Lecții de business: Ufuk Tandoğan, Garanti Bank România
Reading Time: 3 minuteFiecare client este la fel de important. Indiferent că sunt persoane fizice sau juridice, clienți existenți sau potențiali, fiecare joacă un rol semnificativ și merită grija și atenția noastră necondiționată.
Clienții au nevoie de îndrumare, nu de decizii impuse. Nu ne putem aștepta ca fiecare client să aibă cunoștințele necesare despre produsele bancare care răspund nevoilor lor. Este de datoria noastră să îi ascultăm, să le înțelegem problema și să le oferim apoi cea mai bună opțiune financiară pentru ei.
Încrederea este pilonul principal al sistemului bancar. Principiile de bază ale sistemului bancar sunt să iei în administrare banii oamenilor care au economii și să împrumuți persoanele sau companiile care au nevoi financiare. Dar de ce cineva ar vrea să îți încredințeze economiile, dacă nu are încredere că banii săi vor fi în siguranță și că vor fi returnați la finalul acordului? Sistemul bancar se bazează pe acest sentiment, atât de fragil, încrederea. Încrederea se obține greu, dar se pierde extrem de ușor. Prin urmare, trebuie să fim transparenți și să avem tot timpul o comunicare deschisă cu clienții.
Fii un model pentru societate. Având în vedere că pășim pe un teren atât de fragil, cel al încrederii, trebuie să facem tot posibilul să fim un model în societate, atât pentru noi și familiile noastre, cât şi pentru societate. Cariera de bancher ne oferă oportunitatea de a ne intersecta cu oameni diverși cărora, prin natura profesiei, le putem schimba viața în bine. Este important să folosim această oportunitate pentru a avea un impact pozitiv și la nivel de societate.
Fii generos cu generația tânără care îți calcă pe urme. Kevin Spacey explică acest lucru cel mai bine – dacă ai fost norocos și ai reușit într-un domeniu, este datoria ta să trimiți liftul să urce și la următoarea generație. Urmând o filosofie similară, Garanti Bank a dezvoltat un program special, denumit Learn 2B a Banker, dedicat tinerilor aflați la început de carieră, care le oferă oportunitatea de a învăța practic și teoretic elemente specifice legate de produsele și serviciile financiare.
Echipa este a doua ta familie. O instituție reprezintă un grup de oameni care își aduc aportul în viețile altor oameni. La un moment dat, acest grup devine grupul tău de prieteni, iar ulterior, o extensie a familiei tale.
Tu ești cel mai important competitor al tău. A intra în competiție cu alții este, de multe ori, insuficient. Trebuie să lupți pentru a fi mereu cea mai bună versiune a ta, atât din punct de vedere profesional, cât și personal.
Citește cât de mult poți – cărți, ziare, bloguri. Informația se multiplică și se diversifică de la o zi la alta. Sunt atât de multe lucruri interesante care te pot ajuta în afaceri sau în viața personală. Absoarbe cât mai multă informație; cunoașterea îți dă putere și este cel mai mare cadou pe care ți-l poți oferi ție însuți.
Mergi și fă mișcare zilnic. Nu măsura distanța în ore petrecute în trafic, stații de autobuz sau metrou. Fă-ți timp pentru tine și ai mai multă grijă de sănătatea ta.
Spune te rog, mulțumesc și zâmbește. Ai fi surprins de cum cele mai simple și umane gesturi îi pot face cuiva ziua mai bună și ce impact pozitiv pot avea în cariera ta.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz