Tech

La bulivar, Google Car, la bulivar!

22 mai 2012 2 min

La bulivar, Google Car, la bulivar!

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Google a obtinut dreptul de a-si testa masinile autonome pe strazile statului Nevada. Automobilul se foloseste de Google Street View pentru a se orienta pe harta, iar gigantul IT inca analizeaza cum va reusi sa monetizeze noua tehnologie. </strong></p> <p>  </p> <p> Desi inca nu ne putem bucura de placerea de a da comanda din titlu unei masini, nu putem exclude acest lucru peste cativa ani. Asta pentru ca Google a obtinut in sfarsit aprobarea de a testa masina-prototip fara sofer, o Toyota Prius modificata, pe drumurile publice din Nevada. Automobilul a primit o licenta speciala din partea Departamentului pentru Autovehicule din Nevada care ii permite sa circule pe drumurile publice, inclusiv pe cele aglomerate, pentru a testa functiile si siguranta masinii. De altfel, oficialii statului Nevada au aprobat inca de anul trecut un program de licentiere a automobilelor autonome.</p> <p>  </p> <p> Licenta obtinuta de Google vine cu un set de placute specifice atasate automobilului, pe care e inscriptionat semnul infinitului si textul “Automobil autonom”. Participantii la trafic nu ar trebui sa aiba dificultati in a diferentia masina Google de celelalte Toyota Prius de pe sosele, intrucat, pe langa placutele amintite, aceasta mai are ancorat pe acoperis camere video si un radar. Proiectul este condus de inginerul Sebastian Thurn, cofondator al proiectului de succes Google Street View.</p> <p>  </p> <p> Conceptul propus de Google functioneaza combinand Street View cu un software bazat pe  inteligenta artificial care colecteaza informatiile de la camera video de pe acoperis cu cele de la senzorii de pe capota masinii si de pe axul rotilor din spate, semnale care ajuta la detectarea pozitiei exacte a masinii pe harta. Masina Google merge in limitele vitezei legale si se foloses te de senzori pentru a pastra distanta fata de celelalte automobile din trafic.</p> <p>  </p> <p> Entuziastii ar trebui sa isi revizuiasca asteptarile, intrucat licenta a fost acordata exclusiv masinilor aflate in teste. Desi automobilele se pot deplasa singure, licenta implica prezenta a minimum doi pasageri la bord in timpul testelor, dintre care unul trebuie sa stea pe scaunul soferului. Contrar aparentelor, licenta obtinuta de Google nu presupune legalizarea efectiva a conducerii masinilor autonome.</p> <p>  </p> <p> Departamentul pentru Autovehicule din Nevada isi asuma doar stabilirea standardelor de siguranta si desemnarea zonelor in care masinile fara sofer pot fi testate. Cum Google nu si-a manifestat interesul de a comercializa masina autonoma, este posibil ca gigantul IT sa dezvolte conceptul pentru o colaborare ulterioara cu jucatori mari din industria auto. Desi pasii tehnologici facuti de Google sunt importanti, iar compania a facut lobby in mod constant pentru legi speciale privind automobilele autonome, tehnologia pe care o folosesc acestea este in continuare cu mult inaintea legislatiei in domeniu.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: