Lifestyle

Italienii, cei mai superstitiosi suporteri din Europa

4 iun. 2015 3 min

Italienii, cei mai superstitiosi suporteri din Europa

Reading Time: 3 minute

Fanii din Italia au mai multe superstitii cu privire la fotbal decat alte nationalitati din Europa, devansandu-i cu putin pe cei spanioli, arata studiul Fan Passion Report, realizat de MasterCard.

Aproape jumatate (47%) dintre italieni poarta un anumit articol vestimentar norocos in timpul unui meci, 20% insista sa stea in acelasi loc la fiecare meci, iar 13% consuma un anume produs alimentar sau o anume bautura. Peste 40% dintre spanioli au admis, de asemenea, ca poarta articole vestimentare norocoase, iar cei mai putin superstitiosi suporteri din Europa sunt cei din Portugalia, unde doar 23% au superstitii de vreun fel, urmati de Suedia (24%) si Olanda (29%).

Pentru unele nationalitati, fotbalul este privit ca o religie care se traieste si respira zi de zi. Nicaieri mai mult decat in Italia, unde 69% dintre fani au ales sa rateze un eveniment familial important pentru a asista la un meci de fotbal. Spaniolii sunt nu cu mult in urma, peste 60% alegand fotbalul in locul familiei, in timp ce Franta a inregistrat un procentaj de 52%.

Per ansamblu, sondajul a mai bine de 5.000 oameni a descoperit ca 43% dintre respondenti au ratat evenimente in familiepentru a-si sustine echipa favorita. Ponderea este cea mai ridicata in grupa de varsta 25-34 ani. Portugalia, totusi, este la polul opus, cu doar 19% admitand ca plaseaza fotbalul mai presus de familie.

Raportul mai arata ca mai mult de o treime (35%) dintre fani si-au luat o zi libera de la serviciu invocand probleme de sanatate pentru a asista la un meci de fotbal. Ponderea cea mai mare este in Italia, unde 51,9% au pierdut o zi de munca pentru un meci de fotbal.

Raportul Fan Passion al MasterCard, sponsor oficial al UEFA Champions League, in calitate de Official Player Mascot Provider, a solicitat, de asemenea, fanilor din 11 tari diferite sa desemeneze, in opinia lor, cel mai bun jucator din istoria competitiei. In sondajul MasterCard care a inclus peste 5.000 fani, Lionel Messi a fost desemnat cel mai important jucator din istoria competitiei, cu un procentaj impresionant, de 27% dintre voturi.

Varful FC Barcelona a fost urmat de fostul star al Real Madrid, Zinedine Zidane (12%), in timp ce Cristiano Ronaldo (11%) a completat podiumul. Fostul atacant brazilian Ronaldo (7%) s-a clasat pe locul al patrulea, in timp ce David Beckham (4%) a ocupat pozitia a cincea.

Sondajul a descoperit, de asemenea, ca microbistii prefera sa foloseasca atat cardul, cat si numerarul (40%) pentru plata mancarii, bauturii, calatoriei si a altor cheltuieli de deplasare la un meci de fotbal fara a favoriza o anumita metoda de plata.

“Fotbalul fara fani nu ar fi la fel. Ei sunt pulsul jocului si pasiunea lor pentru fotbal este incredibila. Cand pasesti dinspre tunelul de la vestiare, peretele de zgomot pe care acestia il creeaza te loveste si le ofera jucatorilor un imens elan. Fanii sunt de nepretuit”, a comentat Michael Ballack, MasterCard Player Mascot Manager pentru finala UEFA Champions League din Berlin.

“Microbistii isi iubesc echipa, iar vizionarea meciului inseamna mult pentru ei. Cu totii fac eforturi pentru a-si sustine echipa, cheltuind bani cu deplasarile in strainatate, ratand evenimente familiale, purtand hainele norocoase si crezand in superstitii. MasterCard sustine conectarea fanilor cu pasiunile lor, oferindu-le experiente de nepretuit, precum finala UEFA Champions League. Raportul Fan Passion arata ca, desi sunt multe diferente in modul in care ne sustinem preferatii, impartasim o dragoste comuna fata de joc, care ne poate uni si poate crea momente si amintiri de nepretuit”, a declarat Ann Cairns, Presedinte International Markets al MasterCard.

Sondajul Fan Passion Report a fost efectuat de Censuswide pentru MasterCard. Au participat 5.017 respondenti din 11 tari europene – Anglia, Germania, Spania, Franta, Olanda, Italia, Turcia, Rusia, Suedia, Portugalia si Ungaria.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: