Brand Focus Publicitate Stiri

Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: doar pentru 16% dintre femei găsirea echilibrului familie – carieră reprezintă o prioritate

10 sept. 2020 3 min

Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: doar pentru 16% dintre femei găsirea echilibrului familie – carieră reprezintă o prioritate

Reading Time: 3 minute

Pentru majoritatea femeilor ce au o carieră și copii, atingerea unui echilibru între familie și viața profesională poate deveni o reală provocare și, deseori, este considerată a fi chiar o utopie. Presiunea pe care societatea o exercită asupra femeilor în a „juca” simultan mai multe roluri și promovarea mitului femeii perfecte pot naște insecurități, frustrări, nemulțumiri, afectând și blocând încrederea în sine.

Studiul*  realizat de Libresse în luna mai 2020 scoate la iveală faptul că doar pentru 16% dintre femeile din România găsirea echilibrului familie – carieră reprezintă o prioritate. Acest lucru demonstrează, încă o dată, că femeile își asumă pe deplin toate atribuțiile impuse de societate tocmai pentru a se apropia cât mai mult de imaginea femeii perfecte. Însă, cu cât o femeie îndeplinește mai multe roluri, cu atât există mai multe responsabilități și presiuni, apoi, inevitabil, apar și eșecurile.

Toate aceste roluri pe care femeia le joacă de-a lungul existenței ei și presiunea resimțită, ascund în spate vulnerabilități, frustrări și nemulțumiri cu privire la propria persoană, povești, care din teama de a nu fi blamate de cei din jurul lor, rămân neîmpărtășite.

Pentru a demonta mitul femeii de carieră, al mamei și soției ideale și a prezenta femeia cu adevăratele ei emoții și vulnerabilități, Libresse lansează manifestul de empowerment „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!”. Prin acest pas pe care îl face pe teritoriul explorării poveștilor femeilor din România, Libresse dorește să arate societății diversitatea de trăiri și experiențe din spatele rolurilor pe care acestea le îndeplinesc.

Fiecare rol pe care femeia și-l asumă sau îi este impus de societate implică timp și energie, iar atunci când resursele pentru acestea sunt limitate și nu mai pot fi satisfăcute la potențialul maxim, intervin vina și frustrarea. În același timp, lipsa manifestării unuia dintre aceste roluri, carieră sau familie, generează sentimentul de neîmplinire și de neîncredere în propria persoană.

A fi femeie nu înseamnă să fii perfectă pe fiecare plan, ci să te accepți așa cum ești, cu toate reușitele și eșecurile tale pentru că a reuși să-ți echilibrezi în propria poveste de viață toate rolurile înseamnă a deveni mai coerentă și din punct de vedere emoțional. Astfel, în călătoria de a găsi acest echilibru, primul pas pe care Libresse îl propune femeilor din România este recunoașterea și acceptarea propriilor trăiri și vulnerabilități, a momentelor în care acestea simt că nu mai pot. Acest echilibru nu înseamnă sacrificarea unuia dintre roluri, ci înțelegerea faptului că nu sunt mutual-exclusive și îndeplinirea acestora fără teama de a dezamăgi sau de a nu fi impecabile în ochii celorlalți.

Femeile, prin rolurile pe care le joacă, trec printr-o diversitate impresionantă de experiențe și emoții – durere, plăcere, dragoste, ură, vină, frică. Reprimarea acestor trăiri ca urmare a presiunii pe care societatea o pune asupra lor în a se încadra în standardele femeii perfecte, aduce cu sine o serie de repercursiuni la nivel emoțional și psihic ce se manifestă pe toate palierele vieții. În acest context, prin îndemnul „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite”, Libresse oferă o voce acestor adevăruri știute, dar ascunse, despre trăirile femeilor cu fiecare rol pe care îl îndeplinesc pentru că doar în acest mod pot găsi calea spre echilibrul între familie și viața profesională.

*Studiul Libresse, care prezintă o analiză în profunzime a preocupărilor și temerilor cu care se confruntă femeile, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 505 de femei, din mediul urban, în luna mai 2020.

Brandul Libresse face parte din portofoliul companiei Essity, o companie internațională de top în domeniul igienei și sănătății care are ca scop îmbunătățirea stării de bine cu ajutorul produselor și serviciilor sale, esențiale pentru viața de zi cu zi.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: