Land Rover a lansat noul SUV Discovery
Reading Time: 5 minuteNoul Land Rover Discovery rămâne unul dintre cele mai capabile, conectate și versatile SUV-uri premium cu șapte locuri din lume, care dispune de ultimă generație de sisteme puternice și eficiente, de o gamă de motorizări Ingenium, motorizări cu 6 cilindri în linie, pe benzină și diesel, de sistemul multimedia Pivi Pro și de confort îmbunătățit.
Cu noua arhitectură a vehiculului electric (EVA 2.0) de la Land Rover, care stă la baza unei suite de tehnologii avansate, noul Discovery este mai sofisticat și mai eficient, în timp ce își păstrează lățimea obișnuită capacității de deplasare pe șosele și în afara acestora și acreditările de remorcare.
Automobilul beneficiază acum de sistemul îmbunătățit Terrain Response 2, de posibilitatea de a actualiza software-ul Over-The-Air (SOTA) și de noul sistem de filtrare (conforme cu ionizatoare Nanoe™)* al aerului din habitaclu.
„Acest vehicul captivant și versatil a fost rafinat în fiecare detaliu, au fost aduse îmbunătățiri exteriorului său caracteristic și interiorului extrem de versatil, pentru a ne asigura că Discovery își menține poziția de cel mai capabil și prietenos SUV de dimensiuni mari”, a pus Gerry McGovern, director de Creație al Jaguar Land Rover.
Design sofisticat
Land Rover Discovery vine cu o evoluție exterioară optimizată pentru a oferi o prezență rutieră mai sigură, păstrând în același timp ADN-ul modelului, precum capota sub formă de scoică, acoperișul în trepte și stâlpul C foarte vizibil.
Pentru un aspect mai dinamic, modificările aduse noului vehicul includ o bară de protecție față revizuită, noi aerisiri laterale și stopuri cu LED unite printr-un panou negru lucios. În echiparea R-Dynamic, Discovery are un design unic, ce include elemente exterioare Gloss Black si Shadow Atlas sau scaune din piele Duo-Tone și cusătură contrastantă.
Tehnologii conectate de ultimă generație
În interior, automobilul beneficiază de îmbunătățiri concepute pentru actuala epocă a tehnologiei. Consola centrală integral reproiectată găzduiește noul ecran tactil full HD cu 48% mai mare decât ecranul anterior, cu diagonala de 14 inch și cu o interfață rapidă și intuitivă. În plus, tehnologia multimedia Pivi Pro oferă o structură simplificată a meniului și răspunsuri rapide.
Bateria de rezervă încorporată permite inițierea navigației în doar câteva secunde, în timp ce meniul permite accesarea funcțiilor cel mai frecvent utilizate direct de pe ecranul de pornire personalizabil, pentru a reduce distragerea atenției șoferului.
Conectivitatea este asigurată de tehnologia dual-sim, cu două modemuri LTE care permit sistemului să efectueze mai multe funcții în același timp – cum ar fi streaming media și descărcarea actualizărilor Software-Over-The-Air (SOTA) – fără a compromite performanța. Tehnologia SOTA Land Rover permite proprietarilor să actualizeze nu mai puțin de 44 de module electronice individuale, fără a fi nevoie să viziteze un dealer.
Noul Discovery oferă cartografiere 3D de înaltă definiție, care în combinație cu afișajul interactiv (opțional pentru instrumentele derivate de bază, standard pentru instrumentele derivate rămase) de 12,3 inch, îi permite șoferului să controleze alte aplicații din ecranul principal.
În plus, clienții au opțiunea de a beneficia de un Head-Up Display complet color, care oferă informații importante direct în câmpul vizual al șoferului, astfel eliminând pericolul distragerii atenției. Integrarea smartphone-urilor este, de asemenea, simplă, datorită Apple CarPlay, în timp ce tehnologia avansată Bluetooth poate conecta simultan două smartphone-uri. Android Auto este disponibil în dotarea standard, precum și tehnologia de încărcare wireless, cu amplificator de semnal.
Cu ajutorul tehnologiei avansate de filtrare a aerului PM2.5, ionizarea aerului din habitaclu îmbunătățește calitatea acestuia pentru un confort sporit al pasagerilor.
Aerul care intră este scanat în mod activ, calitatea lui este măsurată și automat sunt folosite filtre avansate pentru reducerea nivelului alergenilor, toxinelor și particulelor nocive din habitaclu, pentru a îmbunătăți starea de sănătate și confortul pasagerilor.
Confortul și comoditatea pasagerilor sunt îmbunătățite în continuare, prin introducerea suporturilor pentru tablete Click&Go, montate în spătarele scaunelor din față. Sistemul ușor de utilizat include prize de încărcare USB-A, care sunt perfect amplasate pentru gestionarea firelor precum și hotspot-ul WI-FI 4G care permite o conectare a opt dispozitive.
În plus, noul design al volanului cu patru spițe dispune de butoane care se aprind la atingere și padele metalice pentru schimbarea vitezelor.
Versatilitatea în esența ei
Versatilitatea de primă clasă este un semn distinctiv al SUV-ului de familie, iar opțional, hayonul acționat prin gesturi (hayonul acționat prin gesturi este opțional pentru toate nivelele de echipare și standard pentru HSE) poate detecta unda unui picior trecut pe sub senzorii amplasați pe bara de protecție din spate. Spațiul de depozitare pentru bagaje în portbagaj este de 258 litri.
Interiorul echipat cu funcția Intelligent Seat Fold, permite pasagerilor să configureze fără efort poziția scaunelor prin utilizarea ecranului tactil central, în timp ce aplicația Remote urmărește nivelul combustibilului și locația mașinii, dar și să deblocheze și să blocheze ușile, de la distanță. Scaunele de pe al doilea rând au fost reproiectate cu atenție pentru un confort sporit. Susținerea laterală îmbunătățită, pernele mai groase, mai lungi și profilarea atentă a scaunelor contribuie la confortul pasagerilor.
Prin mutarea gurilor de ventilație de pe stâlpi pe consola centrală spate, pasagerii din spate au la dispoziție propriile comenzi de ventilație și surse de alimentare, oferindu-le un flux de aer crescut.
Pentru un plus de confort, cea de-a doua generație a cheii inteligente tip brățară – Activity Key – dispune acum de comenzi pe ecran tactil, un ceas digital și permite blocarea, deblocarea și pornirea noului Discovery.
Noul Discovery este disponibil în variante de echipare S, SE și HSE, în versiune sportivă R-Dynamic.
Motorizări avansate
Noul Discovery introduce un trio de motorizări Ingenium, cu șase cilindri în linie benzină și diesel, echipate cu tehnologie Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), pentru eficiență și performanță sporite. Noile motoare sunt disponibile alături de varianta de motorizare pe benzină P300 cu patru cilindri și cu un nou sistem inteligent de tracțiune integrală.
Gama de motoare cu șase cilindri a fost proiectată și dezvoltată intern, fiind disponibile, pe motorină în variantele de 249CP (183kW) și 300CP (221kW), în timp ce varianta pe benzină oferă 360CP (265kW).
Noua gamă de motorizări include:
- P300: 300CP (221kW), 2.0-litri cu patru cilindri pe benzină, cuplu de 400Nm la 1,500-4,500rpm
- P360: 360CP (265kW), 3.0-litri cu șase cilindri pe benzină MHEV, cuplu de 500Nm la 1,750-5,000rpm
- D250: 249CP (183kW), 3.0-litri cu șase cilindri diesel MHEV, cuplu de 570Nm la 1,250-2,250rpm
- D300: 300CP (221kW), 3.0-litri cu șase cilindri diesel MHEV, cuplu de 650Nm la 1,500-2,500rpm
Variantele de motorizare diesel Ingenium cu șase cilindri D250 și D300 prezintă o construcție ușoară din aluminiu cu un design cu frecare redusă și înlocuiesc motorizările SD4 și SD6 anterioare. Tehnologia inteligentă MHEV certifică respectarea celor mai stricte reglementări globale privind emisiile. Sistemul inteligent stochează energia generată în timpul decelerării și o redistribuie pentru a asista motorul la accelerare. Configurarea asigură o funcționare mai rafinată a sistemului Stop/Start.
Numeroase capabilități
Motoarele Ingenium cu șase cilindri dispun de tracțiune avansată care optimizează cuplul prin împărțirea acestuia între punțile față și spate, în funcție de nevoi. Suspensia pneumatică standard oferă confort, indiferent de condițiile de deplasare și include reglarea automată pe înălțime, pentru a îmbunătăți aerodinamica și a obține o economie de carburant la condusul pe autostradă.
Sistemul de adaptare automată al suspensiei – Adaptive Dynamics – prezent pe toate modele – monitorizează mișcările caroseriei de până la 500 de ori pe secundă, reacționează la mișcările șoferului sau ale drumului aproape instantaneu pentru o manevrabilitate sporită.
Cu sistemul Terrain Response 2, noul Discovery este mereu pregătit pentru condiții dificile, în timp ce modul Wade permite trecerea prin vaduri adânci.
„Cu suspensie de ultimă generație, arhitectură ușoară și tracțiune inteligentă, am regândit mașina pentru a livra un SUV cu șapte locuri, extrem de versatil și de capabil, incredibil de rafinat, totodată mai antrenant de condus”, a spus și Mike Cross, Inginer Șef Land Rover, Integritatea Vehiculului.
SUV-ul beneficiază de tehnologia Clear Sight Ground View, care proiectează pe ecranul central imaginea de sub partea din față a vehiculului, cu ajutorul camerelor. Această funcție reprezintă materializarea conceptului futuristic “trasparent bonnet” creat de Land Rover și menit să-l asiste pe șofer în off-road sau în cazul unor obstacole urbane ascunse.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz