Junior Motorsport anunță investiții de peste 150.000 de euro pentru 2024
Reading Time: 3 minuteJunior Motorsport, prima Academie de motorsport din România care oferă servicii all inclusive pentru copii, a investit peste 80.000 euro în 2023, iar pentru 2024 are bugetate investiții de peste 150.000 euro în infrastructură și material de concurs.
Academia funcționează ca un ONG și este dezvoltată de antreprenorul de origine greacă George Ladopoulos. Proiectul a pornit din pasiunea sa pentru acest sport și din dorința de a o transmite mai departe noii generații, iar primii elevi i-au fost fiul său și fiul unui prieten. Investiția inițială s-a ridicat la 10.000 de euro pentru materialul de concurs, însă odată ce numărul celor care s-au înscris a crescut, au mai fost necesari încă aproximativ 30.000 de euro.
”În termeni de buget, avem o dublare a cifrei în 2022 față de 2021, iar pentru 2023 tendința a fost, la fel, de creștere, fiind estimat un buget de 300.000 de euro. Referitor la 2024, obiectivul este ca bugetul nostru să depășească 500.000 euro. Cred că acest proiect a avut succes și pentru că l-am început în pandemie. Antrenamentele și toate activitățile aferente se țin în aer liber, iar noi am oferit copiilor ocazia să iasă din izolare. De la un an la altul, s-a dublat și numărul cursanților.”
George Ladopoulos, fondatorul Junior Motorsport
Junior Motorsport face această activitate mult mai accesibilă pentru copiii și adolescenți cu vârste între 8 și 18 ani, aplicând un model care popularizează o ramură sportivă considerată scumpă și de elită. Pe zona de responsabilitate socială, copiii se pot familiariza cu pilotajul de la vârste mici, asimilând tehnici de condus avansate și conștientizând riscurile vitezei, în paralel cu dezvoltarea unei gândiri strategice, cu spirit de echipă, asemenea învingătorilor. În acest fel, este pregătită o generație care, atunci când va ajunge să conducă autovehicule pe șosele, o va face într-un mod foarte responsabil.
Printre principalele avantaje oferite în acest domeniu de Junior Motorsport este și faptul că toți cursanții au acces la servicii all inclusive. ”Noi am creat o piață în România, pentru că acest model nu a mai existat până acum. Modelul clasic este unul în care părinții copiilor achiziționează o mașină de competiții, caută o echipă pentru întreținere și asistență, angajează un antrenor și se ocupă, mai mult sau mai puțin, de logistica evenimentelor, de la transporturi până la catering, având totodată riscul reparațiilor după un accident. De asemenea, pe măsura ce copilul crește și dobândește experiență, materialul de concurs trebuie adaptat sau chiar schimbat, ceea ce implică noi costuri. Așadar, timpul și complexitatea operațiunilor este ceva care-i depășește, majoritatea nefiind din domeniu”, explică George Ladopoulos.
Modelul all inclusive Junior Motorsport înseamnă că părinții nu au nicio investiție inițială, ci plătesc doar o taxă punctuală per eveniment, fiind furnizate toate serviciile necesare participării copiilor la competițiile automobilistice și, totodată, fiind preluate toate riscurile care pot apărea. Mai mult, Junior Motorsport are o flotă variată de mașini, începând de la nivelul de instruire, până la cel avansat, de circuit.
„Clienții noștri provin din toate straturile sociale și financiare, tocmai prin prisma faptului că acest model este unul foarte accesibil și cu costuri predictibile pe termen mediu și lung. Practic, modelul nostru permite, cel puțin în primii ani, să păstrăm costuri extrem de mici, similare celor solicitate și în alte ramuri sportive, cum este tenisul, de exemplu. Din punct de vedere al performanțelor noastre în competiții, am avut deja mai mult de zece sportivi pe podiumurile campionatelor naționale”, arată George Ladopoulos.
Deși în ultimii doi-trei ani s-a observat o creștere a acestui domeniu, datorită mai mult eforturilor individuale ale unor cluburi și nu unui plan sau a unei strategii pe termen mediu și lung a instituțiilor, în România motorsportul nu este la fel de dezvoltat precum în țări ca Anglia, Italia, Franța sau SUA. În Anglia de exemplu, motorsportul este unul din principalii aducători de valută în țară. Din datele Junior Motorsport mai reiese că, anul trecut, piața globală de motorsport a fost estimată la 5.800 miliarde de dolari, iar până în 2030 ar putea ajunge la 9.500 miliarde de dolari, cu o rată de creștere anuală de 7,9%.
”În România, în momentul actual, estimăm o creștere de peste 20%, însă cifra absolută este încă departe de mediile europene. Pe plan mondial, în motorsport activează deja fonduri de investiții precum cei care au preluat F1 și Williams Racing, iar din ce în ce mai des apar știri despre fuzionarea sau preluarea companiilor din domeniu”, adaugă George Ladopoulos.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz