Înțelegeți piața; fiți mai agresivi în proiectarea serviciilor sau soluțiilor echipei. Dacă nu aveți un răspuns solid la întrebarea „Prin ce anume soluțiile/serviciile mele schimbă lumea, comunitatea în bine?“, regândiți businessul.
De ce? Pentru că dacă până acum lumea tehnologiilor a evoluat puțin mai mult decât în mod natural, acum trecem printr-o perioadă în care posibilitatea de a schimba lumea nu mai e apanajul unor genii, ci s-a democratizat. În centrele de high-tech din vest toți vor să schimbe lumea în bine, iar din ce în ce mai mulți reușesc. Și reușesc să răstoarne piețele. În domeniul tehnologiei, dacă ești focalizat pe prinderea din urmă a celorlalți sau pe mici îmbunătățiri, ai șanse mai mari să fii scos din piață. Întrebați-vă cum ați putea fi următorul Elon Musk.
În România, avem în general un know-how redus pe partea de roluri specifice unui cartier general de companie high-tech bazată pe inovație. Între aceste roluri le regăsim si pe acelea de Product Management (PM) și Product Marketing Management (PMM). Aceste roluri există și în filiale ale companiilor, dar acolo, în mare măsură, adaptează și execută strategiile, planurile definite de aceleași roluri din cartierul general al companiei (headquarters). Domeniile PM și PMM trec rapid de la artă la știință. Există platforme care surprind toate temele importante ale acestor funcții specifice domeniului high-tech, care ne pot ajuta să facem un salt înainte rapid. Un exemplu de platformă e Pragmatic Marketing, pragmaticmarketing.com. Adoptați de la bun început un asemenea cadru. Vă ajută să vă formați repede o privire de ansamblu care atinge punctele esențiale, și cel mai important, vă ajută să greșiți mai puțin și să validați ideile rapid.
Poziționarea în piață. Avem încă un obicei puternic de a face multe produse deodată, de a încerca să venim cu soluții pentru mai multe probleme în același timp. Sunt multe companii românești de servicii (outsourcing etc.), iar o parte din ele se gândesc să treacă la un model de business bazat pe propriile produse. Ideea potrivit căreia a avea un portofoliu cu mai multe produse ne mărește șansa de reușită e o concepție greșită pentru companiile mici. Împrăștierea resurselor unei firme mici pe mai multe produse scade șansele de succes. Dacă reputația produsului sau serviciului nu este aceea a unui lider de piață, vă sugerez să îngustați piața, începând imediat cu poziționarea companiei.
Concentrați-vă pe acea nișă în care există cele mai mari șanse de a deveni lider. Iar această nișare este obligatorie atunci când compania este mică.
Platformele care permit automatizarea proceselor de business. Suntem într-o perioadă în care are loc nu doar o explozie a afacerilor digitale, dar mai ales o digitalizare masivă a economiei, a proceselor de business, o transformare profundă a modului în care sunt derulate afacerile.
Plecând de la automatizarea analizei informațiilor și a luării unor decizii de business și mergând până la asistenții personali virtuali, automatizarea proceselor de marketing, microsegmentare automată, instrumentele de optimizare și calcul al prețurilor sau anticiparea prețurilor concurenței, managementul vânzărilor sau interacțiunea cu clienții, niciun proces dintr-o întreprindere nu e ocolit de folosirea de „roboți software“.
Cei care adoptă tehnologii digitale ce automatizează părți mari ale proceselor lor de business se pot distanța decisiv de competitori. Tableaux, Marketo, SalesForce, Anboto sunt doar câteva exemple de asemenea platforme. Un loc în care puteți găsi o recentă trecere în revistă a unor furnizori de marketing automation e www.ngdata.com. Nu e însă suficient. Mai toate procesele de business se automatizează și marea majoritate a acestor platforme sunt oferite ca servicii în cloud. Această disponibilitate masivă a serviciilor de automatizare a democratizat accesul la know-how și permite creșterea masivă într-un timp scurt, greu accesibilă până acum companiilor mici.
Adoptați platforme de automatizare a proceselor de business. Adoptați inteligența artificială nu doar pentru a o integra în soluțiile pe care le dezvoltați, ci și în derularea proceselor din întreprindere. Nu riscați să fiți ca cizmarul care face cizme excepționale pentru clienții lui, dar el are ghetele rupte sau scofâlcite. Fără big data, analytics, machine learning, riscați să fiți total depășiți de competitori.
Citiți cartea „Exponential Organizations“, scrisă sub coordonarea lui Salim Ismail, director executiv la Singularity University. Autorii descriu organizațiile care exploatează noul mediu creat de revoluția tehnologică actuală și în felul acesta reușesc să performeze și de 10 ori mai bine decât companiile concurente. În Ungaria și Bulgaria se găsesc experți în organizații exponențiale, conform http://www.exponentialorgs.com.
tbi bank a încheiat un parteneriat cu unul dintre cei mai mari brokeri de asigurări din România, DAW Management, pentru…
OPPO a anunțat joi lansarea globală a seriei Find X8, Europa fiind regiunea care prezintă în exclusivitate modelul premium, Find…
Antreprenorul și consultantul în turism Răzvan Pascu a anunțat vânzarea participației sale în compania olandeză Flight Claim într-o tranzacție de…
După un maraton de 7 zile de evenimente speciale în București, Cluj, Iași, Tulcea, Piatra Neamț, Brăila și Constanța, pelicula…
Guvernul a decis, prin Ordonanță de urgență, prelungirea termenului pentru amnistia fiscală până la data de 19 decembrie 2024. Rermenul…
RO Concept OSCAR, rețeaua de benzinării în franciză, dezvoltată de OSCAR Downstream, cel mai mare furnizor independent de carburanți din…