Stiri

Lenovo anunță creștere a veniturilor, după scăderea industriei de anul trecut

23 mai 2024 6 min

Lenovo anunță creștere a veniturilor, după scăderea industriei de anul trecut

Reading Time: 6 minute

Grupul Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) a anunțat rezultatele pentru trimestrul al IV-lea și pentru întregul an fiscal 2023/24. După ce și-a reluat creșterea în trimestrul al treilea, Grupul a raportat o creștere de la an la an a veniturilor în toate segmentele de business în trimestrul al patrulea, cu o creștere a veniturilor Grupului de aproape 10% de la an la an până la 13,8 miliarde USD, cu un venit net care s-a dublat de la an la an până la 248 milioane USD, iar mixul de venituri obținute din activități non-PC a atins un maxim istoric de 45%. Performanța Grupului în T4 și, în general, în a doua jumătate a anului reflectă modul în care Lenovo a reușit să traverseze perioada de scădere a industriei de anul trecut, să valorifice oportunitățile extraordinare de creștere oferite de inteligența artificială și să accelereze ritmul la nivelul întregii activități. Veniturile pentru întregul an fiscal au fost de 56,9 miliarde USD, iar venitul net a fost de 1 miliard USD. Din a doua jumătate a anului fiscal, Lenovo a obținut o creștere a veniturilor de la an la an de 6%, iar marja netă și-a revenit de la o scădere de la an la an în prima jumătate a anului la un nivel stabil în a doua jumătate.

Grupul deține o poziție de lider în era unor oportunități AI fără precedent, datorită portofoliului său pocket-to-cloud, a ecosistemului și parteneriatelor puternice și a capabilităților AI complete. De la anunțul strategiei AI în octombrie 2023, în cadrul evenimentului său anual Tech World, Lenovo a lansat primul val de PC-uri AI, precum și capabilități AI care acoperă alte dispozitive inteligente, infrastructura inteligentă și soluțiile și serviciile inteligente. Grupul se așteaptă ca AI PC-ul – care este definit ca un dispozitiv prevăzut cu un agent personal AI care se bazează pe interacțiuni naturale, cu un sistem de calcul eterogen, cu o bază de cunoștințe cu caracter personal, conectat la un ecosistem deschis de aplicații AI și cu măsuri de protecție a confidențialității și securității – să evolueze de la poziția premium actuală la o poziție mainstream în următorii trei ani, determinând un nou ciclu de împrospătare a industriei. De asemenea, inteligența artificială hibridă generează o cerere mai mare de infrastructură AI, iar clienții cer din ce în ce mai mult soluții și servicii AI personalizate, în special consultanță, proiectare, implementare și mentenanță în domeniul AI.

Datorită angajamentului și investițiilor continue în inovație, care se axează pe tehnologiile sale de bază în materie de inteligență artificială și computing, Lenovo își poate materializa viziunea „Smarter AI for All” și menține avansul în era AI. În ultimul an fiscal, Grupul a înregistrat un procentaj record atât pentru numărul de angajați din domeniul cercetării și dezvoltării, de 26,2%, cât și pentru raportul dintre cheltuielile R&D și venituri care a fost de 3,6%.

În ceea ce privește evoluția viitoare, Grupul este motivat de performanțele și avântul înregistrate în a doua jumătate a anului fiscal și este optimist în ceea ce privește perspectivele pentru anul următor, în care va continua să dețină o poziție de lider în domeniul AI, să investească în inovație și să valorifice oportunitățile fără precedent prezentate de inteligența artificială hibridă, accelerând în același timp dezvoltarea și creșterea sustenabilă a profitabilității la nivelul întregii afaceri.

Consiliul de administrație al Lenovo a anunțat un dividend final de 3,8 cenți US sau 30,0 cenți HK pe acțiune pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2024. 

Yuanqing Yang, președinte și CEO: „Rezultatele Lenovo din al patrulea trimestru demonstrează clar faptul că nu numai că am reluat creșterea în toate segmentele noastre de activitate, dar și că dinamica business-ului nostru se accelerează, impulsionată de oportunitățile fără precedent aduse de Inteligența Artificială Hibridă. Datorită strategiei noastre de transformare inteligentă și a anilor în care am investit în inovație, am construit un pachet complet de capabilități AI și suntem în prima linie de pionierat pe piața revoluționară a PC-urilor AI. Viziunea noastră în era AI este Smarter AI pentru toți. Susținuți de o execuție solidă, de inovațiile constante, de excelența operațională și de parteneriatele din cadrul ecosistemului nostru, suntem convinși că putem obține o creștere sustenabilă și o îmbunătățire a profitabilității în anul următor.”

Principalele rezultate:

 Q4 23/24milioane USDQ4 22/23milioane USDVariație FY 23/24milioane USDFY 22/23milioane USDVariație  
Venituri grup13,83312,6359% 56,86461,947(8%) 
Venituri înainte de impozitare309130137% 1,3652,136(36%) 
Venit net (profitul atribuibil acționarilor)248114118% 1,0111,608(37%) 
Venitul net (profitul atribuibil acționarilor – non-HKFRS) [1]218284(23%) 1,0381,878(45%) 
 
Câștigul de bază pe acțiune (cenți SUA)2.020.951.07 8.4113.50(5.09) 

Grupul de soluții și servicii (SSG): Creștere și profitabilitate solide, care permit dezvoltarea de soluții AI

Performanța T4 și a întregului an fiscal 23/24:

·       Consolidarea poziției SSG ca motor de creștere și contribuitor la profit datorită creșterii veniturilor cu peste 10% de la an la an, până la 1,8 miliarde de dolari SUA, și a unei profitabilități ridicate, cu o marjă operațională de peste 21% – creștere de două cifre a veniturilor și a marjei operaționale timp de 12 trimestre consecutive. Veniturile pentru întregul an fiscal au fost de 7,5 miliarde de dolari SUA, cu o creștere de 12% de la an la an și o marjă operațională de aproape 21%.

  • Mixul de venituri din segmentul de managed services și serviciile în zona de proiecte și soluții a crescut cu cinci puncte de la an la an, reprezentând acum 55% din veniturile totale ale SSG pentru acest trimestru.

·       Ofertele Hero, cum ar fi Digital Workplace Solutions și TruScale for Hybrid Cloud, au înregistrat o creștere rapidă.

Oportunități și creștere sustenabilă:

  • Privind în viitor, SSG va continua să răspundă cererii în creștere a clienților, acționând rapid pentru a construi soluții și servicii native și integrate AI.
  • Platforma Care of One, Cyber Resiliency as a Service și instrumentul pentru luarea deciziilor Lenovo Intelligent Sustainability Solutions Advisor (LISSA) se bazează pe puterea inteligenței artificiale pentru a oferi experiențe hiper-personalizate pentru angajați, productivitate sporită, securitate îmbunătățită și opțiuni IT sustenabile.

Grupul de soluții de infrastructură (ISG): Reluarea ritmului de creștere

Performanța T4 și a întregului an fiscal 23/24:

·       Veniturile din al patrulea trimestru și-au reluat creșterea, cu o creștere de două cifre de la an la an de 15%, ducând veniturile ISG pentru acest trimestru la 2,5 miliarde de dolari – un nou record pentru un trimestru patru.

·       Segmentele de stocare, software și servicii au înregistrat toate o creștere foarte mare, veniturile combinate crescând cu peste 50% de la an la an. Veniturile din High Performance Computing au atins un nivel record.

·       Pentru întregul an, ISG a înregistrat o creștere a veniturilor de la trimestru la trimestru pentru trei trimestre consecutive și a obținut al doilea cel mai mare venit din istorie într-un an fiscal.

Oportunități și creștere sustenabilă:

  • Zona de servere AI este estimată să crească de aproape două ori mai repede decât piața totală a serverelor, pe măsură ce piața migrează către infrastructura AI.
  • ISG își va lărgi portofoliul și își va adapta oferta pentru a valorifica noi oportunități, precum și pentru a-și consolida atuurile în domeniul serverelor tradiționale, segmentului edge, stocării, software-ului și serviciilor, pentru a obține creștere și a reveni la profitabilitate.

Intelligent Devices Group (IDG): Creștere puternică, leadership consolidat

Performanța T4 și a întregului an fiscal 23/24:

·       IDG a înregistrat și în acest trimestru un rezultat solid, consolidându-și poziția de lider pe piața globală a PC-urilor cu o cotă de piață de 22,9%, o valoare semnificativă față de piață și o profitabilitate de top în industrie. Veniturile pentru acest trimestru au fost de 10,5 miliarde USD, iar pentru întregul an au fost de 44,6 miliarde USD.

·       Segmentul PC a fost nr. 1 în patru din cinci zone geografice, atingând o cotă de piață record în America de Nord.

·       Divizia de smartphone-uri a înregistrat o creștere remarcabilă, de două cifre de la an la an, atât în ceea ce privește livrările, cât și veniturile, cu o valoare substanțială față de piață.

·       Profitabilitatea IDG pentru întregul an a fost solidă, în pofida unei piețe mai slabe decât se preconiza în prima jumătate a anului fiscal. PC-urile, tabletele și smartphone-urile și-au reluat creșterea în a doua jumătate a anului fiscal.

Oportunități și creștere sustenabilă:

  • Privind în viitor, se estimează că volumul pieței de PC-uri va reveni la nivelurile de dinainte de Covid, iar smartphone-urile au revenit deja la o creștere anuală de două cifre.
  • PC-urile cu inteligență artificială vor avansa treptat de la clasa premium la mainstream în următorii trei ani, având în vedere că Lenovo a lansat primul său val de PC-uri cu inteligență artificială, iar altele vor fi livrate în trimestrele următoare, ceea ce va conduce la un nou ciclu de împrospătare pe piața PC-urilor.
  • Prin extinderea AI de la PC-uri la telefoane și tablete se va crea o colaborare perfectă între dispozitive cu ajutorul soluției software Smart Connect.

Repere ESG

Realizările, anunțurile și angajamentele notabile din ultimul trimestru includ:

  • Lenovo a primit recunoaștere pentru poziția de lider în ceea ce privește schimbările climatice și implicarea furnizorilor din partea organizației non-profit de mediu CDP. Acest clasament a recunoscut eforturile depuse de Lenovo pentru implementarea celor mai bune practici de combatere a schimbărilor climatice și pentru colaborarea proactivă cu furnizorii săi în vederea asigurării unui viitor mai sustenabil.
  • Grupul a primit, de asemenea, premiul pentru „Best Value Chain Initiative”, „Best Green Product” și a primit recunoașterea „highly commended” la categoria „Circular Economy Company of the Year” în cadrul Summit-ului global CRN Sustainability Tech.
  • În februarie, Lenovo s-a alăturat inițiativei UNESCO pentru o inteligență artificială responsabilă, care le cere companiilor să aplice în timp util măsuri de „prevenire, atenuare sau remediere” a potențialelor efecte negative ale inteligenței artificiale. Acest angajament vine în completarea comitetului intern Lenovo pentru o inteligență artificială responsabilă, un cadru de guvernanță care acoperă aspectele etice, juridice, de siguranță, confidențialitate și responsabilitate pentru orice produse, servicii și soluții AI.
Array

Articole pe aceeași temă: