Antreprenori

Komoder, venituri de peste 7 milioane de euro în 2021

Reading Time: 3 minute

Retailerul român Komoder, producător de fotolii de masaj, a anunțat rezultatele financiare pentru 2021: cifra de afaceri a fost de 7,5 milioane de euro, ceea ce a însemnat că și-au atins obiectivul propus în 2020.

Vânzările lunare depășesc jumătate de milion de euro, incluzând și vânzările externe cât și pe cele locale, în timp ce o medie a vânzărilor lunare pentru anul 2021 se ridică la 650.000 de euro.

„Ca și număr de unități vândute, Komoder are o cifră care tinde spre 300 de unități pe lună, ceea ce e bine, dar după ultimele investiții în flotă și depozitare, pe care am extins-o în ultima jumătate a anului trecut, această cifră va crește cu siguranță”, adaugă Adrian Rus, fondatorul Komoder.

Totodată, cea mai mare investiție într-un spațiu de showroom a fost de 250.000 de euro, la Rotterdam, la finalul anului 2021, care a devenit un spațiu de relaxare în care clienții vin și se simt foarte bine.

Anul trecut, alte showroom-uri s-au deschis Pecs, Lyon, Londra și București.

Pentru 2022, Komoder estimează o cifră de afaceri de 9,5-10 milioane de euro, mai ales după investițiile pe care le-au făcut în extinderile din afara țării, prin logistică și prin serviciul premium de livrare și montaj.

Cât privește produsele, cel mai bine vândut produs este cel în jurul prețului de vânzare de 2000 de euro, iar cele mai vândute modele sunt VICTORIA II, respectiv FOCUS II, care au un raport calitate-preț foarte bun fiind din gama medie.

„Bugetul pe care românii îl alocă pentru astfel de produse este undeva spre 2000 de euro.  Așadar avem două produse cu care acoperim această nevoie, FOCUS II, respectiv VICTORIA II, acestea fiind și produse cu foarte multe funcții, inclusiv sisteme de masaj și frământare pentru picioare, una dintre cele mai căutate funcții pe care le are un fotoliu de masaj din gama medie. Din categoria celui mai bine vândut produs a fost și produsul High End, vârful de gamă, TITAN II, cel mai complex pentru cei care înțeleg beneficiile unui astfel de fotoliu și dispun de bugetul necesar pentru a achiziționa un astfel de produs”, explică Adrian Rus.

Produsele noi sunt lansate la începutul anului și la finalul lui. Anul acesta, Komoder a lansat două produse noi, fotoliul de masaj VELETA II, respectiv MARINA MEDICAL II. Cele două produse vin cu o componentă medicală, cu un șal de încălzire pentru zona spatelui sau zona abdominală, dar și funcția de scanare a utilizatorului pentru a reda parametrilor medicali, puls, nivel de oboseală resimțit și oxigenare.

Ca și planuri de dezvoltare, Komoder a deschis un showroom la Marbella, în Spania, și urmează să mai deschidă un magazin la Viena, în Austria

„În principiu, vrem să fim mai activi pe plan extern pentru că sunt multe piețe pe care le-am servit până în acest moment on line, dar e mare cererea pentru showroomuri în care oamenii să poată testa mai bine produsele noastre. De aceea ne-am orientat spre Austria și Spania pentru că suntem activi de câțiva ani buni pe aceste piețe. La Marbella este al treilea showroom pe care îl deschidem în Spania din 2017 până în acest moment, iar la Viena este primul punct de lucru din Austria, cu toate că activitatea noastră comercială și vânzările noastre în această țara au început acum doi ani și jumătate”, menționează Adrian Rus.

De asemenea, compania continuă să investească și în zona de inovație, iar anul acesta a dezvoltat un soft prin care se pot actualiza produsele Komoder remote, cum este cazul fotoliului Komoder LUXURY II. Acesta se poate diagnostica și reseta de la distanță prin update-uri regulate, iar o astfel de dezvoltare va fi implementată și pentru celelalte produse din gama medie și premium, pentru a salva din costurile de plasare, de reparații, service, ceea ce este și mult mai convenabil pentru client.

Noi trenduri pentru întoarcerea la birou: companiile investesc în spații de relaxare pentru angajați

Datorită faptului că unele companii încearcă să îi atragă pe oameni din nou la birou, oferind diverse beneficii pe care nu le aveau până în acest moment, spațiile de relaxare devin importante pentru clienții din zona corporate.

Cererea a crescut în special pe produsele pentru utilizare în spațiul business, pentru că trendul este de a fideliza angajatul, de a-l aduce la birou și de a-l motiva să renunțe la munca de acasă.

„Cea mai valoroasă comandă livrată anul trecut a fost către un mare client din București, o multinațională, cu o comandă plasată de 55.000 de euro. E un record peste comanda cea mai valoroasă din 2021 care s-a ridicat la 35.000 de euro”, adaugă Adrian Rus.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Mitsuharu Tsumura: Măiestrie japoneză, savoare peruviană 

Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…

5 ore ago

Emisiile asociate AI ar putea crește de peste 10 ori până în 2030

Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…

12 ore ago

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

14 ore ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

14 ore ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

15 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

15 ore ago