Business Interviuri

Lelia Mancaș, Edenred România: „Pandemia a restructurat complet piața de beneficii extrasalariale”

23 aug. 2022 5 min

Lelia Mancaș, Edenred România: „Pandemia a restructurat complet piața de beneficii extrasalariale”

Reading Time: 5 minute

Despre noul partenerat prin care clienții Tazz pot plăti cu carduri de masă pentru comenzile de pe platforma de livrare, dar și despre cum a schimbat pandemia piața de beneficii extrasalariale ne-a vorbit Lelia Mancaș, Head of Marketing, Edenred România

Edenred și Tazz au lansat un parteneriat prin care clienții celor două branduri pot plăti cu carduri de masă pentru comenzile de pe platforma de livrare. Ne puteți spune câteva cuvinte despre acest parteneriat? De ce ați luat această decizie?

Acest parteneriat s-a construit ca un răspuns la nevoia de a ne adapta la noul normal generat de pandemie. În primăvara anului trecut, aveam deja un an de muncă remote la activ, un an care a venit cu schimbări la nivel de lifestyle, nevoi și obiceiuri de consum, inclusiv la nivel alimentar. Conform Barometru FOOD 2020, un raport realizat de Edenred în 20 de ­țări europene, inclusiv în România, în timpul perioadei de lockdown o dietă echilibrată a devenit principalul deziderat. Iar raportul din 2021 a reconfirmat interesul pentru un stil de viață sănătos – 80% dintre români își doresc ca restaurantele să conceapă meniuri mai echilibrate în viitor (vs 74% media Europeană) care să includă: produse proaspete, mai multe salate, semnalizarea clară „opțiune sănătoasă” pe meniul restaurantului, opțiuni vegetariene și/sau vegane.

Concomitent cu preocuparea pentru o nutriție echilibrată, în contextul măsurilor de distanțare în vigoare la acel moment, a crescut cererea pentru comenzile de mâncare livrate acasă. 67% dintre angajații din România au declarat că, în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau de take-out (comanda prin telefon sau în persoană, cu ridicare personală) sau de click-and-collect (comanda online cu ridicare personală), conform aceluiași raport Barometru FOOD 2021.

Pentru noi aceste două tendințe coroborate au fost raționalul de a intra pe un nou segment de business, ca răspuns la o nevoie reală identificată în rândul consumatorilor. În calitate de inventator al tichetelor de masă, care au fost create pentru a încuraja pauzele de prânz la locul de muncă, Edenred este un promotor activ al unui stil de viață sănătos și al unei diete echilibrate. Totodată, Cardurile Ticket Restaurant pot fi folosite în rețeaua de parteneri Edenred, ce este reprezentată la nivel național. Aveam așadar poziționarea și produsul, iar în echipa Tazz am găsit și partenerul potrivit.

Acest parteneriat a însemnat și o inovație tech, fiind primul de acest tip din țara noastră, care a permis integrarea completă emitent de tichete de masă – platformă – restaurante. Pentru clienții Edenred, posibilitatea de a comanda mâncare de pe Tazz reprezintă o nouă opțiune pentru utilizarea tichetelor de masă și oferă multiple idei pentru masa de prânz și nu numai, în timp ce, pentru comercianții prezenți pe platforma Tazz este o modalitate de a atrage noi venituri prin sumele aferente tichetelor de masă și noi clienți.

Care sunt beneficiile pe care le au clienții?

Practic, prânzul vine direct la ușă. Clienții își pot comanda mâncare de la peste 2.500 de restaurante, folosind cardul de masă Edenred. Pe lângă numărul extins de restaurante partenere, există și avantajul de a avea un meniu variat, cu preparate din bucătăria românească, dar și internațională.

Totodată, cardul de masă folosit pentru a comanda mâncare de pe platforma Tazz reprezintă o sursă suplimentară de venit la salariul lunar, contribuind la menținerea puterii de cumpărare a angajaților, și are un aport considerabil la îmbunătățirea calității vieții. Aceste beneficii sunt confirmate și de date – peste 50% dintre angajați consideră că tichetele de masă oferă stabilitate bugetului pentru alimente, în timp ce 87% dintre angajatori consideră că tichetele îmbunătățesc calitatea vieții angajaților, potrivit raportului Barometru Food 2021.

În contextul în care tichetele de masă sunt cel mai apreciat beneficiu extrasalarial oferit angajaților români, vestea bună este ca valoarea maximă a acestora a crescut la 30 lei, de la 20,17 lei, începând cu 1 iulie, măsura fiind cuprinsă în pachetul de măsuri socio-economice „Sprijin pentru România”, propus de Guvernul României.

Dat fiind că feedback-ul din partea clienților a fost foarte bun, iar obiceiul de a comanda acasă mâncare sau alimente a devenit un comportament obișnuit, în luna aprilie am lansat și parteneriatul cu platforma Freshful by eMAG, ca o continuare firească în completarea portofoliului de servicii digitale disponibile pe piața de retail online. Acum, angajații care au carduri de masă Edenred se pot bucura de o gamă variată de produse care pot fi comandate online, de la mâncare gătită, până la alimente proaspete și produse de uz zilnic, toate livrate în aceeași zi.

Care sunt planurile pentru următoarea perioadă pe care le aveți pentru Edenred?

În următoarea perioadă ne concentrăm pe mai multe proiecte care au în prim-plan pilonul de sustenabilitate, dar și pe proiecte menite să ne confirme poziția de companie 100% digitală.

Vom continua investiția în tehnologie, în dezvoltarea business-ului, a portofoliului nostru de produse și servicii și extinderea inițiativelor dedicate sectorului IMM și comunităților locale.

Edenred a lansat de curând un parteneriat alături de BCR care facilitează accesul companiilor la produsele Edenred, direct din aplicația George. Ne puteți spune câteva cuvinte și despre acest parteneriat?

Mediul antreprenorial, reprezentant de micile afaceri și IMM-uri, este unul dintre publicurile noastre, alături de angajați, comercianți și comunitatea locală. Avem peste 33,000 de companii clienți în România, pentru care oferim consultanță și instrumente de retenție, fidelizare și motivare a angajaților.

Prin parteneriatul cu BCR ne-am propus să extindem soluțiile oferite companiilor, susținându-le să își gestioneze afacerile digital, simplu și modern, și să facilităm accesul acestora la produsele oferite de noi direct în platforma de banking digital George, deținută de BCR.

Toate produsele Edenred – Card Ticket Restaurant, Card Cadou, Card Cultural și Card Vacanță – sunt acum listate în Magazinul aplicației George. Utilizatorii care au conturi de companie la BCR pot găsi aici informații complete despre fiecare produs oferit de Edenred și pot opta pentru oricare dintre ele 100% digital, procesul de achiziție desfășurându-se cu ajutorul unui consultant Edenred, în mai puțin de 24 de ore.

Pandemia a reușit să schimbe viziunea companiilor în ceea ce privește beneficiile extrasalariale. Ne puteți spune care sunt principalele tendințe în ceea ce privește beneficiile extrasalariale din următoarea perioadă de timp?

În configurarea beneficiilor extrasalariale pe care le oferim, ne uităm permanent la nevoile angajaților, care sunt mereu în schimbare și care sunt influențate de factori precum contextul socio-economic sau de etapa de viață în care se află.

Pandemia a restructurat complet nu numai viziunea companiilor în ceea ce privește beneficiile extrasalariale, ci și piața de beneficii extrasalariale în sine. De exemplu, studiul nostru Benefit, a relevat faptul că s-a dublat consumul de activități culturale, care includ festivaluri, teatru sau cinema, și a crescut considerabil apetitul pentru turismul intern.

Ca și tendință generală, preferințele angajaților sunt însă atât de variate, încât nevoia de flexibilizare la nivelul ofertei companiilor este vizibilă în toate industriile. În prezent, câștigă tot mai multă popularitate beneficiile non-tradiționale, precum munca hibrid, educația financiară, wellness-ul, asistența pentru școlizare/diferite specializări, pentru a oferi câteva exemple.

Care sunt cele mai apreciate beneficii de angajați și cum diferă acestea în funcție de generațiile din care fac parte angajații?  

Tichetele de masă sunt beneficiul numărul 1 preferat de angajații din România, topul fiind completat de beneficii flexibile, precum: cadourile – beneficii în natură (31,8%), turismul intern – vouchere de vacanță (27,3%) și cadourile oferite pentru ocazii speciale (17,6%), conform aceluiași studiul Benefit, lansat în luna mai.

În prezent, pe piața muncii din România se regăsesc patru generații reprezentative: Baby Boomers (61 – 76 ani) –  1,8%, generația X (41 – 60 ani)  – 18,3%, generația Y (26 – 40 ani) –  67,1% și generația Z (sub 26 ani)  – 12,8%. Fiecare generație vine cu particularitățile ei atunci când discutăm despre beneficiile extrasalariale. De exemplu, pentru generațiile Y și Z, o platformă de beneficii extrasalariale este esențială în alegerea locului de muncă, iar flexibilizarea beneficiilor devine un factor important de creștere a satisfacției la locul de muncă. Acest lucru reconfirmă misiunea noastră: angajații se uită dincolo de salariu și își doresc beneficii extrasalariale cu ajutorul cărora să se poată relaxa, să își practice hobby-urile.

Totodată, fiecare generație prioritizează diferit beneficiile oferite de angajator: pentru Gen Y și Gen Z cadourile (beneficii în natură) reprezintă cel mai dorit beneficiu flexibil, Gen X și Baby Boomers preferă turismul intern, în timp ce pentru Baby Boomers pensiile private sunt în top trei beneficii preferate (după turism și cadouri).

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: