Interviuri

Laura Florescu, Hilton Garden Inn Bucharest Old Town: Business și leisure în inima orașului

Reading Time: 4 minute

Piața de travel trece încă prin schimbări importante, iar călătorii acestor timpuri vin cu o nouă perspectivă asupra a ceea ce trebuie să ofere un hotel. Laura Florescu, Sales Director Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, ne-a spus cum se ridică mereu la înălțimea provocărilor hotelul din Centrul Vechi al Bucureștiului.

Cum a arătat piața hotelieră în primele cinci luni din 2023 și care sunt perspectivele pentru restul anului?

În primele luni ale anului 2023 a continuat trendul crescător puternic, post-pandemie, care începuse încă din 2022, ca urmare a ridicării restricțiilor anti-COVID. Am reușit să depășim anul 2019 ca performanțe, ceea ce pentru noi reprezintă o revenire completă la normalitate. Față de perioada similară a anului 2019, avem o creștere a ADR (Average Daily Rate) cu 18%, iar în termeni de revenue am înregistrat o creștere cu 22%.

Piața este într-o continuă creștere, este o tendință pozitivă, cel puțin la nivelul Capitalei. Bineînțeles că toate estimările pe care noi le facem au drept premisă o situație politică și economică cât mai apropiate de normalitate. În ultimii trei ani, ne-am confruntat cu pandemia, iar anul trecut a început războiul din Ucraina, care a generat o anumită instabilitate, cel puțin la început, și asupra industriei noastre.

Nu în ultimul rând, un fenomen mai puțin discutat, dar care începe să se facă simțit, îl reprezintă inflația care afectează toată Europa, inclusiv România. Sunt variabile economice pe care nu le ignorăm, dar sperăm ca lucrurile să se desfășoare în continuare cât mai lin cu putință.

Prin ce se diferențiază Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, care sunt atuurile prin care vă impuneți?

Avem două avantaje importante. Pe de o parte, brandul în sine, care a apărut pentru prima dată în România odată cu deschiderea hotelului nostru, în anul 2017 și care aduce un concept nou pe piața hotelieră. Hilton Garden Inn se adresează unui client modern, dinamic, care dorește un răspuns prompt și eficient la solicitările sale și care să nu depindă în totalitate de personalul hotelului.

Tocmai de aceea, hotelurile brandului Hilton Garden Inn au facilități care vin în întâmpinarea acestei nevoi. Avem un magazin deschis non-stop în lobby-ul hotelului, o sală de fitness deschisă 24/7, un business centre ce poate fi accesat oricând. De asemenea, avem două mașini de spălat profesionale și două uscătoare. Oaspeții hotelului nu trebuie decât să își aducă singuri detergentul sau să îl achiziționeze din holul hotelului. Există și serviciul de spălătorie și curățătorie oferit de hotel, însă dacă clienții doresc să își spele singuri hainele, fără costuri suplimentare, o pot face.

Pe de altă parte, avem avantajul unei locații ideale, chiar în inima orașului, foarte aproape de atracții turistice, de centre comerciale sau de afaceri sau de transportul public. Nu în ultimul rând, ne mândrim cu faptul că hotelul a fost deschis într-o clădire monument-istoric, construită în anul 1886, cu o poveste fascinantă și care păstrează încă detalii superbe ale arhitecturii originale, inclusiv o scară monumentală și un tavan cu vitraliu.

Ce tendințe ați remarcat în această perioadă? Cum s-au schimbat lucrurile după pandemie?

Pe de o parte, nu mai există o delimitare foarte clară și precisă a călătoriilor de business și a celor de leisure. Acum avem ceea ce se cheamă „bleisure”. Oamenii care călătoresc astăzi îmbină mult mai ușor cele două teme, mai ales că pandemia a facilitat și a normalizat cumva munca de la distanță.

Apoi, problema energiei, în special a costurilor ridicate pe care le avem de suportat, a însemnat o încercare de a găsi soluții de economisire, care să nu afecteze calitatea serviciilor oferite. Pe de altă parte, pandemia a însemnat o atenție către probleme de siguranță și curățenie care au devenit în prezent standard în mai toate instituțiile, nu doar în hoteluri.

Ceea ce, însă, e cu adevărat remarcabil din punct de vedere al tendințelor hoteliere este o căutare a unor experiențe autentice locale. Turiștii străini caută cu aviditate ceea ce diferențiază și are special țara noastră. Din acest punct de vedere, clădirea hotelului nostru le oferă un acces direct către arhitectura interbelică românească. Apoi, ne dorim și am reușit să introducem în meniurile noastre mult mai multă culoare locală, pentru ca astfel clienții să facă cunoștință cu bucătăria contemporană românească, prin preparate clasice aduse la zi.

Ce-și doresc azi oaspeții de la un hotel de patru stele?

În general, clienții își doresc confort deplin și atenție la nevoile lor. Oaspeții noștri se așteaptă, pe bună dreptate, să aibă parte de servicii de cea mai înaltă calitate, 24 de ore din 24, și să se afle în permanență în centrul atenției noastre. Clienții business își doresc, de asemenea, să aibă un acces rapid la principalele huburi de afaceri ale orașului. Fiind situat în centrul Bucureștiului, Hilton Garden Inn le oferă nu doar această facilitate, ci și accesul ușor la atracțiile culturale sau de entertainment, ceea ce reprezintă un mare plus pentru noi.

Fără îndoială, însă, că mixul de atracții al unui hotel de patru stele cuprinde mult mai multe elemente, dintre care atenția absolută la detalii, bucătăria sofisticată și personalul dedicat sunt doar câteva din ingredientele importante.

Cum a fost perioada de la preluarea funcției de Sales Director al hotelului? Care au fost provocările?

A fost o perioadă dificilă, dar frumoasă, ca toate provocările peste care reușești să treci cu bine. A contat mult experiența mea în organizare de evenimente și sales, dar mai ales faptul că fac parte din echipa de vânzări a Hilton Garden Inn Bucharest Old Town încă de la deschidere. Pe de altă parte, m-am bucurat de sprijinul și încrederea top managementului, astfel că mare parte din stresul inerent unei astfel de poziții s-a evaporat înainte de a începe.

Nu în ultimul rând, revenirea în forță a pieței hoteliere ne-a ajutat pe toți, iar provocările au fost astfel de cu totul altă natură. De pildă, începând cu acest an, zona de evenimente corporate s-a reactivat puternic, avem mult mai multe evenimente ale unor companii mari externe, iar acest lucru înseamnă provocări și responsabilitate, pe care, însă, suntem pregătiți de fiecare dată să le depășim cu brio.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 374 (16 iunie – 16 iulie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

18 ore ago

Maxim istoric de Black Friday 2024 prin canalele Băncii Transilvania

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…

2 zile ago

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

2 zile ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

2 zile ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

2 zile ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

2 zile ago