Sustenabilitate Interviuri

Katharina Scheidereiter, Kaufland: Un vis sustenabil împlinit

27 iun. 2024 3 min

Katharina Scheidereiter, Kaufland: Un vis sustenabil împlinit

Reading Time: 3 minute

Sprijinirea producătorilor locali este parte integrantă din strategia Kaufland, dar implicarea în ferma Sol și Suflet are și o componentă de educație, pentru formarea noilor generații de agricultori interesați de sustenabilitate, spune Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România și Republica Moldova.

Cum a apărut ideea de a vă implica în ferma Sol și Suflet?

În 2017 am avut proiectul de grădini urbane Grădinescu, cu Institutul de Cercetare în Permacultură din România și a mers foarte bine. În timpul pandemiei, Ionuț Bădică a zis să facem următorul pas: o fermă regenerativă. Încerci prin producția de legume și fructe ecologice să nu afectezi solul. Asta este o viziune de viitor, sustenabilă, care va fi din ce în ce mai interesantă și pentru consumatori. Suntem primii care facem acest lucru, fiindcă Sol și Suflet este prima fermă de agricultură regenerativă din România, dar are și o componentă de educație, pentru următoarele generații de agricultori interesați de sustenabilitate.

Evident, am făcut-o și pentru că ne place foarte mult să sprijinim producătorii locali, este unul dintre pilonii strategiei noastre. Doar în decursul anului financiar 2023, valoarea achizițiilor făcute de Kaufland de la partenerii locali a depășit 2,83 miliarde euro, reprezentând aproximativ 80% din cheltuielile totale cu furnizorii. În România, compania  a dezvoltat parteneriate solide cu peste 2.500 de furnizori locali, din totalul de 3.200. Este foarte important fiindcă suntem în România, suntem prezenți pe piața românească și în societatea românească, deci trebuie să sprijinim producătorii locali.

Cum este să vezi reușita unui astfel de proiect?

Pentru un om de CSR, este ca un vis împlinit să vezi cum un proiect în care ai investit de la momentul zero se poate susține singur după numai trei ani. Este ceva de nedescris, este un proiect reușit și sunt foarte mândră de ei și de noi că am reușit asta împreună.

Care sunt pilonii strategiei de sustenabilitate a Kaufland?

Pe zona de sustenabilitate suntem interesați foarte mult de ecologie, protecția mediului, proiecte de dezvoltare durabilă, ecologizări. Am lansat proiectul de mini păduri urbane, prin care plantăm mulți puieți pe spațiile verzi ale magazinelor, care implică și vecinii magazinelor. Avem, apoi componenta de educație, cea de proiecte sociale, zona de artă și cultură, respectiv sport și sănătate. Aceștia sunt cei cinci piloni ai investiției noastre în comunitate.

Cum a evoluat abordarea Kaufland România în ceea ce privește sustenabilitatea?

Când am venit în România, conceptul de CSR și apoi de sustenabilitate era la începuturi. Abia dacă se vorbea în mediul academic, iar în companii foarte puțin. Era mai mult vorba despre filantropie ad-hoc, pachete de Crăciun, de Paște. Am făcut primii pași importanți în 2017, când am început și cu grădinile urbane, când am donat zece mașini electrice către ONG-uri și am lansat rețeaua de stații de încărcare în rețeaua de magazine Kaufland.

Oamenii au devenit tot mai conștienți de ce înseamnă sustenabilitatea și proiectele de dezvoltare durabilă. Mai ales acum, există presiune tot mai mare din partea clienților și a angajaților în această direcție. Auzim de la colegii din recrutare că mai ales cei din generația Z și milennials sunt tot mai interesați de posibilitățile de voluntariat și proiectele de CSR ale companiei și chiar devine un criteriu după care își aleg jobul.

Ce urmează în acest an?

Vom continua, așa cum am spus, proiectul cu mini pădurile urbane. Vom mai avea ecologizări la festivaluri. Cu cei de la Untold avem Caravana Blood Network, ajunsă la a zecea ediție. Unde suntem prezenți cu partea comercială, venim și cu zona de CSR. Cu introducerea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) la nivel național, vom vedea tot mai puține PET-uri în natură și poate nu va mai fi nevoie să strângem atâta plastic din natură.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 384 (16 iunie – 16 iulie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: