Kaufland, afaceri de peste 2 miliarde de euro
Reading Time: 3 minuteKaufland România a raportat o cifră de afaceri de 9,691 miliarde lei (2,134 miliarde euro ) în anul calendaristic 2016.
“Kaufland România își menține locul întâi pe piața de retail din România, datorită politicii orientate spre client și a ofertei axate pe calitate la prețuri reduse – recent atestată și de certificarea Best Buy Award , acordată magazinelor Kaufland pentru cel mai bun raport calitate-preț din România”, arată compania, într-un comunicat de presă.
În 2016, contribuția Kaufland la bugetul de stat al României a fost de peste 640 milioane lei (peste 140 milioane euro), precizează compania.
Kaufland România are în prezent o rețea locală de 115 hipermarket-uri și a încheiat anul 2016 cu un număr de 112 magazine. În cursul anului 2016, compania a investit peste 110 milioane euro în modernizarea și extinderea rețelei, pentru a putea oferi românilor cea mai modernă experiență de cumpărături.
“Pentru noi, contează foarte mult rezultatul din spatele cifrelor, pentru că avem o misiune care pune în centru oamenii și calitatea vieții. De aceea, rezultatul este o veste bună că suntem o echipă puternică, împlinită, gata oricând să ajute și că avem votul de încredere al clienților care ne arată că suntem alegerea numărul unu pentru ei”, declară Marco Hößl, Director General Kaufland România.
Pe parcursul anului, Kaufland România a investit în proiecte pentru comunitatea locală peste 26 de milioane lei, cu 13% mai mult decât în 2015, oferind sprijin ce a venit în beneficiul a peste 700.000 de români – copii, adulți sau vârstnici. În 2016, Kaufland a susținut peste 200 de proiecte de CSR derulate împreună cu ONG-urile partenere, din domenii precum: cauze sociale, sănătate, educație, sport, protecția mediului și evenimente culturale.
Printre programele dezvoltate de Kaufland anul trecut se numără: prima rețea publică de încărcare rapidă a mașinilor electrice (cu Renovatio), programul de certificare GLOBALG.A.P. a calității culturilor românești de legume-fructe, dar și dezvoltarea de inovații pentru clienți, precum lansarea primei aplicații mobile Scan & Pay din România.
Kaufland rămâne unul dintre cei mai mari angajatori din țară: în anul 2016, o medie de 14.070 români lucrau în companie, cu 6% mai mult în comparație cu media anului 2015., arată reprezentanții Kaufland. Vârsta medie în echipă este de 36 de ani. Tot în 2016, Kaufland România a anunțat creșterea salariului minim al lucrătorilor comerciali la suma de 2.000 lei brut cu tichete de masă – ceea ce reprezintă cu 60% mai mult decât salariul minim în România – și a acordat o zi în plus de concediu de odihnă tuturor angajaților. Salariul mediu brut al unui lucrător comercial în companie este în prezent 2.164 lei brut la care se adaugă și tichetele de masă. În plus, pe măsură ce câștigă vechime, angajații obțin progresiv mai multe zile de concediu de odihnă suplimentare, putând ajunge până la 27 de zile, precizează reprezentanții Kaufland.
Pentru anul 2017, planurile Kaufland includ: investiții în expansiune, deschiderea de noi magazine, modernizarea tuturor hipermarket-urilor existente în rețea, lansarea noutăților pentru clienți și continuarea inițiativelor de susținere a producătorilor români.
Kaufland a intrat pe piața din România din anul 2005, având o politică de achiziții axată pe sortiment regional și colaborări cu producători locali. În prezent, Kaufland România se numără printre puținii retaileri cu peste 50% sortiment local și derulează programe extinse de susținere a producătorilor români, colaborări prin care contribuie la dezvoltarea sectorului agro și susținerea economiei locale, mai arată reprezentanții companiei.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în șapte țări și o rețea de 115 magazine în România.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz