Conform datelor Eurostat, din 2022, 54% din deșeurile alimentare din Uniunea Europeană provin din gospodării, echivalentul a 72 de kilograme per locuitor, iar o mare parte dintre acestea sunt generate de consumul necorespunzător și de obiceiuri de cumpărare neoptimizate. În acest context, Lidl România lansează o amplă campanie de conștientizare în rândul românilor pentru a descuraja una dintre principalele cauze ale risipei alimentare: obiceiul de a cumpăra un produs chiar și atunci când deja îl avem.
Eforturile de combatere a risipei alimentare sunt completate și de cea mai recentă investiție a Lidl România, o donație de aproape 1,5 milioane de lei către Rețeaua Băncilor pentru Alimente pentru construirea unui nou centru logistic.
Mesajul principal al campaniei subliniază faptul că planificarea cumpărăturilor plecând de la alimentele pe care deja le ai acasă este un prim pas simplu, dar esențial, pentru a contribui la reducerea risipei alimentare. Pentru a ajunge la un public cât mai larg, mesajele vor fi derulate pe toate canalele media, la nivel național, de la TV, radio, online, până la panouri publicitare în marile orașe din țară.
Această inițiativă completează și alte acțiuni pe care Lidl România deja le desfășoară pe acest subiect. Pe canalele de comunicare ale retailerului se desfășoară de câțiva ani o comunicare constantă pe această temă, în secțiunea Stop risipă consumatorii găsesc trucuri și sfaturi utile. În plus, compania a promovat pe canalele sale de comunicare și seria de conținut „Rețeta Responsabilă” care încurajează românii să folosească alimentele disponibile deja acasă, prin propuneri de rețete creative și delicioase. Seria urmărește să transforme risipa alimentară într-o oportunitate de a valorifica fiecare produs din bucătărie.
Inițiativele demarate pe acest subiect, dedicate consumatorilor, vin în completarea eforturilor Lidl România, care și-a luat angajamentul de a reduce risipa alimentară din propriile operațiuni. De aproape 10 ani, retailerul implementează măsuri pentru a minimiza risipa, de la optimizarea permanentă a stocurilor de produse, la programe de vânzare accelerată prin reducere a prețurilor pentru produsele care se apropie de ieșirea din termenul de valabilitate.
În plus, Lidl România contribuie cu donații de alimente și financiare către Rețeaua Băncilor pentru Alimente din România, încă din 2016. În calitate de partener fondator, retailer-ul și-a asumat să susțină financiar costurile pentru începerea activității în fiecare Bancă Regională înființată și o parte din costurile de funcționare, dar și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. Până acum, retailerul a investit peste 15,6 milioane de lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat peste 3.000 de tone de produse alimentare și non-alimentare. Cea mai recentă investiție a retailerului a fost sprijinerea ONG-ului cu suma de aproape 1,5 milioane de lei, pentru inaugurarea noului Hub logistic în București, care va facilita colectarea și distribuția eficientă a alimentelor către persoanele vulnerabile din regiune.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…