KLM crește frecvența zborurilor București-Amsterdam
Reading Time: 3 minuteKLM intenționează să crească frecvența zborurilor București-Amsterdam în perioada de iarnă, a anunțat Thijs Komen, directorul general Air France-KLM Balkans și Europa Centrală, la București, la conferința de presă prilejuită de aniversarea a 100 de ani a companiei.
„România crește rapid și românii sunt tot mai interesați să călătorească (…) Planificăm să creștem frecvența zborurilor în timpul iernii”, a declarat Thijs Komen.
KLM sărbătorește 100 de ani de la înființare, fiind cea mai veche companie aeriană din lume care operează sub numele său inițial. Compania a început cu zboruri scurte spre Londra, apoi și-a extins serviciul prin zboruri intercontinentale în Asia și America. Compania regală olandeză are zboruri directe spre nu mai puțin de 162 de destinații din întreaga lume cu o flotă de 214 aeronave. În 2018 compania a transportat peste 34 milioane de pasageri, iar operațiunile sale sunt dirijate de peste 33.000 de angajați in toată lumea.
KLM a fost fondată în 1919 de către Albert Plesman și a operat primul zbor pe 17 mai 1920, de la Croydon, Londra la Amsterdam, la bordul aeronavei aflându-se doi jurnaliști britanici și o scrisoare de la primarul Londrei către omologul său din Amsterdam. Primul zbor intercontinental KLM a decolat pe 1 octombrie 1924 din Amsterdam cu destinația Jakarta. Călătoria a durat 55 de zile și a avut 21 de opriri. În următorii ani, serviciul intercontinental a fost extins. În 1930, au fost operate zboruri spre Curacao, iar în 1946 KLM a fost prima companie aeriană care a conectat Europa continentală și America, prin zborurile transatlantice Amsterdam – New York.
Primul zbor București – Amsterdam a fost operat în urmă cu 54 de ani, pe 31 martie 1965.
În ultimii 100 de ani, spiritul antreprenorial al KLM și dorința de inovație au jucat un rol de pionierat în industria aviatică. În plus, eforturile companiei s-au concentrat pe atingerea obiectivelor de sustenabilitate și zboruri mai puțin poluante.
KLM oferă gratuit companiilor aeriene programul său de compensare a carbonului pentru zboruri mai sustenabile. De asemenea, angajamentele de sustenabilitate KLM au scăzut impactul asupra mediului prin: operarea a peste 1.500 de zboruri alimentate cu biocombustibil în 2018, 9.4 milioane de sandwich-uri produse sustenabil servite pe zborurile europene, cu 50% mai puține deșeuri până în 2030, iar tapițeria scaunelor noii clase World Business Class KLM este realizată din uniforme ale însoțitorilor de bord, reciclate.
Mai mult, alături de SKyNRG și SHV Energy, KLM va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producția de bio combustibil pentru industria aeronautică. Fabrica va fi construită în Delfzijl, Olanda și este programată pentru a fi inaugurată în 2022.
În completarea eforturilor de evoluție a aviației sustenabile, KLM va contribui la cercetarea TU Delft într-un concept de zbor inovator cunoscut sub numele de „Flying-V”, care cuprinde o abordare cu totul diferită a designului aeronavelor, pentru susținerea unui zbor sustenabil pe distanțe lungi în viitor.
Prima companie aeriană care trimite notificări și cartea de îmbarcare pe Whatsapp și Facebook
Începând cu 2009, KLM și-a câștigat reputația de pionier în social media. KLM are peste 25 de milioane de fani și urmăritori pe diverse platforme sociale. Prin aceste canale, KLM primește peste 100.000 de mențiuni în fiecare săptămână, dintre care 15.000 sunt întrebări sau remarci. Acestora le răspund în mod personal mai mult de 250 de agenți, care formează cea mai mare și cea mai dedicată echipă de social media din lume. Pe WhatsApp, Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, WeChat și KakaoTalk, KLM oferă răspunsuri clienților săi 24/7 in 9 limbi diferite: olandeză, engleză, germană, spaniolă, portugheză, franceză, chineză, japoneză și coreană. KLM a fost prima companie aeriană din lume care a oferit clienților săi opțiunea de a primi documente de zbor și actualizări prin Messenger, Twitter și WeChat.
KLM operează în prezent 2 zboruri cu plecare din București spre Amsterdam la programul de iarnă și 3 zboruri la programul de vară. Acestora se mai adaugă zborurile operate în parteneriat cu Tarom, membru a aceleiași alianțe aeriene. Aproximativ 75% – 80% dintre pasagerii români călătoresc spre destinații intercontinentale, dintre care cele mai cerute sunt America și Asia, cu prețuri începând de la 500 euro.
KLM a înregistrat un record de 34,1 milioane de pasageri în 2018, oferind pasagerilor săi zboruri directe către 162 de destinații cu o flotă modernă de peste 214 aeronave. Compania aeriană are peste 33.000 de angajați în întreaga lume. În afară de KLM, Grupul KLM include și KLM Cityhopper, Transavia și Martinair. Rețeaua KLM conectează Țările de Jos cu toate regiunile economice cheie ale lumii și este un motor puternic care conduce economia Olandei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz