Punctualitatea te face să ieși în evidență. Incredibil ce efect are asupra comunității de afaceri dacă ajungi la timp la o întâlnire. Este un semn al stabilității și al seriozității care este atât de ușor de făcut, totuși atât de puțini o fac.
Mi s-a spus, dar apoi am experimentat că în România trebuie să te aștepți mereu la ceva neașteptat. Asta te forțează să consideri toate posibilitățile și să nu iei nimic drept bun. Această lecție mi-a folosit mereu și încă este de actualitate.
Răspunde mereu la telefon și la e-mail-uri. Dacă cineva face efortul să te contacteze, să răspunzi nu este doar o politețe, ci este o dovadă de respect pentru atenția care ți-a fost acordată.
Fă distincția între ceea ce este important și ceea ce este urgent. Sunt lovit zilnic, de sute de ori, cu probleme urgente și îmi cade în sarcină să decid dacă sunt importante sau nu. Adevărul este că e nevoie să ne focusăm pe lucrurile importante, nu pe cele urgente, pentru că majoritatea ultimelor se rezolvă fără prea multe intervenții din partea mea.
Schimbă modelul de afaceri. Cei care se tem de schimbare, de obicei, sunt cei care se tem de ceva nou. Suntem cu toții oameni și de obicei este dificil să acceptăm modificări, mai ales atunci când lucrurile merg bine. Tehnologia, concurența, comportamentul consumatorului se schimbă în timp și liderii de afaceri trebuie să fie dispuși să facă același lucru. Cei care nu fac asta sfârșesc prin a-și pierde pozițiile sau, mai rău, propriile companii. Cunosc prea bine această lecție din industria de publicitate.
Angajează persoane care sunt mai bune decât tine. Foarte des, ego-ul stă în calea unei recrutări eficiente – teama că cineva îți va lua poziția sau că îți vor fi expuse punctele slabe. Dimpotrivă, atunci când pornești la drum cu persoane care sunt mai bune decât tine în anumite domenii, acestea vor acoperi eventualele tale lipsuri (nu putem fi buni la toate și trebuie să acceptăm asta) și te vor complementa într-un final. Am o echipă de 320 de persoane cu care lucrez și care atestă asta.
Conducerea prin propriul exemplu. De ce te aștepți ca angajații tăi să ia decizii pe care tu nu le poți lua? Sau să facă ceva ce tu nu ai face? Nu am cerut nimănui din echipele mele să facă ceva ce nu aș face și eu. Asta include și copierea unor documente sau scrierea felicitărilor. Fac asta singur, uneori mai am nevoie de ajutor, evident, din lipsă de timp.
Atunci când negociezi, fă tot posibilul să înțelegi ceea ce își dorește cealaltă parte. Se întâmplă des ca unele persoane să se concentreze asupra propriilor nevoi sau să rămână blocate asupra unor detalii irelevante, în loc să înțeleagă adevăratele obiective și scopuri ale celui cu care stă la masă. Dacă vezi că obiectivul său este unul material, de ce să rămâi agățat discutând despre eficiența volumului de muncă? Aș spune chiar că 90% din negocieri eșuează pentru că se pierde din vedere nevoia celui cu care stai de vorbă.
Nu există secrete pentru succes. Unii spun că jumătate dintre oamenii de succes au noroc și cealaltă jumătate sunt inteligenți. Eu cred că sunt mai norocos decât inteligent. Munca, pregătirea și dezvoltarea continuă, alături de învățarea din greșeli pot fi considerate câteva din ingredientele rețetei pentru succes. Am fost și îmi propun să rămân tenace.
Nu îți pierde calmul. Atunci când devii agitat vei spune lucruri pe care le poți regreta o viață întreagă – atât în viața personală, cât și în cea profesională. Vorbește cu toată lumea cu respect și demnitate și asta de obicei va invita la reciprocitate. De cele mai multe ori, nu mereu. Când discuți cu cineva, tratează acea persoană ca și cum e unica existentă pe pământ. Te va aprecia pentru asta. De câte ori ai fost la un eveniment și interlocutorul abia aștepta să se uite peste umărul tău să vadă cine a mai intrat pe ușă? Îți sună cunoscut? Și mie, din păcate.
De miercuri, în București începe evenimentul de business care de 23 de ani dă tonul în mediul de afaceri din…
Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizați cu acest eveniment de…
MPR Group anunță lansarea exclusivă în România a Meili Vodka, o marcă de vodkă premium creată de celebrul actor Jason…
În ultimii ani, România a cunoscut o creștere semnificativă a interesului față de un stil de viață sănătos, vizibilă atât…
Agenția de digital Grapefruit, pornită în Iași acum 25 de ani, a ajuns la sute de proiecte în numeroase țări,…
UniCredit S.p.A. (UniCredit) și Alpha Services and Holdings SA (Alpha) anunță că, după primirea aprobărilor necesare din partea tuturor autorităților…