BizRemote by certSIGN Stiri

Kaufland România pune la bătaie jumătate de milion de euro în lupta cu coronavirus

3 apr. 2020 2 min

Kaufland România pune la bătaie jumătate de milion de euro în lupta cu coronavirus

Reading Time: 2 minute

Retailerul german Kaufland România direcționează 500.000 de euro proiectelor care ajută comunitățile afectate de criza coronavirus

Kaufland România lansează apelul de proiecte În stare să ajut, prin care va oferi finanțare în valoare de jumătate de milion de euro ONG-urilor din întreaga țară care se mobilizează să ajute comunitățile și grupurile cele mai vulnerabile în această perioadă.

Decizia de a oferi sprijin financiar celor care vor să se implice vine ca reacție la mobilizarea extraordinară a organizațiilor neguvernamentale din ultimele trei săptămâni, în care zeci de asociații și fundații din toate colțurile țării s-au alăturat eforturilor autorităților locale și centrale. În același timp, acestea au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a-și menține activitățile de sprijin pentru grupurile cu care lucrau în mod curent – vârstnici, persoane cu dizabilități sau boli incurabile, copii și tineri din centre de zi sau comunități cu posibilități reduse.  Jumătate din bugetul alocat programului „În stare de bine” pentru anul 2020 este redirecționat către un apel de proiecte în valoare totală de 500.000 de euro.

Proiectele pot fi depuse de ONG-uri pe platforma www.instaredebine.ro/ajut – începând de luni, 6 aprilie, și până la epuizarea bugetului, proiectele fiind evaluate săptămânal.

Vor fi finanțate proiecte care sprijină accesul urgent la bunuri, servicii și informații pentru comunitățile sau grupurile vulnerabile afectate de criza generată de coronavirus, printre tipurile de inițiative eligibile numărându-se:

  • Furnizarea de echipamente și materiale medicale către unitățile spitalicești care au nevoie urgentă sau furnizarea de produse alimentare, dezinfectanți, săpun, detergent (de ex: servicii de cumpărături pentru vârstnici, pachete alimentare și cu materiale igienico-sanitare pentru copiii beneficiari ai centrelor de zi, pachete pentru igienă și protecție personală și a locuinței pentru persoane cu dizabilități și familiile acestora);
  • Furnizarea de produse alimentare, dezinfectanți, săpun, detergent (de ex: servicii de cumpărături pentru vârstnici, pachete alimentare și cu materiale igienico-sanitare pentru copiii beneficiari ai centrelor de zi, pachete pentru igienă și protecție personală și a locuinței pentru persoane cu dizabilități și familiile acestora);
  • Suport psihic și emoțional pentru persoanele vulnerabile și pentru cele care lucrează în domeniul medical și social;
  • Informare și formare a lucrătorilor sociali și a voluntarilor care lucrează în această perioadă cu beneficiari vulnerabili, pentru desfășurarea activității în condiții optime de igienă și siguranță, precum și asigurarea de materiale necesare pentru aceștia (mănuși, măști, dezinfectant);
  • Informare și sprijin în medierea relațiilor cu autoritățile în ceea ce privește măsurile impuse de starea de urgență;
  • Asigurarea accesului la sanitație, locuire, educație necesar grupurilor vulnerabile în condițiile impunerii stării de urgență (de ex: acces apă și canalizare, la încălzire și electricitate, internet pentru școală online);
  • Informare și suport pentru victimele violenței domestice și de gen sau sprijin pentru autorități în vederea soluționării cazurilor de violență domestică în contextul impunerii izolării la domiciliu;
  • Rețele comunitare de sprijin care pot include mai multe tipologii de actori din comunitate (ONG-uri, instituții sau administrație publică, întreprinderi sociale, producători locali de alimente sau alți reprezentanți ai mediului privat, mass media);
  • Susținerea autorităților cu know-how și expertiză în activități de reconfigurare a proceselor administrative, efectuate cu scopul de a diminua nevoia de prezența fizică a cetățenilor pentru obținerea de documente, autorizații, certificate etc.

„Când vedem în jurul nostru atât de multă solidaritate și oamenii care se implică, este firesc să regândim programele noastre de granturi, să ne adaptăm și să venim în sprijinul organizațiilor care fac deja eforturi incredibile pentru a ajuta sistemul să se redreseze. Acum, mai mult ca oricând credem că implicarea face diferența, iar tot ceea ce putem realiza stă sub semnul #ajut”, a afirmat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: