Laura Vișan, Premium Spirits Ambassador, Coca-Cola HBC România: „Consumatorii români au început să înțeleagă mai bine ce presupune prepararea unui cocktail”
Reading Time: 5 minuteÎn perioada de pandemie, când barurile și cafenelele au fost închise, românii care și-au dorit să savureze un cocktail bun au fost nevoiți să învețe să îl prepare singuri, dând naștere unui „fenomen” care s-a dezvoltat puternic în ultima perioadă de timp: mixology at home.
Despre creșterea în popularitate a „mixology at home” și despre cum se prepară un cocktail savuros, ne-a vorbit Laura Vișan, Premium Spirits Ambassador, Coca-Cola HBC România.
Ne poți spune câteva cuvinte despre trendul „mixology at home” și cum se resimte în prezent, în condițiile în care barurile și restaurantele nu mai sunt închise?
În perioada pandemiei a existat această nevoie pregnantă de a întreține normalitatea așa cum o știam, mulți și-au reconfigurat “seara în oraș” și au învățat să prepare acasă cocktailurile pe care le-au savurat anterior în locațiile preferate. Tocmai de aceea, Coca-Cola HBC a venit în întâmpinarea nevoilor clienților prin recomandarea de rețete ușor de preparat acasă, dar în același timp foarte gustoase.
După redeschiderea barurilor și a restaurantelor, putem vorbi de un echilibru între nevoia de a socializa și de a savura băutura preferată în oraș și nevoia de a petrece timpul alături de familie/prieteni, în confortul propriei case, în timp ce prepari un cocktail savuros.
Sunt românii mai educați și mai pretențioși în materie de cocktails acum, în perioada post-pandemie? Din experiență, care sunt cele mai populare cocktailuri în rândul românilor și cum arăta acest top înainte de pandemie?
Odată cu trendul mixology at home, consumatorii români au început să înțeleagă mai bine ce presupune prepararea unui cocktail: de la căutarea gustului potrivit și mixarea ingredientelor și până la aspectul final al cocktail-ului, totul este chimie și pasiune.
În continuare, long drink-urile sunt cele mai populare băuturi. Se simte însă un trend crescător în plăcerea de a descoperi și savura băuturi complexe, cu gusturi inedite, servite în barurile de specialitate.
În perioada de pandemie, când barurile au fost închise, un număr mare de angajați s-au reorientat în carieră alegând alte domenii de activitate, astăzi fiind o provocare serioasă pentru angajatorii din HoReCa să mai găsească angajați buni. Ce se întâmplă din acest punct de vedere cu specialiștii în mixologie?
HoReCa a fost unul din domeniile care a avut cel mai mult de suferit în perioada restricțiilor, iar aici nu mă refer doar la proprietarii de localuri, puternic afectați în perioada pandemiei, ci și la angajații care au fost nevoiți să reprofileze. Acum, mulți dintre aceștia nu își mai doresc să revină în domeniu, din cauza nesiguranței locului de muncă, iar acest lucru se traduce într-o lipsă acută de profesioniști.
În cât timp pot angajatorii să pregătească pe cineva să ajungă mixology expert? De ce cursuri este nevoie? Ce presupune un job de mixology expert și cum poate ajunge cineva mixology expert?
Pentru a avea un personal bine pregătit, angajatorii își pot susține financiar angajații în vederea absolvirii cursurilor de calificare, dar îi și pot încuraja să participe la trainingurile oferite de Brand Ambassadori. De altfel, Coca-Cola HBC vine în întâmpinarea acestei nevoi prin oferirea de training-uri specializate privind portofoliul de spirtoase CCH și consultanță în meniu.
A fi mixologist înseamnă să fii mai mult decât barman, înseamnă să dai liber imaginației, să îți lași creativitatea să zboare, să găsești întotdeauna noi variante în materie de cocktail-uri, să deguști și să fii mereu în pas cu cele mai noi tendințe în domeniu. Pentru a avea o carieră în mixologie, ai nevoie de cursuri de specializare, dar nu numai. Pasiunea, dedicarea și experiența în domeniu sunt, de asemenea, ingredientele unei rețete pentru o carieră în mixologie.
