Legendarul Volkswagen BULLI revine în versiune electrică. Ce s-a schimbat și cum se poate cumpăra?
Reading Time: 3 minutePornind de la ideea de a transforma un Bulli clasic într-un vehicul cu zero emisii, Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) a creat conceptul e-BULLI , o versiune electrică a legendarului microbuz al constructorului german.
Conceptul are la bază un model T1 Samba Bus produs în 1966 la Hanovra, restaurat complet. O echipă de ingineri și designeri de la VWCV a colaborat cu specialiști de la Volkswagen Group Components și eClassics, companie specializată în conversia mașinilor clasice în unele electrice.
Prin urmare, e-BULLI este un T1 care folosește cele mai noi componente ale sistemelor de propulsie electrică de la Volkswagen. Motorul boxer în patru cilindri de 43 CP a lăsat locul unui motor electric silențios de la Volkswagen care dezvoltă echivalentul a 82 CP.
Pe lângă puterea dublă, noul propulsor are un cuplu maxim pe măsură, de 211 Nm, disponibil imediat, ca la toate motoarele electrice. Transmisia se realizează prin intermediul unei cutii automate cu o singură viteză, care permite și încărcarea bateriei la frânare.
Prin urmare, viteza maximă a lui e-BULLI este de 130 km/h, limitată electronic, față de 105 km/h cât dezvolta atingea vechiul model T1. Vehicului are tot tracțiune pe spate, motorul electric fiind alimentat de o baterie cu capacitate de 45 kWh, cu o autonomie de 200 km.
Toate piesele sistemului electric de proulsie sunt produse de Volkswagen Group Components la Kassel. Modulele litiu-ion pentru baterie sunt proiectată la uzina din Braunschweig și adaptate de către eClassics pentru a putea fi integrate în șasiul T1, mai exact în mijlocul mașinii, în podea, ceea ce coboară centrul de greutate.
Bateria poate fi încărcată cu curent alternativ, la puteri de la 2,3 până la 22kW, în funcție de sursa de electricitate, sau cu curent continuu la puteri de până la 50 kW. În acest caz, încărcarea până la 80% se realizează în 40 de minute.
Au fost făcute și modificări de design exterior și interior. La exterior s-a intervenit foarte puțin, cu respect pentru modelul clasic, printre noutăți numărându-se culoarea în două culori (Energetic Orange Metallic și Golden Sand Metallic Matte), farurile LED rotunde cu lumini de poziție integrate în față și ledurile din spate care indică permanent nivelul de încărcare al bateriei.
Interiorul a fost modificat mai mult, fără a uita însă de unde a pornit totul. Scaunele și banchetele, care totalizează opt locuri, sunt și ele în două culori (Saint Tropez și Saffrano Orange), asortate cu exteriorul. În consola dintre scaunul șoferului și cel al pasagerului din dreapta se află maneta „schimbătorului” de viteze, dar și butonul de start/stop pentru motorul electric. Podeaua e din lemn, iar plafonul are o prelată pliabilă care, deschisă, oferă o vedere panoramică.
Vitezometrul îl imită pe cel original, având un ecran electronic integrat, pentru a marca trecerea la epoca modernă, care oferă șoferului diverse informații, inclusiv numărul de kilometri ce mai pot fi parcurși în orice moment cu nivelul actual al bateriei. Mai multe informații pot fi consultate pe tableta integrată în plafon, deasupra parbrizului. Radioul care pare analog, este de fapt digital, cu conexiune DAB+, Bluetooth și USB.
Clienții europeni pot cumpăra noul e-BULLI în versiunea T1 la prețuri pornind de la 64.900 de euro, dar pot fi comandate și versiuni T2 și T3.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz