Interviuri

Ivona Gal, Canopy: „Mă aștept să creștem cu cel puțin 30%, iar echipa să ajungă la peste 50 de specialiști până la finalul anului”

Reading Time: 8 minute

Canopy, una dintre cele mai mari agenții de performance marketing din România, și-a consolidat echipa de management, cu această ocazie Ivona Gal devenind noul CEO al companiei. Am vorbit despre ce reprezintă noua poziție, ce își propune, decizii pentru acest an, lansarea biroului din Londra, precum și despre recrutare și tendințe în performance marketing.

Unde era agenția când ați preluat noua funcție și unde vă propuneți să o duceți?

Canopy este un super brand în piață de publicitate online din România. Iar asta se datorează a 6 ani de muncă a unei echipe care a crescut constant de la an la an. În fiecare an Canopy a crescut specialiști și lideri în industria de publicitate online din România. Am trecut deja de 40 de persoane în echipa noastră.

Anul acesta ne dorim să finalizăm cel puțin o achiziție. Suntem în discuții cu mai multe agenții și credem că piața este suficient de mare și matură încât să permită consolidări. E o modalitate de creștere sănătoasă care ajută toate părțile implicate, cât și piață.

Canopy înseamnă “cel mai înalt loc”, deci îmi propun să duc Canopy cât mai sus :) Împreună cu Canopy, cresc și oamenii din echipă și clienții noștri. Mă aștept să creștem cu cel puțin 30%, iar echipa să ajungă la peste 50 de specialiști până la finalul anului.

Avem de asemenea o atenție specială către piață din Marea Britanie unde avem deja primii clienți. Colegii din România au oportunitatea să crească într-un ritm și mai accelerat lucrând cu clienți de acolo, fiind o piață mult mai dezvoltată decât a noastră. Apoi, aplicând ce învață pe piața din Marea Britanie în România, clienții noștri vor ieși foarte câștigați.

Care au fost primele decizii luate?

Consider că orice schimbare aduce noi oportunități. În mod concret, pentru toată echipa această schimbare a presupus o creștere în atribuțiile sale. O schimbare importantă a fost crearea unor echipe mici, mixte formate dintr-un Team Leader, un Account și mai mulți specialiști. Rolul Team Leader-ului este să înțeleagă cât mai bine business-ul clientului și să cunoască foarte bine platformele de publicitate folosite.

Apoi, împreună cu echipa de specialiști și Account Managerul să contribuie la creșterea vânzărilor și atingerea obiectivelor de business ale clienților din portofoliul echipei.

Pe lângă asta, încercăm să fim o echipa cât mai unită. Munca de acasă are avantajele sale, dar are și dezavantaje. Lucrăm la programe de beneficii interne (pe lângă cele existente deja: abonament Regina Maria, Bookster, 7card, participare la conferințe naționale & internaționale etc) prin care ne dorim să petrecem mai mult timp împreună și să ne închegăm ca echipa.

E foarte important, deoarece Canopy a fost tot timpul despre oameni. Și îmi doresc ca fiecare om din Canopy să fie fericit aici, să facă ce îi place, să simtă că se dezvoltă și că are unde să crească.

Tocmai de aceea, ​​împreună cu fondatorul agenției, Cristian Ignat, am hotărât să-l cooptăm în echipă și pe Bogdan Aron în calitate de business advisor ca să ne sprijine la planificarea pe termen lung și la definirea strategiei Canopy în piața de performance marketing. El va oferi și suport echipei de management în zonele de financiar, marketing, operațiuni, recrutare și formare specialiști.

Faceți parte dintr-o nouă structură de management menită să întărească și mai mult agenția. Cum se întrevede 2022 acum pentru Canopy?

În primul trimestru am avut o creștere de 25 % a cifrei de afaceri și de 170 % a bugetelor gestionate. Mediul online este într-o continuă creștere, iar noi suntem aici pentru a ajuta companiile să gestioneze cât mai eficient aceste bugete de marketing.

Echipa de management curentă are o experiență solidă în business, vânzări, clienți mari și clienți mici, dar mai ales în publicitate online. De aceea, sunt optimistă că ne vom depăși estimările pe care le avem anul acesta.

Cu ce se diferențiază Canopy pe piața din România și ce ar trebui neapărat să știe un potențial client despre voi?

În primul rând aș sublinia că suntem cea mai mare agenție de performance marketing din România dacă ne uităm la numărul de specialiști și bugetele gestionate. Know-how-ul acumulat în cei 6 ani de existență a agenției este unul imens. Am lucrat cu peste 500 de clienți de toate mărimile și din toate industriile.

Unul din clienții cu care ne mândrim foarte mult este UiPath, cu care am lucrat timp de 3 ani din momentul în care erau sub 100 de persoane până când au ajuns la 3,000 de persoane. Dar sunt multe branduri mari cu care am lucrat și crescut împreună, printre care Sephora, Provident, Yves Rocher etc.

Suntem foarte axați pe rezultate, pe creșterea vânzărilor. Asta e în ADN-ul nostru și astfel am reușit să creștem atât de frumos ca și agenție: pe baza rezultatelor avute cu clienții noștri.

De asemenea, suntem singura agenție din România care folosește și investește la momentul actual RPA-ul, dar și printre puținele agenții din RO certificate Facebook Blueprint. 

Echipa Canopy a ținut traininguri despre marketing online la peste 22,000 de persoane în cei 6 ani de existență. Este un număr impresionant de oameni cu care am reușit să interacționăm și pe care să îi îndrumăm privind bazele marketingului online.

Anul trecut ați lansat biroul din Londra chiar și după Brexit. Ce v-a determinat să luați această decizie?

Exact înainte de lockdown-ul din pandemie am achiziționat unul dintre cele mai mari studiouri de producție video din Moldova, Umbrela. Când a venit lockdown-ul, în prima fază am fost în această incertitudine, de altfel la unison cu toată populația globului și nu știam la ce să ne așteptăm, mai ales că tocmai făcusem o investiție.

Apoi, acest departament intern de video a devenit o oportunitate deoarece era și este mai greu să faci reclame video cu actori, decât să îi desenezi. Ne-am dat seama apoi că aceasta nu e o provocare doar în România, ci și în alte țări. Cum Elena, colega noastră care conduce acest departament, este din Marea Britanie, pașii următori au fost firești.

Cum performează acesta?

Anul trecut am investit în jur de 40 mii euro pe piață din Marea Britanie. Este o piață extrem de competitivă. Suntem încă foarte la început, dar rezultatele au început să apară. Avem deja primii clienți acolo și suntem în discuții cu branduri foarte mari precum Național Geographic sau lanțul de hoteluri Ritz Carlton.

Un feedback care ne-a încurajat foarte mult de la un client a fost că “suntem de 3 ori mai ieftini decât agențiile de acolo, iar calitatea este de 10 ori mai bună”. Nu ne propunem să fim ieftini, însă prețurile noastre comparativ cu cele ale agențiilor mari din Marea Britanie chiar nu au cum să nu fie competitive.

Intenționați să deschideți în viitorul apropiat birouri și în alte orașe din țară sau străinătate?

Practic avem ”birouri” într-o mulțime de orașe. Colegii noștri lucrează în București, Iași, Cluj, Londra, Galați, Pitești, Suceava și lista poate continua. Focusul nostru a fost și este pe România și UK, atât din punct de vedere al clienților, cât și a resursei umane.

Totuși, barierele geografice sunt mai neimportante ca niciodată. Pandemia a schimbat felul în care lucrăm și asta permite fiecăruia dintre noi care are un laptop și o conexiune la internet să fie în contact cu colegii și să implementeze campanii pentru clienți indiferent dacă lucrează de la sediul nostru din București, de acasă din Iași, dintr-o cabană de la munte sau chiar de pe plajă.

Chiar și așa am văzut că e necesar ca din când în când să ne întâlnim și fizic și de aceea avem în plan să dezvoltăm un model hibrid pentru orașele în care avem cei mai mulți colegi și să ne vedem cel puțin o dată pe an cu toții.

Spuneați că toți colegii care ocupă poziții cheie au fost promovați din interiorul organizației. De ce ați decis că aceasta este cea mai bună soluție pentru dezvoltarea și impunerea agenției pe piață din România?

Este mult mai ușor să crești oameni din interior decât să integrezi oameni din exterior. Aceștia știu deja cultura organizației, au crescut și au contribuit la această. Noi am crescut în permanență oameni, mulți au venit fără experiență, iar acum sunt printre cei mai buni specialiști din piață. Este ceva ce ne reprezintă. Am mers tot timpul pe principiul “hire for the attitude, not for skills”.

Credem foarte mult în oamenii care sunt ambițioși, curioși, motivați și muncitori. Cu ei chiar poți muta munții din loc :). Nu am crezut niciodată în puterea unui singur om, ci mai degrabă în puterea unei echipe. Tot timpul rezultatele pe termen lungi vin din munca unei echipe închegate, nu din munca unui singur om. Mă ghidez de multe ori după zicala: “Dacă vrei să ajungi repede, du-te singur, dacă vrei să ajungi departe, du-te împreună”.

Care sunt principalele tendințe în performance marketing și de ce?

Aș spune că în performance marketing și în marketing-ul online în general aceste tendințe sunt tot timpul într-o continuă schimbare, dat fiind faptul că domeniul este unul atât de dinamic. Aceasta este și frumusețea, faptul că nu te plictisești niciodată, tot timpul trebuie să fii la curent cu ce apare nou și să începi chiar să și testezi. 

Dacă ar fi totuși să ne raportăm la câteva tendințe, aș alege înclinația aceasta a platformelor de digital  către a automatiza procesele, astfel încât oamenii de marketing să se poată focusa mai mult pe strategie și înțelegerea business-ului, dar și creativitatea necesară unei campanii reușite.

Cât de diferită este piața din România față de cea Occidentală? Ce v-ați dori îmbunătățit?

Dacă ne uităm la Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii, piețe pe care le știm și unde activăm, diferența este la nivel de cât de dezvoltate sunt aceste piețe. Sunt piețe extrem de mari, în care business-urile sunt foarte mari, implicit bugetele de publicitate. Astfel, și concurența este una mult mai mare decât aici. Avantajul nostru este că învățăm mult din aceste piețe și aducem acest know-how în România, pentru specialiștii din echipa noastră și clienții noștri.

Nu este ceva ce ne-am dori în mod special să îmbunătățim. Poate mi-aș dori că agențiile să aibă și mai mult focus pe educare, pe programe de creștere a specialiștilor în marketing online. Cu cât sunt mai multe agenții care fac asta, cu atât vom avea cu toții de câștigat pe termen lung.

Spuneați de asemenea că organizați programe de internship și mentorship pentru studenți. Cum ați caracteriza noua generație și ce părere are ea despre piață de publicitate și marketing din România?

Într-adevăr, încă de la începuturile Canopy ne-am asumat acest rol de “educatori” ai pieței și ne mândrim că susținem constant programe de internship în urma cărora de obicei angajăm minim 3-4 persoane. Noua generație este clar digital first și cu oameni foarte entuziaști să lucreze în acest domeniu. Ne bucurăm când se alătură echipei perspective fresh, care ajută tot timpul să vedem și noi lucrurile din altă perspectivă. 

Cred că majoritatea colegilor din Gen Z sunt conștienți că digitalul este viitorul și nu cred că și-ar închipui viața fără el. Dacă ar fi să vizualizam o piramidă a lui Maslow din punct de vedere a nevoilor digitale, la baza acesteia ar stă cu siguranță device-uri precum smartphones, laptops, bineînțeles toate cu acces la wi-fi, bateria încărcată și acces la semnal de telefonie mobilă.

Mai este sau nu aceasta un domeniu atractiv pentru tinerii români? De ce credeți că se întâmplă acest lucru?

Daaaa! Chiar foarte atractiv. Primim în fiecare săptămână email-uri de la persoane care vor să învețe marketing online. Săptămânal, fără excepție! Este atractiv pentru că online-ul este într-o continuă creștere. Toți ne petrecem din ce în ce mai mult timp online. Iar când cineva descoperă cât de ușor este să îți comanzi o bluză online și să îți ajungă acasă, mai nou chiar și mâncarea de la supermarket, e greu să mai dea înapoi :)

Care sunt cele mai mari provocări în recrutare în acest moment, din punctul vostru de vedere?

Lipsa de specialiști. Cererea din partea clienților este din ce în ce mai mare, însă numărul de persoane care au experiență este în continuare foarte mic. Cred, totuși, că această “criză” a resursei umane este în tot mai multe domenii. Ultimii ani de digitalizare au ajutat foarte mult la fragmentarea industriilor, lucru care a dus la a nu ține pasul cu crearea de specialiști în domeniile diverse și noi apărute.

Romanita Oprea

Recent Posts

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

7 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

13 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

13 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

13 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

14 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

14 ore ago