Line x DjSuperStore: Când muzica se întâlnește cu publicitatea
Reading Time: 6 minuteLine Agency a pornit anul cu o mișcare strategică pe piața de marcomm locală: lansarea unui departament nou, Line x DjSuperStore, total diferit de tot ceea ce există în acest moment în România. Am vorbit despre acest pas curajos cu Ruxandra Micșunescu, Founder & Chief Connector la Line Agency.
Care au fost cele mai importante momente în 2023 pentru agenție?
2023 a fost un an foarte plin în care am avut parte de multe schimbări. De la mutarea sediului în Hub-ul DjSuperStore, o mutare strategică având în vedere noua divizie pe care o vom lansa, până la procesul de scale-up care se continuă în 2024, proces ghidat de o agenție de consultanță din UK cu experiență pe industria de advertising. Tot în 2023 am câștigat două premii Gold și Silver la Romanian PR Awards, un client nou foarte mare din piața de energie și am deschis poziția de New Business Manager ca parte din acest proces de creștere în care ne aflăm.
Ați pornit 2024 cu gânduri mari și veți lansa un nou departament, Line x DjSuperStore. Cum se diferențiază acesta de ce există acum pe piață?
Muzica a fost întotdeauna un ingredient nelipsit în comunicarea brandurilor. Noua divizie Line X DjSuperStore este locul „Where music meets advertising”. Ne-am propus să ocupăm acest „white space” la nivel de standard, ducând la nivel de excelență experiențele pe care le vom pune în practică pentru a crea conexiuni autentice între branduri și consumatori.
În componența acestei noi divizii am integrat toate resursele necesare pentru a crea activări, proiecte și experiențe noi pentru branduri: advertising și creație, muzică și live entertainment, arhitectură de eveniment și project management specific evenimentelor din zona de artă & cultură. Line x DjSuperStore este un unit creativ unic care urmează firesc modul în care experiențele de brand și pop culture-ul au evoluat.
Venim în întâmpinarea unui trend în care muzica este din ce în ce mai prezentă în viața oamenilor, conform studiilor Generația Z a ascultat 500 de miliarde de cântece pe platformele de streaming și 3 miliarde de episoade de podcast doar în prima jumătate
a anului 2023 – o creștere cu 76% față de 2022. Muzica devine o parte și mai importantă a mixului de marketing în 2024, iar noua divizie Line X DjSuperStore reprezintă o oportunitate unică de a explora și de a inova în spațiul publicitar, muzica fiind un principal motor de creștere și de diferențiere.
De ce considerați că acum este cel mai bun moment pentru a face acest pas?
Există doi indicatori care ne-au adus în punctul acesta tocmai acum: unul este extern, legat de contextul și trendurile industriei, iar celălalt este intern, legat de momentul în care ne aflăm ca agenție și valul de creștere pe care-l experimentăm în această perioadă.
Iar pentru a puncta partea de context, poate cel mai recent exemplu în acest sens este este Spotify Song Psychic, lansat chiar pe 29 februarie, un feature nou de la Spotify și poate cel mai mistic de până acum: poți folosi Spotify pentru a-ți oferi răspunsuri (muzicale) la întrebările presante de zi cu zi. Deși nu ne propunem să intrăm în această zonă mistică (încă) :), ce ne arată inițiative precum aceasta este tocmai acest trend de a aduce muzica mai aproape de utilizatori, de a crea experiențe unice ale utilizatorului cu muzica (ritmul și artistul perfect de care ai nevoie într-o anumită etapă a vieții tale), iar prin noua divizie ne propunem să ducem asta la nivel de brand. Să găsim cel mai potrivit ritm prin care un brand poate să comunice autentic cu consumatorii săi.
Cum v-ați ales partenerii și ce atribuțiuni va avea fiecare dintre voi?
Un context în care vedem adesea activări și inițiative îndrăznețe ale brandurilor sunt activările din cadrul festivalurilor de muzică. Însă o astfel de activare de festival trece mereu printr-o proces de schimbare (de la ideea inițială care a venit în creație până la forma pe care o are live). Aceste schimbări de multe ori vin deoarece este nevoie de trei tipuri de intelligence pentru a creiona o activare live, iar acestea nu sunt întotdeauna sub același acoperiș. Se lucrează cu o echipă mare de furnizori care trebuie aliniați, iar efortul de coordonare este imens.
Line X DjSuperStore reunește sub aceeași umbrelă toate tipurile de intelligence de care ai nevoie pentru a crea o activare la festival, sau orice acțiune de BTL / marketing experiențial: creație & brand strategy (realizată de departamentul de creație Line Agency), soluțiile tehnice și echipamente profesionale pentru DJ-ing și muzică live (realizat de DjSuperStore condus de Robert Graur – cel mai important furnizor de astfel de soluții pe piața locală), arhitectură și producție de activări (realizat de Cezar Necula).
