.
Liviu Drăgan a mai spus că se simte tot mai mult nevoia de asistenți virtuali în companii pentru angajați, dar și pentru consumatori. Și aici a dat un exemplu. „La momentul la care Regina Maria a lansat chatbotul Maria a făcut-o fără nici un fel de promovare. Deși era un chatbot rudimentar, care răspundea doar la câteva întrebări și îndruma spre un asistent uman, în numai o lună de la lansare au fost primit 1 milion de mesaje.”
Omul de afaceri a precizat că astăzi compania are parteneri pe toate continentele de pe glob, de la Noua Zeelandă la SUA, Africa sau Orientul Mijlociu. Sunt 60 de parteneri internaționali care colaborează cu Druid. Au deschis și un birou în America pentru a „cuceri” această piață.
Tendințe în chatboți
Drăgan a menționat că potențial asistenților virtuali este uriaș. Cu ajutorul lor, consumatorii din orice domeniu pot fi ajutați, de la a-și face rezervări de bilete de avion, la a semna contracte financiare, bancare sau a alege diverse alte oferte.
„Chatboții se bazează pe inteligență artificială, proces început cu mult timp în urmă din nevoia de a fi înlocuite muncile repetitive, plictisitoare. Ceea ce fascinant la adoptarea inteligenței artificiale este că poate fi implementată foarte simplu în orice țară din lume și nu are nevoie de o educație specială pentru a fi folosită”, a afirmat Liviu Drăgan în prezentarea sa din cadrul Zilelor Biz 2020.
Următorul lor obiectiv sunt asistenții virtuali pentru angajații unei companii, astfel încât să îi ajute pe aceștia în munca lor și a le ușura sarcinile.
„Cu ajutorul asistenților Druid, angajații se pot conecta la business, pot afla informații, pot face analize. Trebuie să menționez că avem un parteneriat cu Microsoft prin care ne-am conectat chatboți în aplicația Microsoft Teams. În același timp, avem un parteneriat foarte important cu UiPath, soluția noastră fiind singura tehnologie promovată de UiPath, care au decis să interconecteze asistenții noștri cu soluțiile lor Robotic Process Automation”, a continuat Liviu Drăgan.
În România, în acest moment, sunt peste 200.000 de salariați care folosesc asistenții virtuali Druid. Astfel procesele de HR, de sales, financiare, cele de procurement pot fi sprijinite într-un mod eficient.
Liviu Drăgan a încheiat prezentarea sa spunând că el crede cu tărie în dorința de a avea un asistent virtual pentru fiecare angajat din lume.
Zilele Biz au loc între 9 și 13 noiembrie. Puteți urmări transmisia live pe pagina de Facebook a revistei Biz. Detalii despre eveniment puteți afla aici. Înregistrarea întregului eveniment de astăzi este disponibilă aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz