Management Opinii

Leadership în era digitală. De la viziune la realitate

28 sept. 2020 2 min

Leadership în era digitală. De la viziune la realitate

Reading Time: 2 minute

În era digitală evenimentele se întâmplă mai rapid, iar trendurile de azi devin normalitatea de mâine. Un articol publicat de International Journal of Environmental Research and Public Health în 2019 arată că afacerile care nu intră în jocul digitalizării, devin din ce în ce mai rigide și nu rezistă competiției.

De Delia Dragomir

 În 2020 cu toții ne bazăm pe leadership-ul digital, iar asta a venit atât cu plusuri cât și cu minusuri. Iată de ce:

Leadership din orice colț al lumii. Poate că luna martie nu te-a prins la capătul lumii, dar chiar și așa dacă a fost, un leader cu o afacere digitalizată își poate desfășura activitatea de oriunde. Pentru mine de exemplu, lucratul de acasă este o soluție care nu a afectat foarte mult felul în care noi obișnuiam să ne desfășurăm activitatea. În momentul în care nu am mai venit la birou, m-am gândit cum mi-ar plăcea să se comporte colegii mei în relație cu echipa și cu taskurile pe care le avem de îndeplinit și am fost eu prima care a adoptat genul acela de atitudine. Contează foarte mult și faptul că vorbim zilnic  și avem activități de echipă. Astfel, lucrurl de la distanță nu a avut un impact negativ în activitatea noastră.

Împreună, dar la distanță. Un studiu realizat de Harvard Business Review arată că în era digitală, nevoia ca angajați din departamente diferite să lucreze împreună, este din ce în ce mai mare. În ultimele șapte luni, a fost cu atât mai dificil ca angajații să se cunoască, să își câștige încrederea și să împărtășească idei. Cafeaua de dimineață băută cu colegii sau discuțiile din pauza de prânz, sunt acum amintiri frumoase pe care încercăm să le înlocuim cu discuțiile informale de pe Zoom.

 Comunicare. Este important ca leaderul să aibă o imagine foarte bine conturată asupra abilităților echipei sale, astfel încât sarcinile să fie împărțite în consecință. Țelurile bine comunicate sunt pe jumătate realizate. Discuțiile unu la unu sunt cheia și chiar dacă nu au mai fost față în față, din fericire companiile digitalizate au tehnologia necesară pentru a menține comunicarea vie așa cum o arată acest ghid realizat de Deloitte.

 Chiar și așa…același studiu prezintă o listă de provocări întâlnite anul acesta. Printre ele se află problemele tehnice. Dacă la birou există “băiatul de la IT”, acasă e nevoie de pricepere. Când aceasta lipsește, se pot pierde informații necesare, ședințe importante sau se pot rata deadline-uri. Și asta fără să mai pui la socoteală grija pisicii care îți distrage în permanență atenția. Linia dintre viața personală și cea profesională este din ce în ce mai subțire și aceasta este o provocare căreia va trebui să îi găsim o soluție cât mai curând.

Există deopotrivă părți bune și mai puțin bune, însă important este faptul că afacerile sunt încă în picioare. Leaderii găsesc întotdeauna puterea de a se adapta. Într-o lume în care toate sunt conectate, vei vedea că soluțiile apar. Inovația este o calitate de bază, iar cei care știu să o folosească, au „capacitatea de a trasforma viziunea în realitate” așa cum o spune chiar  Warren Bennis, un pionier al leadership-ului și autorul a numeroase cărți despre dezvoltarea abilităților de leader.

Delia Dragomir este Co-Fondator Eucom Business Language.

Foto: © Vittaya Sinlapasart | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: