Companii Digital

Linia aeriană digitală

1 feb. 2020 4 min

Linia aeriană digitală

Reading Time: 4 minute

„Ai primit biletul de avion pe WhatsApp! Dacă mai ai alte cerințe, suntem aici să te ajutăm”. Deși pare neobișnuit, este modul prin care KLM reușește să fie aproape de consumator și să îl ajute în orice mod convenabil.

KLM este un pionier al social media din 2009, fiind printre primele companii care au pus la punct un sistem elaborat prin care fac față tuturor cerințelor din era digitală. 23 milioane de oameni urmăresc conturile companiei pe social media. Toate aceste conturi generează peste 200.000 de mențiuni pe săptămână, dintre care peste 35.000 sunt întrebări și comentarii. Toate mesajele își primesc răspunsurile de la o echipă de peste 400 de oameni, cea mai mare echipă de social media din lume.

83395721 10157896289866506 963628947113771008 o
Martine van de Lee-KLM și Alexandru Ardelean-Biz

Martine van der Lee, Social Media Director al KLM, mi-a spus în discuția pe care am avut-o la sediul KLM din Amstelveen că linia aeriană oferă ajutor permanent 24/7 clienților săi cu ajutorul WhatsApp, Facebook, Messenger, Twitter, WeChat, KakaoTalk și LINE in 10 limbi: oladenză, engleză, germane, spaniolă, portugheză, italiană, franceză, chineză, japoneză și coreeană. KLM a fost prima linie aeriană din lume care a permis pasagerilor să primească documentele de zbor și anunțuri legate de zboruri via WhatsApp, Messenger and Twitter. Este prima linie aeriană vestică care s-a alăturat platformei chinezești WeChat.

 

Tendințele anului 2020

KLM este și un agent al inovației și a identificat 10 tendințe, legate de zbouri și de tehnologie pentru acest an.

  1. Generația Z și millenials aleg destinații instagramabile

KLM a comandat un studiu realizat pe 400 de persoane, de către Factsnapp pentru a afla ce vor generațiile tinere.

Astfel, sondajul arată că jumătate din generațiile Z și millenials iau în considerare o destinație, în funcție de cât de instagramabilă este. Câte „like-uri” va genera?

Garanția de a avea poze frumoasă de vacanță este o condiție obligatorie pentru 25,8% dintre cei intervievați. Fotografiile trebuie să fie autentice și realizate personal de cei care le-au făcut, în respectivele locații.

2. Tehnologie vocală la putere

Mulți consumatori petrec ore în șir pentru a consulta motoarele de căutare și navigând pe diverse site-uri web pentru a-și alege următoarea destinație de vacanță.

„Boxele inteligente”, precum Amazon Echo, Google Home sau Apple Home Pod îi asistă în căutarea lor, din ce în ce mai mulți călători își găsesc destinația ideală și biletele de avion potrivite folosind asistenții dezvoltați de companiile tech, Alexa, Siri sau Google Assistant. Serviciul de rezervare al KLM, care este adesea consultat cu ajutorul Google Assistant, atrage 10% mai mulți utilizatori în fiecare lună.

3. Inspirația de călătorie pe social media vine de la prieteni și familie

Instagram este de așteptat să crească ca o sursă semnificativă de inspirație pentru călătorii. Călătorii se uită în principal la postările de la prieteni și familie (65,3%) sau fac clic pe hashtag-uri pentru a căuta inspirație de la străini (45,9%). Rolul influencerilor și al celebrităților ca sursă de inspirație în vacanță este în scădere din ce în ce mai mare (14,5%). De asemenea, peste 50% dintre călători nu au încredere în fotografiile destinațiilor de vacanță împărtășite de influenceri.

5. Combinația avion-tren tot mai populară

Sustenabilitatea este tot mai importantă, iar călătorii o iau în calcul la rezervare. Acesta este motivul pentru care operatorii de turism își unesc forțele, acolo unde este posibil, pentru a oferi bilete feroviare pentru distanțe mai scurte, ca alternativă la zbor. KLM va adăuga mai multe opțiuni site-ului său web pentru a planifica distanțe scurte cu trenul.

Obiectivul principal este că prin combinația unei călătorii cu avionul și cu trenul poate fi planificată și rezervată mult mai ușor.

klmfactsheet2019
Cifrele anului 2019 pentru KLM

6. Compensezi pentru emisiile de CO2?

Tot mai mulți pasageri compensează cota lor de emisii de carbon. Sondajul comandat de KLM a dezvăluit că 38,8% dintre călători intenționează să compenseze emisiile de CO2 în acest an. Pentru a facilita și mai rapid accesul pasagerilor la compensare, KLM va introduce un nou sistem de plată rapidă mobilă în 2020.

7. Fața ta este pașaportul tău

Cozile vor fi mai scurte la aeroport datorită tehnologiei de recunoaștere facială. La începutul anului 2019, KLM a efectuat teste în care pasagerii au trecut prin punctele de control de la securitate, lounge-uri și la îmbarcare, folosind un selfie în aplicația KLM de pe telefoanele lor, în loc să-și prezinte pașapoartele.

Aplicația KLM le arată pasagerilor pe care aeroport poate fi utilizată această tehnologie. Tot mai mulți pasageri vor întâlni această tehnologie în 2020, atunci când noi teste vor fi realizate.  Desigur, este opțiunea fiecărui pasager dacă decide să folosească această inovație digitală sau nu.

8. Inteligența Artificială în zbor

Circumstanțele neprevăzute, cum ar fi furtunile, pot duce la întârzieri de zbor. Inteligența artificială (AI) ajută la reducerea inconvenientelor pasagerilor prin calcularea rapidă a modului de a folosi cele mai bune echipaje și aeronave disponibile. Acest lucru va îmbunătăți și mai mult punctualitatea zborurilor în 2020.

9. Mai mult lux și relaxare la aeroport

Tot felul de inovații vor îmbunătăți și mai mult modul în care călătorii își petrec timpul la aeroport. Pasagerii care au zboruri de legătură vor găsi paturi special de dormit în noul salon non-Schengen Crown din KLM sau se pot bucura de o cină de lux la Restaurant Blue, cu diverse preparate create de bucătarul Joris Bijdendijk, care deține stele Michelin.

10. Telefon mobil oprit sau lăsat acasă

Călătorii preferă din ce în ce mai mult să stea departe de telefonul mobil în timpul vacanței sau cel puțin să-l folosească mai puțin.

Pe de altă parte, nu pot călători chiar deloc fără telefon. Aproximativ 50% dintre pasageri preferă să-și folosească telefoanele cât mai puțin în vacanță, dar spun, de asemenea, că acest lucru nu este întotdeauna posibil. Aproape o treime din pasageri ar dori să călătorească fără telefon, dar se tem că acest lucru este imposibil.

#BizNetherlands este un proiect Biz in parteneriat cu #NNGroup, #BTFlyingBlue, #Philips, #MegaImage și #KLM

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: