La finalul anului se va putea circula pe podul de la Brăila. Care este stadiul lucrărilor
Reading Time: 2 minuteLucrările la podul suspendat de la Brăila au ajuns la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârşitul anului se va putea circula pe el, a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„Încă un segment de tablier a ajuns pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila! Este al patrulea din cele 86 de segmente şi urmează să fie montat în capătul dinspre Jijila al podului (judeţul Tulcea). Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone şi 300 de tone”, a notat Grindeanu.
Potrivit acestuia, după ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21.000 de tone.
„Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârşitul anului se va putea circula pe pod”, a spus şeful de la Transporturi.
Constructorii care lucrează la pod au ridicat primul segment de tablier metalic în urmă cu aproape o lună, după ce, pe 15 februarie, acesta – primul din cele 86 de segmente care vor forma structura suprafeţei de rulare a podului – a ieşit pe porţile Şantierului Naval Brăila, unde a fost realizat.
Informaţia a fost făcută publică pe 15 februarie pe contul de Facebook „Pod Suspendat Brăila”, pagină dedicată construcţiei acestui obiectiv, care oferă informaţii, fotografii şi filmări.
Segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a podului sunt construite la Şantierul Naval Brăila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone.
Trafic deviat pentru instalarea tablierului
„În total sunt 80 de segmente de tablier, care vor fi sudate între ele şi vor forma calea de rulare a podului”, potrivit informaţiilor oferite Agerpres de reprezentantul constructorului, ing. Viorel Eşanu.
„Începând cu data de 12.02.2022, în zona ancorajului pod Brăila, respectiv accesul constructorului către turnul Brăila, vor fi impuse restricţii de circulaţie prin limitarea vitezei şi devierea tuturor vehiculelor prin ‘drumul de serviciu’ construit provizoriu. Aceste restricţii vor fi menţinute până la finalizarea montării segmentelor de tablier, aproximativ trei luni”, a informat Eşanu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz