Trăim într-o societate generatoare de deșeuri, ne-am obișnuit să considerăm pungile de unică folosință ca fiind lipsite de valoare, le folosim în exces fără să fim atenți că au un impact negativ asupra mediului înconjurător. Este momentul să ne schimbăm obiceiurile de consum iar Kaufland vine în întâmpinarea noastră. Începând cu 1 octombrie, sub sloganul “Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității”, retailerul lansează campania de comunicare menită să înlocuiască pungile subțiri cu variante biodegradabile compostabile.
Pungile biodegradabile compostabile sunt realizate din amidon de porumb și conțin un minimum de 40% materie primă bio obținută din surse regenerabile organice. Se regăsesc la raioanele de legume – fructe, la vitrina cu servire asistată, la raionul produselor care se vând vrac, la raionul de pâine și vor putea fi achiziționate la prețul de 0,10 lei per bucată.
Kaufland România oferă clienților și o alternativă la cântărirea produselor de la raionul legume-fructe, săculeți reutilizabili care vin la pachet de doi și pot fi achiziționați la prețul de 5,99 lei.
Pungile sunt conforme standardelor europene EN 13432 pentru ambalajele biodegradabile care pot fi transformate în compost. Biodegradarea reduce cantitatea deșeurilor iar compostul produs poate fi folosit în agricultură și horticultură.
Prin introducerea acestor măsuri, Kaufland estimează că volumul de plastic de unică folosință, nereciclabil se va reduce cu 40 de tone de ambalaje în fiecare lună. De asemenea, de la 1 ianuarie 2020, toate sacoșele tip maieu, de la casele de marcat din Kaufland vor fi înlocuite cu variante reutilizabile.
Kaufland este singurul retailer care oferă pungi cu certificare TÜV HOME OK Compost, pungi complet biodegradabile în condiții obișnuite compostării, acasă, și nu industrial.
Cea mai bună variantă pentru mediul înconjurător ar fi să nu folosim deloc pungi, fie ele și din bioplastic. Kaufland transmite clienților variante alternative de cântărire a fructelor și legumelor precum: fără pungă, punând produsele direct pe cântar; în pungă reutilizabilă; în noul săculeț reutilizabil pentru legume – fructe sau pot cumpăra o pungă biodegradabilă din magazine.
Comportamentul românilor față de utilizarea în exces a pungilor
Departamentul de cercetare Kaufland România prezintă primul studiu care reflectă comportamentul românilor față de utilizarea în exces a pungilor și în ce măsură sunt dispuși românii să se responsabilizeze. Studiul a fost realizat în luna septembrie 2019, cu sprijinul unei agenții de research, pe un eșantion reprezentativ la nivel urban de 1001 de persoane.
Potrivit studiului, mai bine de jumătate dintre români ar prefera pungi biodegradabile la raionul de legume – fructe, 54%. Majoritatea clienților români, 8 din 10, folosesc pungi de plastic pentru a-și cântări fructele sau legumele. Doar 20% dintre respondenți au un comportament anti-risipă, 7% dintre români nu folosesc pungă și 14% dintre aceștia declară că vin cu punga reutilizabilă de acasă.
4 din 10 clienți români declară că introducerea pungilor degradabile contra – cost i-ar convinge să nu le mai achiziționeze. Așadar, clienții vor folosi mai puține pungi, vor prefera pungile reutilizabile sau vor renunța cu totul la acestea.
La nivel european, sunt folosite anual aproximativ 100 miliarde de pungi de plastic, potrivit datelor Comisiei Europene.
Un cetățean european utilizează în medie 200 de pungi de unică folosință anual, 90% dintre acestea fiind pungi subțiri de unică folosință care adesea ajung în natură, potrivit datelor Parlamentului European.
Proiectul Kaufland România este parte a initiativei REset Plastic, strategia pentru mediu dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul.
Mai multe informații despre proiectele de sustenabilitate Kaufland se regăsesc aici.
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…