Creatoarea de modă și antreprenoarea Irina Schrotter a reluat producția în unitățile de producție din Iași, care lucrează în sistem lohn pentru clienți premium din Uniunea Europeană, dar nu în efectiv complet, din cauza perspectivelor incerte din industria modei.
„Septembrie și octombrie vor fi lunile cele mai grele pentru noi, fiindcă se schimbă sezonul. Atunci începe producția pentru colecțiile de vară și, din păcate, clienții noștri B2B au depozitele pline din cauza pandemiei și a lipsei de vânzări în acest sezon. Ca urmare, decizia noastră este de a fi foarte atenți cu rechemarea colaboratorilor la lucru, estimând o reducere de aproximativ 5%-10% a efectivului care astăzi numără în jur de 700 angajați”, a declarat Irina Schrotter pentru Biz.
Antreprenoarea lucrează în continuare pe două paliere: producția unei colecții proprii și producția de lohn. Colecția proprie este destinată în principal pieței interne, dar are și clienți B2B în multe țări din lume. „Produsele din colecția proprie sunt produse high-end, cu un raport calitate preț foarte bun, ceea ce ne-a permis să ne păstrăm clienți de peste 15 ani pe piețele internaționale”, spune Irina Schrotter.
Angajații fabricii în care se produce colecția proprie sunt încă în șomaj tehnic, dar brandul și-a adaptat oferta online pentru această perioadă. Astfel, colecția permanentă loungewear este acum accesorizată cu măști asortate, lavabile, din bumbac (măști nemedicale), oferite cadou la comenzile din colecția Homebody / irina schrotter.
„Încercăm să ne păstrăm optimismul și să îl transmitem și clientelor noastre și, evident, încercăm să ne diferențiem. Caracteristica brandului nostru este că în fiecare săptămână oferim clienților noștri produse noi online, astfel încât garderoba să poată fi mereu și ușor împrospătată cu o piesă vestimentară nouă. Acum am devenit mai atenți și am gândit piese mai confortabile, din materiale naturale, colorate, optimiste, tonice, în care să te simți bine și în casa dar și la cumpărături sau în parc”, arată creatoarea de modă.
La începutul pandemiei, compania s-a organizat pentru respectarea măsurilor de distanțare, a normelor de curățenie, de dezinfecție în unitate, a monitorizat temperatura și a discutat cu angajații pentru a-i ajuta să conștientizeze importanța respectării măsurilor comunicate de autorități.
Ulterior, a fost limitat accesul navetiștilor în unitățile de producție, aceștia fiind trimiși în concediu și ulterior în șomaj, după obținerea Certificatului albastru de Situații de Urgență pentru firma care produce colecția proprie, ca urmare a închiderii punctelor de desfacere din mall-uri, și a Certificatului galben de Situații de Urgență pentru firma de lohn, ca urmare a închiderii activității în țările din UE pentru care producea.
Pentru perioada următoarea, Irina Schrotter pune accentul pe flexibilitate și lucrează cu mai multe scenarii pe masă, de la cele mai optimiste și curajoase până la unele mai radicale. Diferența va fi făcută de un calcul pragmatic dat de menținerea în zona de echilibru. Asta pentru că 65% din costuri sunt date de salarii, și o lună fără comenzi poate produceri pierderi imposibil de remontat.
„Suntem cu fața la joc, suntem flexibili, dar limita noastră este mult fragilizată de foarte multe necunoscute, precum preferințele consumatorilor, apetitul de consum, lichidități în piață și, cel mai important, rezolvarea problemei de sănătate generate de pandemie. Suntem îngrijorați pentru că nu stă în puterea noastră să anticipăm și să influențăm viitorul angajaților noștri și e prima oară când ne confruntăm cu o asemenea situație. Ne pregătim pentru ce e mai rău sperând că va fi bine”, conchide Irina Schrotter.
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…