JYSK România, rezultate record în 2020
Reading Time: 2 minuteCu o creștere atât a cifrei de afaceri, cât și a profitului, JYSK România a reușit să obțină rezultate record în anul financiar 2019-2020, în ciuda pandemiei de coronavirus.
Deși anul 2020 a fost o mare provocare pentru retail, fiind chiar cel mai provocator an de până acum, un număr mare de clienți din România au ales să achiziționeze produsele retailerului scandinav JYSK pentru a-și înfrumuseța casa și pentru a-și spori confortul locuinței.
Ca urmare a deciziilor autorităților cu privire la restricțiile impuse de pandemia de coronavirus, în primăvara acestui an au fost închise toate cele 85 de magazine operate de JYSK la acel moment, pentru o perioadă de două luni. Închiderea magazinelor a reprezentat o provocare, atât din punct de vedere financiar, cât și logistic. A existat o creștere semnificativă a comenzilor online, în timp ce magazinele fizice au fost închise.
După ieșirea din starea de urgență și redeschiderea magazinelor fizice, clienții au revenit în magazinele JYSK, pe măsură ce restricțiile au fost ridicate. De asemenea, în perioada verii, retailerul scandinav a inaugurat mai multe magazine noi, ajungând în prezent la 93 de magazine în România.
JYSK România a reușit să obțină cele mai bune rezultate financiare de până acum, cu o cifră de afaceri de 612.5 milioane lei și un profit brut înainte de taxe de 81.9 milioane lei. Creșterea procentuală a cifrei de afaceri este de 5,3%, în timp ce creșterea procentuală a profitului brut înainte de taxe este de 8,4% față de anul financiar precedent.
“Rezultatele înregistrate în acest an financiar ne-au depășit așteptările. A fost un an complicat, cu multe suișuri și coborâșuri, cu momente la care nu credeam că vom fi martori. Închiderea subită a tuturor magazinelor a fost urmată de o redeschidere în condiții de siguranță pentru clienții și angajații noștri. Am reușit să obținem aceste rezultate datorită implicării colegilor noștri, care au făcut față multor schimbări, atât interne, cât și externe, și s-au adaptat în permanență. Apoi, în această perioadă casa a devenit mult mai importantă pentru fiecare din noi. Clienții și-au dorit să își reamenajeze locuința sau să aibă mai mult confort acasă. Suntem bucuroși că au ales produsele noastre pentru spațiul în care își petrec cea mai mare parte din timp”, a declarat Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.
Grupele de produse care au înregistrat cea mai mare creștere în vânzari față de anul financiar precedent sunt lenjeriile de pat, saltelele și textilele pentru casă, în timp ce grupele de produse care au înregistrat cele mai mari vânzări în anul financiar au fost mobilierul și saltelele.
“Ceea ce s-a întâmplat în acest an ne-a arătat că modelul nostru de business este unul puternic, care implică aspecte importante precum capacitatea de a controla nivelul stocurilor chiar și în situații imprevizibile. Ne-as ajutat și faptul le oferim clienților o varietate de moduri prin care pot achiziționa produsele noastre: din magazinele fizice, online, prin Click and Collect sau comandând online cu ridicarea produselor din magazin. Provocările ridicate de coronavirus nu s-au terminat, dar continuăm să investim, să deschidem noi magazine și să ne adaptăm procesele logistice. Vrem să fim pregătiți pentru momentul în care pandemia se va încheia și coronavirusul nu va mai fi în centrul atenției”, a continuat Alex Bratu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz