MarComm Publicitate Stiri

KFC, McCann Worldgroup și UM au câștigat unicul premiu pentru România la festivalul Cannes Lions din acest an

16 iul. 2024 2 min

KFC, McCann Worldgroup și UM au câștigat unicul premiu pentru România la festivalul Cannes Lions din acest an

Reading Time: 2 minute

“Magistrala Poftei” a pus KFC România pe harta premiilor internaționale și a adus brandului primul său premiu Cannes Lions din istorie – un Leu de Bronz, în categoria Direct, și o nominalizare, în categoria Brand Experience & Activation.

Campania lansată la finalul anului 2023 a întrerupt rutina zilnică a milioane de bucureșteni cu ajutorul echipelor McCann Worldgroup și UM Romania, după ce a expus forma unui copan „ascunsă” în harta metroului.

KFC și McCann au denumit linia “Magistrala Poftei”, în cadrul unei campanii inedite, care a îndemnat călătorii să interacționeze cu harta făcând turul copanului și să câștige premii la restaurantele KFC din proximitatea stațiilor de pe magistrală.

Campania KFC “Magistrala Poftei” a fost premiată și cu un Silver Effie la Gala din București, cu doar o săptămână înaintea festivalului de la Cannes.

“Festivalul Cannes Lions nu este doar despre creativitate la superlativ, ci și implementare impecabilă și schimbare de percepție. Combinația se regăsește din plin în Magistrala Poftei, campania care a pus KFC, la propriu, pe harta consumatorilor. Drumul de la o idee amuzantă la o campanie eficientă și un premiu la Cannes nu a fost simplu. De aceea, le mulțumim agențiilor McCann Worldgroup Romania și UM Romania, parte din echipa care a transformat acest proiect în realitate,” declară Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group.

“KFC are o rețetă secreta pentru pui, dar nu și pentru Cannes. Rețeta premiului de anul acesta constă în multă muncă, o echipa foarte unita și ambițioasa și o cultură creativă cu un ADN de inovație. Leul de la Cannes nu este o surpriză, ci rezultatul firesc al calității constante livrate de o comunitate de oameni foarte pasionați. Avem o relație de peste 11 ani cu KFC și ne bucurăm de fiecare moment care ne dă un motiv de sărbătorit împreună,” declară Cătălin Dobre, CCO & Co-CEO McCann Worldgroup România.

“Magistrala Poftei sau până unde te poate duce un copan văzut într-o zi în centrul celui mai tare outdoor din tara – harta de la metrou. În cazul nostru, ne-a dus până la Cannes. O campanie care găsește o echipă sudată agenție-client într-un vârf de formă și care ne învață puterea de a descoperi un lucru care era mereu acolo. Cel mai bun lucru e că am creat un unbreakable bond dintre brand și consumatori, o găselniță care va trăi atât cât va fi Metrorex – odată ce l-ai văzut, nu mai poți să nu-l vezi,” spune Ioana Zamfir, CCO MRM Romania.

PR ro Animation 1

„Ca strategie, este foarte important pentru noi să găsim subiecte noi de conversații prin media între consumatori și mărcile din portofoliul nostru. Iar această campanie reușește să spargă barierele conversației și se adaugă eforturilor noastre la UM România de a demonstra că inovația în folosirea canalelor de media poate aduce rezultate de business și impact favorabil în indicatorii de brand.

Suntem foarte fericiți să adăugăm premiul de la Cannes seriei de premii Effie, globale și locale, și celor în festivalurile internaționale de media, Festival of Media Global pe care le-am câștigat împreună cu KFC în ultimii 10 ani.” spune Victor Croitoru, CEE Strategy Director UM Romania.

În prezent, numărul total de lei câștigați de grupul McCann a ajuns la 41, un record absolut pentru piața locală de publicitate.

Array

Articole pe aceeași temă: