Jaguar a dezvăluit ultima actualizare a modelului emblematic F-TYPE
Reading Time: 5 minuteJaguar F-TYPE este modelul sport Jaguar definitoriu dintr-o linie amplă care se întinde peste 75 de ani și include unele dintre cele mai emblematice modele construite vreodată.
Cu modelele Coupé sau Cabrio, F-TYPE asigură un echilibru perfect între performanță pură și o experiență remarcabilă de condus, cu un design impunător, agresiv și un habitaclu conceput din materiale de lux, cu măiestrie și detalii rafinate.
În urma ultimei actualizări a modelului, care va fi pus în vânzare la începutul anului 2023, gama devine mai simplă și mai targetată, ușurând alegerea clienților în căutarea F-TYPE-ului perfect.
Pentru a marca ultima actualizare a modelului F-TYPE și totodată ultimul automobil sport Jaguar cu motor cu combustie, clienții pot alege noile ediții speciale F-TYPE 75 sau F-TYPE R 75. Acestea se disting prin elemente unice de design interior și exterior, detalii atent concepute și, desigur, motorul Jaguar V8 de 5,0 litri supraalimentat** sinonim cu F-TYPE. Aceste modele exclusive sunt un omagiu adus performanței motorului cu ardere internă, înainte ca Jaguar să devină din 2025 un brand de lux modern pur electric.
„De 75 de ani, Jaguar este renumit pentru autoturismele sport extraordinare care oferă performanță, agilitate și alimentează pasiunea pentru condus. Edițiile speciale F-TYPE sunt fidele acestor principii, adăugând detalii unice de design interior și exterior pentru a celebra această linie înainte ca Jaguar să devină un brand complet electric din 2025”,menționează Matthew Beaven, Jaguar Land Rover Chief Designer, Exteriors.
Design
Jaguar F-TYPE arată la fel de dramatic ca întotdeauna și este ultima mașină sport Jaguar dintr-o linie amplă, cu o istorie de 75 de ani. Proporțiile puternice ale modelului cu două locuri – cu structura caroseriei sale sculptată din aluminiu ușor și rigid – sunt instantaneu recognoscibile, iar aspectul impunător face aluzie la formele fluide din istoricul bogat de autoturisme sport ale mărcii Jaguar, care a început cu XK120 – lansat în 1948 ca fiind cea mai rapidă mașină de serie din lume.
Farurile LED super-slim, dotate standard cu tehnologia Pixel, cu lumini de zi „Calligraphy” J și indicatoare de direcție dinamice, accentuează lățimea vizuală a modelului, făcând astfel aluzie la potențialul său de performanță.
Insignele discrete de pe aripile din față reprezintă elemente unice pentru F-TYPE 75 și F-TYPE R 75 și completează silueta inconfundabilă a modelului.
Ca parte a ofertei simplificate pentru clienți, fiecare model F-TYPE din gamă dispune de jante de 20 inchi ca echipare standard, jantele F-TYPE 75 și R 75 având finisaj negru lucios, cu cinci spițe, respectiv finisaj diamantat negru lucios cu 10 spițe.
Interiorul F-TYPE centrat pe șofer este o expresie pură a eleganței și performanței autoturismului. Combinația dintre măiestria Jaguar, rafinamentul, detaliile, materialele și finisajele bogate oferă un sentiment sporit de lux și sportivitate.
Habitaclul „1+1” dispune de un display interactiv de 12,3 inchi, configurabil, cu o gamă variată de teme. Specific unui model sport, modul implicit este caracterizat de turometrul central de mari dimensiuni.
Ținută de drum și manevrabilitate
F-TYPE continuă să seteze standardul pentru autoturismele sport captivante, concentrate pe șofer. Suspensia cu braț dublu față și spate, direcția asistată electric (EPAS) și Torque Vectoring by Braking oferă o agilitate remarcabilă și o senzație de conectare cu autovehiculul. Aceste aspecte sunt esențiale pentru răspunsurile imediate și intuitive ale mașinii la fiecare intervenție a șoferului.
Șasiul modelelor F-TYPE 75 și R 75 este îmbunătățit și mai mult de articulațiile din aluminiu turnat care, împreună cu rulmenții mai mari ai roții, oferă o precizie absolută asupra zonei de contact cu anvelopa, deci și mai mult control al direcției. Pentru R 75, acest atribut cheie este optimizat și mai mult datorită pivoților superiori revizuiți, care măresc semnificativ unghiul de cădere și de convergență al roților. De asemenea, ambele modele au un diferențial electronic activ spate (EAD) pentru a optimiza tracțiunea.
Sistemul de tracțiune integrală cu tehnologie Intelligent Driveline Dynamics (IDD), disponibil opțional pentru F-TYPE 75 și standard pentru R 75 – îmbunătățește și mai mult atât tracțiunea, cât și dinamica – pe toate suprafețele și în orice condiții meteo, menținând totodată senzația caracteristică de propulsie a modelului F-TYPE și manevrabilitatea specifică.
Toate modelele F-TYPE cu patru cilindri și 300 CP sunt echipate cu amortizoare monotub reglate meticulos pentru a asigura o ținută de drum și manevrabilitate care conferă acestor modele caracterul lor unic. F-TYPE 75 și R 75 sunt echipate cu sistemul Adaptive Dynamics cu dinamică configurabilă. Folosind amortizoare controlate electronic, cu variație continuă, Adaptive Dynamics optimizează atât confortul la viteză redusă, cât și controlul la viteze mari, în timp ce modul Configurable Dynamics permite șoferului să adapteze setările pentru rigiditatea suspensiei, răspunsul direcției și a accelerației.
Fiecare model F-TYPE din gamă este echipat cu jante caracteristice de 20 de inchi. Clienții pot alege între un model standard și trei variante opționale, inclusiv jante forjate pentru R 75. Pentru F-Type, nava amiral a performanței, si in special pentru varianta R 75, Pirelli a dezvoltat anvelope P Zero speciale, mai mari (265. /35/ZR20 și 305/30/ZR20), pentru a oferi un nivel excepțional de aderență.
F-TYPE R 75 poate fi echipat cu sistemul de frânare Carbon Ceramic Matrix (CCM) Jaguar. Dispunând de discuri față și spate de 398 mm și 380 mm, cu etriere monobloc cu șase și patru pistoane, cu un finisaj galben distinctiv, acest sistem oferă performanțe de frânare excepționale, cu o rezistență remarcabilă.
Motorizare
Gama de motoare puternice și receptive include opțiuni cu patru și opt cilindri, cu puteri de la 300 CP la 575 CP – o plajă largă de opțiuni de neegalat în segmentul său. Echiparea standard este transmisia Quickshift cu opt rapoarte cu control manual complet, folosind fie schimbătorul de viteze SportShift, fie padelele montate pe volan. Toate motoarele sunt produse în cadrul Centrului de producție al motoarelor Jaguar Land Rover, din Wolverhampton, Marea Britanie.
V8-ul supraalimentat de 450 CP și 5,0 litri a fost dezvoltat pentru a oferi performanțe depline – cuplul maxim de 580 Nm este generat de la 2.500 rpm. Disponibil pentru F-TYPE 75, acest motor vine cu tracțiune integrală cu Intelligent Driveline Dynamics sau, pentru puriști, cu propulsie. Ambele variante dispun de un diferențial electronic activ spate pentru a optimiza tracțiunea și permit atingerea a 100 km/h în 4.6 secunde și o viteză maximă de 285 km/h.
Pentru performanțe cu adevărat excepționale indiferent de vreme sau carosabil există F-TYPE R 75. Exclusiv cu tracțiune integrală, motorul V8-ul supraalimentat are 575 CP și un cuplu remarcabil de 700 Nm: sprintul de referință până la 100 km/h durează doar 3.7 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 300 km/h.
Fiecare motor este echipat standard cu evacuare sport activă cu intensitatea zgomotului reglabilă. Sunetul specific F-TYPE nu dispare, fiecare model având un sunet specific caracterului distinctiv. Filtrele de particule cu cuplare strânsă, extrem de eficiente, ajută la reducerea emisiilor.
Clienții care aleg o motorizare V8 beneficiază de funcția Quiet Start, care asigură un sunet de pornire mai subtil și rafinat: supapele de bypass acționate electric din amortizorul spate rămân închise până când se deschid automat sub sarcină, redând zgomotul caracteristic care a fost mereu fundamental pentru experiența de conducere a unui model F-TYPE. Dacă se dorește, Quiet Start poate fi anulată selectând modul dinamic sau acționând butonul evacuării sport activ cu intensitatea zgomotului reglabilă.
Primele livrări pentru clienți încep din ianuarie 2023 – anul care marchează 75 de ani de autoturisme sport Jaguar – și un moment crucial în istoria brandului, în drumul către un viitor complet electric începând din 2025.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz