Featured

Iulia Sbiera, Pehart Grup: „Suma totală a investițiilor de anul acesta va depăși 20 de milioane de euro”

Reading Time: 4 minute

Cu o istorie care se apropie de 200 de ani, Pehart Grup a investit constant în ultimii ani în noi linii de producție și tehnologii performante. Pehart Grup realizează și în acest an investiții de peste 20 de milioane de euro. Acestea vizează creșterea capacității de producție care va permite mărirea volumului exporturilor, lansarea în  noi piețe europene, diversificarea gamei de produse și optimizarea energetică a liniilor de producție.

Iulia Sbiera, CFO Pehart Grup, vorbește despre obiectivele investiționale ale companiei, despre noile piețe europene unde vor pătrunde produsele companiei din România, dar și despre secretul care duce popularitatea brandului Pufina dincolo de granițele țării.

Cum arată planul de investiții al Pehart Grup pentru 2023? Ce investiții ați realizat până acum și ce urmează să finalizați în acest an?

În ultimii ani, Pehart Grup a realizat investiții importante în inaugurarea de noi linii de producție, în dotarea cu tehnologii inovatoare, eco-friendly și în construirea de hale noi. 2023 este un an care continuă investițiile și le orientează în direcția eficientizării energetice a liniilor de producție și diversificarea portofoliului de produse. Nu în ultimul rând, urmărim creșterea capacității de export și intrarea pe noi piețe europene cu brandurile noastre, în principal Pufina și Alint.

O parte a investițiilor din acest an a mers către o nouă linie de procesare pentru produsele de tip AfH (Away From Home), care este operațională începând cu luna august. Cât privește eficientizarea energetică a liniilor de producție, aceasta se va realiza etapizat. Unele linii au fost deja optimizate, altele urmează. Estimăm că procesul va fi finalizat la începutul anului viitor.

Decizia de a investi masiv în eficientizarea energetică a liniilor de producție este o urmare a scumpirii energiei?

Parțial, am putea spune că este adevărat, pentru că industria hârtiei este o mare consumatoare de energie. Pe de altă parte, contextul nu a făcut decât să accelereze implemetarea unor măsuri pe care le prevăzusem oricum. Sustenabilitatea procesului de producție este o preocupare importantă și constantă la Pehart Grup. Este, de altfel, direcția în care merge viitorul. Avem o istorie frumoasa, de aproape 200 de ani, ca cea mai veche fabrică de hârtie din România și ne dorim ca viitorul ei să fie pe măsură. Considerăm că avem o mare responsabilitate față de această îndelungată tradiție a eficienței și performanței, iar investițiile pe care le facem au rolul să ne mențină între jucătorii cu relevanță în industria de profil.

La cât se ridică suma totală a investițiilor în acest an?

Suma totală a investițiilor de anul acesta va depăși 20 de milioane de euro. Estimăm că 12 milioane de euro vor fi investiți în optimizarea energetică a liniilor de producție, iar 8 milioane au fost necesari pentru achiziția și instalarea liniei de procesare pentru produsele tip AfH.

V-ați referit la creșterea capacității de export, o direcție majoră de investiții în 2023. Pe ce noi piețe vă doriți să pătrundeți?

Într-adevăr, unul dintre obiectivele acestui an este și creșterea volumului exporturilor. Suntem deja una dintre cele mai mari companii producătoare de hârtie tissue din sud-estul Europei, lider în producerea și procesarea produselor de hârtie pentru uz casnic din România. Până acum, aproximativ 35% din producția companiei a fost dedicată exportului. Anul acesta ne-am propus consolidarea poziției în zona sud-est europeană, dar totodată urmărim pătrunderea pe noi piețe, pe segmentul brandurilor. Dezvoltarea portofoliului va conduce cu siguranță la identificarea unor oportunități noi. Anul acesta ne dorim ca produsele din brandurile Pehart Grup să se regăsească si pe rafturile magazinelor din Croația, Macedonia și Muntenegru.

Care sunt brandurile Pehart sau produsele cu cel mai mare succes pe piațele externe?

Pufina este vârful de lance al Pehart Grup, un brand premium la care noi ținem mult și în care investim constant. Produsele acestui brand sunt foarte populare pe piața internă și ne bucură să constatăm că sunt tot mai apreciate și dincolo de granițe. Înregistrăm un trend de creștere accelerat al volumului exporturilor și – constatăm – calitatea produselor este ceea ce orientează achizițiile cumpărătorilor spre brandurile noastre. În afară de Pufina, unul dintre cele mai de succes branduri românești, cu o istorie de peste 20 de ani, exportăm și produse finite din brandul Alint.

Care sunt obiectivele Pehart Grup în ce privește piața internă?

Suntem lideri în producția de hârtie tissue din România, în zona de retail și mă refer atât la produse comercializate sub brandurile noastre, cât și la mărcile proprii ale marilor lanțuri de magazine. De fapt, un lucru mai puțin știut este că aproximativ 40% dintre toate produsele din hârtie existente în magazinele românești sunt realizate de prima fabrică de hârtie din România, de Pehart Grup. Ne dorim consolidarea acestei poziții, pe care am câștigat-o în ani, prin eforturile întregii echipe. Un alt obiectiv este să devenim un jucător important și pe segmentul de produse Away form Home, pe care le lansăm anul acesta.

Investițiile vor continua și anul viitor? Care vor fi principalele direcții?

Efortul investițional va continua și în anii următori. În prima parte a anului 2024 ne vom concentra tot pe optimizarea energetică a liniilor de producție. De fapt, identificarea și dezvoltarea soluțiilor de energie verde, precum și creșterea sustenabilității constituie priorități pentru Pehart Grup. De asemenea, prin investițiile anului viitor ne dorim să avem operaționale noi linii de procesare cu tehnologii de ultimă generație, care să ne ajute să menținem standardele de calitate cu care ne-am obișnuit clienții, dar cu un consum cât mai scăzut de energie.  

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Zilele Biz 2024: Cum abordează liderii de business din România provocările unei lumi în continuă transformare

Leadershipul înseamnă să crezi în oameni, să le permiți să greșească și să învețe ceva din asta. Managerii buni mențin…

7 ore ago

Campari își reafirmă susținerea pentru industria cinematografică

Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…

8 ore ago

MINA prezintă „Revolta poveștilor” – primul spectacol de teatru imersiv pentru copii din România, în parteneriat cu Teatrul „Stela Popescu”

MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…

12 ore ago

Ora de sănătate în școli: educație, prevenirea bolilor

„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…

13 ore ago

Reacția piețelor după alegerea lui Donald Trump ca președinte în SUA

Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…

13 ore ago

România, promovată ca destinație de turism pe autobuzele din Londra

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…

13 ore ago