Ce tip de clienți targetați?
Muzica nu cunoaște bariere, iar serviciile de tip experiențial marketing sunt relevante si dorite în toate industriile. Noi pornim dinspre muzică, însă glisăm în mod natural către tot ce înseamnă „brand entertainment”.
Indiferent că vorbim de prezența brandurilor la festivaluri și evenimente speciale, de produs creative care implică dezvoltare de conținut artistic sau despre platforme și campanii de employer branding care mai mereu implică și componente de entertainment și deci muzică.
Nu adresăm o nișă de clienți, cât mai degrabă o nișă de servicii pe care toată lumea dorește să le acceseze, însă pe care noi dorim să le ducem la nivelul următor din punct de vedere implementare și fluiditate a procesului. Vom face asta aducând la masă o echipă multidisciplinară care mixează understanding-ul de brand & de marketing, expertiza solidă de BTL și skill-urile muzicale, atât artistice cât și tehnice, aduse în ecuație de hubul DJ Superstore și Robert Graur.
Care sunt principalele direcții pe care vi le-ați setat pentru primul an de activitate al noului departament?
Principalele direcții cu care Line X DjSuperStore intră pe piață în 2024 sunt Musical & Content Storytelling (pornind de la creații muzicale originale dezvoltate special pentru branduri până la exploatarea potențialului viral al comunităților deținute de artiști și crearea unor legături autentice ale acestora cu branduri), Events & Special Activations (pentru orice tipuri de festivaluri / contexte din industria de entertainment), Talent Sourcing (proiecte speciale de PR, cât și un perfect matchmaking între artiști și branduri / campanii). Nu în ultimul rând, divizia va aborda și zona de Employer Branding venind pe piață cu servicii inedite de team building, comunicare internă, experiențe pentru angajați care încorporează elemente de muzică live, DJ-ing și party.
Care au fost cele mai importante momente în 2023 pentru agenție?
2023 a fost un an foarte plin, în care am avut parte de multe schimbări. De la mutarea sediului în hub-ul DjSuperStore, o mutare strategică având în vedere noua divizie pe care o vom lansa, până la procesul de scale-up care se continuă în 2024, proces ghidat de o agenție de consultanță din UK cu experiență pe industria de advertising.
Tot în 2023 am câștigat două premii Gold și Silver la Romanian PR Awards, un client nou foarte mare din piața de energie, și am deschis poziția de New Business Manager ca parte din acest proces de creștere în care ne aflăm.
Cum ați spune că se schimbă industria de marcomm locală și ce vă doriți voi?
În 2024 continuăm să asimilăm fenomenele AI. Trecem încet, încet, de la defensivă și perceperea lor ca amenințări, la asimilare și utilizare. AI-ul începe să ne devină coleg și îl vedem tot mai des în output-ul agențiilor de la vizualuri la influenceri virtuali și chiar strategii dezvoltate cu „input artificial”.
Nu știu să zic încă unde va duce lucrul acesta și la ce concluzii ne vom afla peste un an, fenomenul vine și cu o uniformizare relativ ușor detectabilă, însă aș spune că asta este mai degrabă o problemă pe care ne-o punem noi, oamenii de marketing. Pentru end-consumer produsul e frumos, își face treaba.
Acum, reversul medaliei ține de punctul în care intervine AI-ul în acest proces.
Noi ca agenții existăm ca să aducem added value care să se vadă în ușurarea vieții echipei de brand dar și în rezultate, de brand și după caz, de vânzări. În această perioadă de “do it yourself”, tentația poate fi aceea de a se ajunge la o discreditare a muncii oamenilor de agenție.
Noi rămânem loiali credinței că diferența o face viziunea strategică, senioritatea oamenilor din echipă, capacitatea de a înțelege industrii și de a traduce deștept obiectivele de marketing în obiective și strategii de comunicare. Aceste aptitudini subtile sunt cele care fac diferența și sunt cel mai greu de înlocuit sau de mimat.
Un alt aspect pe care l-aș menționa este cel legat de investiția în acest brain pe care atât clienții cât și noi agențiile ni-l dorim la masă. El costă. Și spun asta pentru că vedem poate mai mult ca niciodată o disponibilitate tot mai redusă de a înțelege și plăti valoarea acestui standard. Cred că acest context „dyi” de care vorbeam, în care mulți se pricep cât de cât, contribuie la fenomen.
Ne dorim să lucrăm inteligent, folosind tool-urile prezentului pentru a ne ușura munca și a scădea costurile, însă ne dorim să lucrăm și cu convingerea că munca și know-how-ul ne sunt valorizate, fără a sta cu ochii pe ceas pentru că în buget s-a semnat doar pentru o oră de strategie. Adevărul rămâne acela că un gând deștept are nevoie de un pic de flexibilitate și spațiu ca să se nască.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 381 (16 martie – 16 aprilie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz