Libra Internet Bank anunță un profit net de 238 milioane lei și o creștere a creditării cu 10%
Reading Time: 2 minuteLibra Internet Bank, membră a grupului american de investiții New Century Holdings, a obținut un profit net de 238,18 milioane lei în 2022, a atins 9,72 miliarde lei active nete și a reușit să mențină o rată scăzută a creditelor neperformante, de 1,16%, considerabil mai favorabil decât media pieței care s-a situat la un nivel de 2,65% la finalul anului. Nivelul record al profitului realizat de Libra Internet Bank în 2022 a fost atins în condițiile obținerii unei rentabilități a capitalului – ROE de 22,84% și o rentabilitate a activelor – ROA de 2,45%.
„2022, al 25-lea an de funcționare al Libra Internet Bank, a fost și cel mai bun an din istoria noastră. Le mulțumim clienților pentru încrederea acordată și acționarilor, pentru sprijinirea permanentă a dezvoltării noastre. Suntem o echipă mai puternică și mai experimentată ca oricând și deținem toate atuurile care să ne asigure creșterea și în viitor˝, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.
În cursul anului 2022, Libra Internet Bank a intensificat activitatea de finanțare și a încheiat anul cu un sold de credite nete de 6,01 miliarde lei (+10% față de anul precedent). Segmentele în care banca este specializată (profesii liberale, agribusiness și dezvoltare imobiliară) au reprezentat aproape două treimi din portofoliul de credite. În același timp, sursele atrase au crescut la 8,25 miliarde lei (+6,03% față de anul precedent). Mai mult decât atât, banca a continuat să pună accent pe eficientizarea proceselor și pe digitalizare, ceea ce a permis îmbunătățirea indicatorului costuri operaționale / venituri (cost to income) până 42,90%.
Totodată, banca a continuat proiectele de dezvoltare a tehnologiei bancare. 85% dintre investiții au fost realizate pentru echipamente și programe IT. Astfel, echipa IT a realizat, printr-un efort 100% in-house, upgrade-ul informatic al soluției de core-banking, precum și tranziția la tehnologia TAFJ, care permite creșterea vitezei de procesare și implementarea ultra-rapidă a tehnologiilor de ultimă generație, în beneficiul clienților și al partenerilor băncii. Pe parcursul anului, au fost de asemenea implementate 82 de proiecte RPA (Robotic Process Automation) și 7 proiecte AI (Artificial Intelligence).
Satisfacția clienților și angajaților a rămas o prioritate, Libra Internet Bank obținând din partea clienților săi un scor NPS (net promoter score) de peste 75 și fiind desemnată, pentru al treilea an consecutiv, Cel mai bun angajator, la categoria bănci și instituții financiare, conform platformei undelucram.ro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz