Lanțul de restaurante „La Mama” a avut anul trecut o creștere a cifrei de afaceri cu 15%, față de 2022. Cătălin Mahu, proprietarul lanțului, are planuri de extindere cu încă două, trei locații în 2024, în care vrea să investească două milioane de euro.
Ciorba a fost preparatul cel mai bine vândut în rețea în 2023, cu comenzi în valoare de 500.000 de euro. Restaurantele vând în medie 300 de porții pe zi, adică peste 100.000 de ciorbe anual.
„Deși nu este spectaculoasă, avem o creștere sănătoasă și constantă. Ne concentrăm pe fidelizarea clienților existenți și pe atragerea de noi clienți. Prețurile noastre au crescut cu mai puțin decât cele la materia primă. Să nu uităm că prețul uleiului s-a dus de la trei lei la nouă lei. Noi, în industria de restaurante, am fost nevoiți să fim tampon între aceste scumpiri și clienți. În lanțul nostru schimbăm prețurile de două ori pe an. Dacă le-am stabilit în martie, până în septembrie nu m-am atins de ele, indiferent ce s-a întâmplat. În perioada aceasta, le-am majorat între 20 și 40%.”
Cătălin Mahu, proprietarul rețelei de restaurante „La Mama”
Ciorbele, papanașii și sarmalele sunt produsele cel mai bine vândute din rețea. În medie, clienții comandă 300 de ciorbe pe zi, între 200 și 300 de papanași și 100 de porții de sarmale. În restaurantele rețelei, ingredientele folosite sunt alese să aibă cât mai puține E-uri.
„Astăzi în meniul „La Mama” există printre cele mai puține E-uri din București și îmi asum ceea ce spun. Avem gustare pescărească fără E-uri, 80% pui crescut la sol”, a declarat Cătălin Mahu.
La Mama a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri mai mare cu 15% față de anul precedent, performanță care deschide perspectiva pentru noi locații. Ultimul restaurant „La Mama“ a fost inaugurat în 2019, iar pentru 2024 planul este de a adăuga în portofoliu două sau chiar trei unități.
În ceea ce privește personalul necesar, Cătălin Mahu are o soluție proprie. Nu își dorește să angajeze forță de muncă din afara țării, doar în cazuri izolate.
„Dacă nu dăm șanse forței de muncă din România, va pleca afară și ne vom plânge că pleacă. Trebuie să dăm șanse și să fim atractivi pentru cei care se gândesc să plece afară. Pentru noile locații pe care urmează să le deschidem, vom avea nevoie de aproximativ 100 de angajați. Pentru aceasta, colaborăm cu Școlile de meserii și angajăm și persoane cu dizabilități, pentru că trebuie să întoarcem comunității binele pe care îl primim”, a declarat antreprenorul.
Anii de pandemie au pus o mare presiune pe industria HoReCa, de la lipsa clienților la creșterea prețurilor materiei prime, restaurantele au avut mult de suferit. În ciuda lanțului nesfârșit de scumpiri, proprietarul „La Mama” a considerat că trebuie să găsească un echilibru și prețuri corecte pentru clienți.
Primul restaurant „La Mama” a fost deschis în urmă cu 25 de ani, în cartierul Ștefan cel Mare. Astăzi, rețeaua are șase restaurante în București.
De Black Friday, care va avea loc la eMAG pe 8 noiembrie, compania estimează că va avea vânzări de 800…
Banca Comercială Română (BCR) anunță lansarea în premieră europeană a funcționalității Visa+, care simplifică și accelerează transferurile de bani între…
În primele nouă luni ale anului 2024, mai bine de 975.000 de români au călătorit în Turcia, sectorul turistic din…
INFINEXA, companie antreprenorială românească specializată în restructurarea și finanțarea firmelor aflate în dificultate, cu active de peste 150 de milioane…
Dezvoltarea centrelor de date la nivel global reprezintă o oportunitate mare pentru România de a deveni un jucător cheie în…
De la începutul anului viitor, companiile mici din România vor fi obligate să depună Declarația D406, prin fișierul SAF-T (Standard…