Poți oferi câteva tips&tricks pentru cititorii noștri care doresc să își prepare acasă un cocktail mai bun?
Lucrul care îi sperie, în general, pe consumatorii de cocktail-uri este folosirea unei cantități mari de gheață. Ei bine, pentru a realiza ceea ce se numește o băutură perfect serve (în funcție de rețetă, bineînțeles), avem nevoie de un pahar plin de gheață. De ce? Gheața menține băutura rece mai mult timp, nu o diluează rapid, așadar nu ajunge să influențeze negativ gustul băuturii noastre.
Apoi, recomand folosirea unor ingrediente cât mai naturale, făcute în casă, și fructe proaspete atunci când preparați cocktail-uri.
De exemplu, în loc de folosirea unui sirop de soc din comerț, puteți prepara un cordial de soc: preparați un sirop de zahăr 1:1 (o parte zahăr, o parte egală de apă fierbinte), adăugați coaja și zeama a două lămâi, apoi florile de soc. Acoperiți acest amestec și lăsați-l deoparte 1-2 zile, după care îl strecurați și este gata pentru a fi folosit în cele mai savuroase cocktail-uri. Puteți păstra siropul astfel obținut câteva zile la rece, la frigider.
Totodată, alcoolul de calitate și folosirea de bitter aromatic fac diferența. Pentru a avea parte de o experiență completă, recomand pasionaților utilizarea paharelor corespunzătoare și a ustensilelor profesionale.
În ultimii ani, cafeaua a devenit un ingredient vedeta în cocktails și în gastronomie? De ce crezi că are loc acest trend?
Pentru mulți dintre noi, cafeaua reprezintă un preparat de sine stătător, pe care îl savurăm în viața de zi cu zi. Dar la fel ca orice alt ingredient apreciat în masă pentu gust și pentru beneficiile pe care le are, cafeaua a stârnit curiozitatea constant. Au rezultat de aici rețete de succes precum Espresso Martini – Tiramisu. Acest trend de a folosi ingrediente cât mai naturale a dus la explorarea continuă a gustului cafelei atât în gastronomie, cât și în mixologie.
Care este cocktailul tău preferat? De ce?
Fiecare cocktail pe care îl prepar are ceva aparte. Preferatul meu este London Calling, un cocktail cu prospețime aparte, un echilibru perfect între dulce și acrișor, care evidențiază notele de citrice din Bulldog și care te duce cu gândul la un apus călduros de vară în care tot ce îți dorești este să te relaxezi.
Ne poți oferi o rețetă pentru un cocktail răcoros, de vară?
Pentru că popularitatea ginului tonic este în continuă creștere în România, am ales o rețetă de gin tonic care să scoată în evidență notele florale ale ginului Bulldog.
BTT (Bulldog Tonic Twist)
– Umpleți un pahar copa cu gheață cuburi
– Adăgați: 50 ml Bulldog, 10 ml lichior de trandafiri și violete (Parfait Amour) și 120 ml Schweppes Tonic
– Stoarceți o felie de lime și amestecați ușor cu o linguriță
– Decorați băutura cu trandafiri deshidratați, felii de lime sau cu flori comestibile
Laura Vișan – Premium Spirits Ambassador, Coca-Cola HBC România
Laura Vișan și-a început cariera de barman în anul 2009, iar în 2012 a obținut diploma de specializare în mixologie, la una dintre școlile de top ale vremii respective – Bar Academy, unde a învățat tainele mixării băuturilor de la unii dintre cei mai buni profesori.
Pasiunea pentru industrie și mixologie au făcut-o să își dorească mai mult, astfel că a aprofundat meseria în poziția de supervisor de bar în Dubai în cadrul unui lanț important de restaurante și hoteluri. Din 2021, Laura face parte din echipa Coca-Cola HBC în calitate de Premium Spirits Ambassador.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz