Interviuri

Lectii de management

21 dec. 2012 3 min

Lectii de management

Reading Time: 3 minute

<p> <span style=”font-size:14px;”><strong>Wang Haitao, General Manager al Huawei Romania, a vorbit cu revista Biz despre experienta in Romania a companiei din telecom cu cea mai rapida ascensiune. </strong></span></p> <p>  </p> <p>  </p> <div> <span style=”font-size:14px;”><strong>Care sunt principalele realizari ale Huawei Romania in ultimii 10 ani?</strong></span></div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”>Inca din 2003, Huawei a inregistrat cresteri anuale ale businessului, ajungand de la un birou cu o  echipa re stransa la o companie cu peste 650 de angajati care a realizat venituri anuale de 200 de milioane de dolari in Romania din contracte locale si offshore. Am pus bazele unei colaborari durabile cu principalii parteneri din telecom, cum ar fi Vodafone, Orange, Romtelecom, Cosmote, RCS&RDS, 2K Telecom si altii. In 2012  am lansat reteaua LTE pentru Vodafone si Orange, ceea ce a reprezentat o premiera in Romania. De asemenea, am dezvoltat o relatie de lucru solida cu operatorii. Spre exemplu, in momentul de fata oferim managed service pentru reteaua LTE a operatorului Orange. Astfel, le putem oferi consumatorilor romani o experienta telecom unica, bazata pe cele mai noi tehnologii disponibile in piata.</span></div> <div>  </div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”><strong>Care sunt asteptarile dumneavoastra pentru Huawei Romania in urmatorii zece ani?</strong></span></div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”>Romania este o tara foarte importanta pentru Huawei, motiv pentru care intentionam sa investim aici pe termen lung. In acest sens, am deschis Huawei GSC (Global Service Center) in cursul acestui an si am sporit numarul angajatilor din Huawei SSC (Shared Service Center), ambele pozitionate in Romania cu scopul de a derula operatiuni tehnice, respectiv financiare pentru subsidiarele europene ale Huawei.</span></div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”>De asemenea, vom consolida relatia de business pe care o avem cu principalii parteneri din industria de telecomunicatii si vom pune accentul pe o vizibilitate sporita a brandurilor noastre dedicate consumatorilor. In paralel, urmarim cresterea businessului dedicat segmentelor enterprise si IT si creerea unor parteneriate pe termen lung cu companii locale pentru a ne adresa verticalelor din industria energetica, petroliera, transporturi si sectorului public. Vrem sa punem umarul la construirea unei Romanii interconectate in care comunicarea ii ajuta pe toti locuitorii sa beneficieze de o viata personala si profesionala mai usoara.</span></div> <div>  </div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”><strong>Cum apreciati succesul de care se bucura compania in Romania?</strong></span></div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”>Succes? Nu, inca nu… Mai avem de lucru. Chiar si astazi, ne gandim la ce solutii putem oferi atunci cand intervin situatii nedorite. Vrem sa ne bucuram tot timpul de succes, insa nu ne dorim sa intram intr-o zona de confort pe fondul succesului deja obtinut. Mandria ii face pe oameni mai slabi, insa momentele de criza ne transforma in supravietuitori. In anii dificili 2002 si 2008, Huawei nu doar a supravietuit, ci a reusit sa creasca sustenabil intr-un climat dificil. Localizarea este una din tintele noastre. Avem o echipa foarte dedicata si talentata, care cunoaste bine piata locala. Am remarcat faptul ca sunt extrem de muncitori si optimisti, caracteristici pe care le regasesc la poporul roman. Imi doresc ca implicarea lor in activitatea companiei sa fie tot mai puternica. Pe aceasta cale as vrea sa le multumesc pentru contributia pe care o au la realizarile companiei, este o onoare sa lucrez alaturi de ei. </span></div> <div>  </div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”><strong>Cum gestionati activitatea diversificata a departamentelor din care e formata compania?</strong></span></div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”>In vederea imbunatarii managementului sunt adeptul zicalei "we must be stressed the shortest piece of our fence". Este important ca fiecare departament sa identifice veriga slaba din procesul pe care il deruleaza. Fiecare decizie trebuie luata in spiritul promovarii unui echilibru in dezvoltare, sa intareasca constructia unui sistem de management axat pe procese si cronologie, sa sporeasca competivitatea companiei si sa optimizeze constant lucrul pentru a creste gradul de contributie al fiecaruia dintre membrii echipei.</span></div> <div>  </div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”><strong>Care e urmatorul pas al unei companii ajunse lider de piata in Romania?</strong></span></div> <div>  </div> <div> <span style=”font-size:14px;”>Pentru noi, urmatorul pas este acela de a consolida relatia de parteneri strategic cu operatorii de telecomunicatii, oferindu-le solutii viabile. De asemenea, vom continua sa fim orientati catre nevoile clientilor nostri. Urmarim sa ne extindem in zona companiilor mici si mijlocii si ne propunem sa extindem brandul Huawei in randul consumatorilor finali. Cred ca sectorul IT ne va oferi o multitudine de oportunitati in urmatorii 3 ani. </span></div>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: