Companii

IULIUS atrage cel mai mare credit acordat până acum în România în real estate: peste 410 mil. euro

Reading Time: 4 minute

Compania IULIUS, dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, și partenerii Atterbury Europe au semnat o finanțare de 410 milioane de euro pentru rețeaua națională de shopping centere regionale Iulius Mall din Iași, Cluj-Napoca, Suceava și Timișoara.

Creditul susține planurile investiționale ale dezvoltatorului pe termen lung, cu scopul consolidării statutului proiectelor sale ca lidere regionale pe segmentul retail și entertainment.

Creditul obținut de compania IULIUS, cu o valoare de 410 milioane de euro, este o refinanțare sindicalizată pe termen lung, acordată de către Erste Group Bank, BCR, Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien AG, OTP Bank Nyrt. și OTP Bank România. Firma Wolf Theiss, una dintre cele mai mari companii de avocatură din Europa Centrală, de Est și de Sud-Est, a asigurat cadrul legal de desfășurare a tranzacției.

„Este o tranzacție de referință pentru piața de real estate din România, prin volumul și caracteristicile sale care constituie o alternativă viabilă la piața de capital. Certifică, pe de o parte, încrederea pe care finanțatorii o acordă proiectelor companiei IULIUS, recunoscute drept poli sustenabili de atracție regională în materie de shopping, business și petrecere a timpului liber, și, pe de altă parte, loialitatea și încrederea noastră în instituțiile bancare ca parteneri de business, valori esențiale în organizația noastră. Noul împrumut are scopul de a implementa obiectivele corporate din strategia de dezvoltare a companiei.”

Marius Perșenea, Chief Operating Officer IULIUS
Iulius Mall Suceava

Din 2017, rețeaua de mall-uri regionale Iulius Mall din Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara (parte integrată din ansamblul mixed-use Iulius Town Timișoara) este deținută în parteneriat 50 – 50 de companiile IULIUS și Atterbury Europe.

Cele patru shopping centere Iulius Mall reprezintă singura rețea națională de mall-uri certificată LEED din România, ca urmare a implementării unor strategii şi soluții practice şi măsurabile, orientate către obținerea unei performanțe sporite în: dezvoltarea sustenabilă a amplasamentului, economii la consumul de apă, eficiența energetică, alegerea materialelor şi calitatea mediului interior.

Investiții de peste 1 mld. euro în proiecte de regenerare urbană

Iulius Town Timișoara

Compania IULIUS este dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România cu o experiență de peste 20 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava.

Portofoliul companiei include proiecte real estate majore, cu o valoare a investițiilor inițiale ce depășește un miliard de euro, care au schimbat percepția asupra stilului de viață, au redefinit și revitalizat centrele urbane și s-au integrat în comunitate. În prezent, sunt operaționali aproximativ 310.000 mp de retail, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), singurele de acest tip din țară, rețeaua națională de shopping mall-uri regionale Iulius Mall – din Iași, Cluj-Napoca și Suceava, precum și primul proiect Family Market, din Miroslava (zona metropolitană a Iașului), concept de retail de proximitate. Sunt spații vibrante, care definesc poli de atracție urbană, înregistrând anual peste 70 de milioane de vizite.

Iulius Mall Cluj

IULIUS s-a impus drept unul dintre cei mai activi dezvoltatori și operatori și pe segmentul office, prin brandul național United Business Center, prezent în trei centre universitare importante ale României – Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. În total, 13 clădiri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000 mp, în care sunt prezente peste 80 de sedii de companii și unde lucrează peste 15.000 de angajați.

Întregul portofoliu este dezvoltat și operat în conformitate cu standardele internaționale pentru clădiri verzi, deținând certificări LEED. Misiunea de diminuare a amprentei de carbon și optimizare a criteriilor pentru clădiri verzi, cu impact în comunitate, este integrată în strategia de sustenabilitate a companiei IULIUS, axată pe trei piloni principali – mediu, comunitate și cele mai bune practici de guvernanță corporativă și etică în afaceri.

IULIUS are proiecte în dezvoltare de 650 mil. euro

Compania IULIUS are în dezvoltare, în prezent, Palas Campus Iași, cea mai mare clădire de birouri din țară, cu o suprafață de 60.000 mp și o investiție de 120 de milioane de euro; cel de-al doilea Family Market, concept de retail de proximitate, axat pe antreprenoriat local, în cartierul Bucium din Iași, cu o suprafață de retail închiriabilă de peste 5.000 mp (investiție de peste 11 milioane de euro), și extinderea Iulius Mall Suceava cu încă 14.000 mp adiționali, investiție de peste 14 milioane de euro care va transforma proiectul regional în cea mai mare suprafață de retail din nordul țării (65.000 mp).

Totodată, IULIUS își propune dezvoltarea celui mai amplu proiect de reconversie urbană din România, cu o valoare a investiției estimată la jumătate de miliard de euro, prin transformarea platformei Carbochim din Cluj-Napoca, după relocarea și modernizarea fabricii, într-un proiect mixed-use unic, cu funcțiuni de retail, office, rezidențial, cultural și de entertainment.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

14 ore ago

Maxim istoric de Black Friday 2024 prin canalele Băncii Transilvania

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…

o zi ago

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

2 zile ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

2 zile ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

2 zile ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

2 zile ago