Jumătate dintre membrii Generației Z sunt dispuși să accepte limitări economice
Reading Time: 3 minuteAproape jumătate (47%) din membrii Generației Z sunt dispuși să accepte limitări economice pe termen scurt, cum ar fi o creștere mai mică a PIB-ului, pentru ca factorii de decizie să investească într-o strategie pe termen lung care să promoveze o creștere mai durabilă, potrivit unui studiu Dell Technologies.
Cercetarea realizată în 15 zone internaționale surprinde vocea adulților din Generația Z (18-26 de ani) în ceea ce privește strategiile de redresare socială și economică. Aproape două treimi (64%) dintre respondenții la sondaj consideră că tehnologia va juca un rol important în lupta împotriva crizei climatice.
Având în vedere că mulți dintre membrii Generației Z sunt dispuși să suporte limitări economice pe termen scurt, aceștia au indicat energia durabilă (42%), activarea unei economii circulare (39%) și un transport public mai durabil (29%) ca fiind primele trei domenii de investiții pe care guvernele trebuie să le prioritizeze. Un sfert dintre respondenți (25%) și-au exprimat, de asemenea, sprijinul pentru o mai intensă educație în domeniul sustenabilității pentru cetățeni.
Încrederea Generației Z în faptul că investițiile pentru redresare din sectorul public vor duce la o economie înfloritoare în termen de 10 ani este împărțită: o treime la nivel global (32%) au o încredere scăzută sau nu au deloc încredere, în timp ce 38% sunt indeciși, iar 29% au o încredere ridicată sau totală.
Este de înțeles că există diferențe geografice. Singapore (56%) și Coreea (41%) au cei mai mulți respondenți cu încredere ridicată sau totală. Japonia (47%) și Brazilia (49%) înregistrează cel mai mare număr de respondenți care au încredere scăzută sau deloc.
Respondenții au declarat că acest viitor digital trebuie să aibă o componentă puternică de securitate cibernetică. Mai mult de jumătate (56%) consideră că este nevoie de o legislație solidă și de investiții mai mari în securitatea cibernetică pentru a proteja infrastructurile naționale și pentru a se asigura că întreprinderile private respectă standarde stricte. Pentru ca acest lucru să se întâmple și pentru a îmbunătăți încrederea în guverne, 38% dintre respondenți doresc ca sectorul public și cel privat să colaboreze.
Reducerea decalajelor de competențe digitale
Generația Z recunoaște valoarea dezvoltării competențelor digitale necesare pentru viitoarele lor cariere. Trei sferturi (76%) consideră că învățarea de noi competențe digitale este esențială pentru creșterea opțiunilor viitoare de carieră sau intenționează să le dobândească.
Respondenții consideră că în timpul educației lor ar fi putut să fie pregătiți mai bine în domeniul competențelor digitale. Peste două cincimi (44%) au declarat că în școală au deprins doar competențe informatice foarte elementare, iar aproximativ unul din zece (12%) nu a primit nicio pregătire în domeniul tehnologiei sau al competențelor digitale. Peste o treime (37%) susțin că școala (sub 16 ani) nu i-a pregătit în zona competențelor tehnologice necesare pentru cariera pe care o aveau planificată.
Pentru a contribui la reducerea decalajului în competențe digitale, o treime (34%) dintre respondenți au sugerat ca aceste cursuri de tehnologie la toate nivelurile de educație să devină mai interesante și mai disponibile la scară mai largă. Un sfert (26%) consideră că obligativitatea cursurilor de tehnologie până la vârsta de 16 ani va încuraja tinerii să se orienteze către cariere axate pe tehnologie.
Hegarty a adăugat: „Este clar că Generația Z vede tehnologia ca fiind esențială pentru prosperitatea lor viitoare. Depinde acum de noi – furnizorii de tehnologie de top, guvernele și sectorul public – să lucrăm împreună și să îi pregătim pentru succes prin îmbunătățirea calității și accesului la pregătirea digitală. 44% din Gen Z consideră că educatorii și companiile ar trebui să colaboreze pentru a reduce decalajul de competențe digitale și, având în vedere viteza cu care tehnologia continuă să evolueze, acest lucru va necesita o colaborare constantă.”
Ca răspuns la opiniile lor cu privire la domeniile în care guvernele ar trebui să prioritizeze investițiile pentru a contribui la eliminarea decalajului digital pe care îl resimt în diferite zone, grupuri demografice și socio-economice, Gen Z consideră că accesul la dispozitive și conectivitate pentru grupurile defavorizate (33%) și conectivitatea în zonele rurale (24%) sunt cele mai importante domenii de interes.
Alte concluzii reieșite din cercetare:
• Pentru a sprijini creșterea economică, îmbunătățirea serviciilor de sănătate (21%), investițiile în educație pentru a contribui la reducerea deficitului de competențe (11%) și investițiile în infrastructura durabilă/ecologică (11%) au fost primele trei priorități la nivel global în rândul generației Z.
• Mai mult de jumătate (57%) dintre membrii Gen Z au o încredere scăzută sau neutră în faptul că datele lor personale sunt stocate cu respectarea normelor de către furnizorii de servicii medicale.
• Mai mult de jumătate (55%) consideră că flexibilitatea și munca la distanță reprezintă un aspect important în alegerea unui angajator.
Pentru mai multe informații, vizitați https://www.dell.com/en-us/dt/perspectives/gen-z.htm și citiți raportul nostru rezultat din cercetare.
Metodologia de cercetare:
Cercetarea pe teren a fost realizată de compania de cercetare de piață Savanta ComRes, în perioada iulie-august 2022, în 15 zone.
Baza de date: 15.105 adulți din „Gen Z” (cei cu vârste cuprinse între 18 și 26 de ani), cu cote reprezentative la nivel național stabilite pentru gen și regiune în fiecare piață:
• Australia (1.018 respondenți)
• Brazilia (1.021 respondenți)
• Canada (1.011 respondenți)
• Franța (1.014 respondenți)
• Germania (1.020 respondenți)
• Italia (1.063 respondenți)
• Japonia (1.021 respondenți)
• Coreea (1.020 respondenți)
• Mexic (1.005 respondenți)
• Țările de Jos (1.013 respondenți)
• Noua Zeelandă (811 respondenți)
• Singapore (1.022 respondenți)
• Spania (1.019 respondenți)
• Marea Britanie (1.041 respondenți)
• Statele Unite (1.006 respondenți)
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz