Libra Internet Bank anunță un profit record pentru primul semestru din 2023
Reading Time: 3 minuteLibra Internet Bank a avut un profit net de 160,7 milioane de lei în Semestrul I din 2023, ceea ce reprezintă o creștere cu 45,9% față de aceeași perioadă din 2022. Activele nete totale au ajuns la 10,3 miliarde lei după primele șase luni ale acestui an, valoare cu 6% mai mare decât cea de la finalul lui 2022.
Rezultatele vin ca urmare a unei creșteri semnificative pe toate sursele de venituri, raportat la semestrul I din 2022. Astfel, venitul din dobânzi s-a majorat cu 44,5%, cel din comisioane cu 48,5%, iar cel din schimburi valutare cu 5,4%. Aceste creșteri vin în condițiile în care prima jumătate a acestui an a fost marcată de evenimente macroeconomice nefavorabile, presiuni inflaționiste, incertitudinea cauzată de războiul din Ucraina și o evoluție imprevizibilă a dobânzilor.
Libra Internet Bank a continuat să își îmbunătățească indicatorul Cost to income (Cost/venit), reprezentativ pentru eficiența operațională în domeniul bancar. Astfel, procentul înregistrat în primul semestru al anului curent a fost de 40,7%, în condițiile în care se situa la 48,2% în urmă cu un an. Libra Internet Bank a bifat creșteri – raportat la Semestrul I din 2022 – și în privința rentabilități capitalurilor proprii (ROE) – 26,7% față de 22,8%, rentabilității activelor (ROA) – 3,1% față de 2,4% și a ratei de creștere anuale a activelor nete – 11,5% față de 1,3%.
Portofoliul net de credite al Libra Internet Bank s-a majorat cu 7,5% în primul semestru din 2023 și a atins nivelul de 6,4 miliarde lei. În privința domeniilor finanțate, cele mai mari creșteri s-au înregistrat pentru Agribusiness (+20%) și Microfinanțare (+15%), două dintre nișele în care banca s-a specializat constant în ultimii ani. Tot în prima jumătate din 2023, rata creditelor neperformante din portofoliul Libra Internet Bank se situa la 1,6%, în condițiile în care media pieței era de 2,7%, la 31 martie 2023.
În mai 2023, Fitch a confirmat perspectiva stabilă în privința ratingului Libra Internet Bank, datorată rezilienței peste așteptări a performanței băncii, în contextul riscurilor generate de pandemie și conflictul din Ucraina. Inclusiv în perioada analizată de către Fitch Ratings, indicatorul de lichiditate imediată s-a situat permanent peste pragul de 35%, iar rata de adecvare a capitalului a fost peste nivelul minim impus de Banca Națională a României.
Tot în primul semestru din 2023, Libra Internet Bank a devenit prima bancă din România înscrisă în programul Mastercard Digital First, ce confirmă îndeplinirea standardelor ridicate în privința fluxului de deschidere online a unui cont bancar, dar și a obținerii și utilizării unui card digital.
În plus, Libra Internet Bank și-a consolidat statutul de partener numărul 1 al fintech-urilor prezente în România prin colaborarea cu Raiffeisen Digital Bank AG, unul dintre cele mai importante branduri bancare din Europa Centrală și de Est.
“Aceste rezultate financiare, ce indică o continuare a trendului crescător în privința profitabilității și eficienței operaționale a Libra Internet Bank, sunt o confirmare că banca a luat deciziile potrivite, într-un context complicat, cu multe provocări. Am rămas fideli strategiei de nișă, dar și focusului în zona de IT & Tehnologie, cu o permanentă preocupare pentru oferirea unei experiențe la cele mai înalte standarde pentru clienții noștri”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.
Libra Internet Bank a fost înființată în 1996 în București. Banca s-a specializat în oferirea de produse și servicii dedicate Profesiilor liberale și companiilor din Real Estate și Agribusiness. Unul dintre liderii digitalizării în bankingul din România, Libra Internet Bank este, de asemenea, partenerul celor mai importante fintech-uri internaționale prezente în țară. Libra Internet Bank are o rețea de 55 de sucursale și a fost desemnată, în ultimii trei ani, cel mai bun angajator din România în domeniul financiar-bancar.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz