Ionuț Ilie, Unilever: vara ar putea veni cu vești bune pe piața înghețatei
Reading Time: 4 minuteÎnghețata este, în cele mai multe cazuri, un produs de ”impuls”, se vinde în spațiile de recreere și pe stradă. Fără oameni în parcuri și în drumurile lor dintre activitățile cotidiene, vânzările nu au fost la nivelul planificat pentru primele două trimestre ale anului. ”Însă lucrurile vin încet, încet în matca lor normală. Credem că vânzările se vor redresa pe parcursul anului și vom recupera scăderile din trimestrul al doilea, până la finalul anului”, spune Ionuț Ilie, General Manager Ice Cream Division Unilever SCE.
Fabrica de înghețată Betty Ice din Suceava a fost închisă pentru câteva săptămâni, din rațiuni de siguranță, pentru protejarea angajaților de acolo într-un moment complicat pentru întregul județ. De la sfârșitul lunii aprilie, aceasta a fost redeschisă la jumătate din capacitate, iar în următoarele câteva săptămâni va reveni cu producția la capacitate maximă. În fabrică lucrează aproximativ 200 de angajați și se produc anual 100 de milioane de bucăți de înghețată în diverse formate, 90% din producție fiind pentru piața locală.
Am stat de vorbă cu Ionuț Ilie despre cum estimează că va fi anul acesta piața înghețatei, dar și despre ce preferă și cum stau românii la capitolul consum de înghețată. Deși se anticipează o criză economică, lucrurile nu stau chiar rău când vine vorba de înghețată, ”desertul favorit al verii”.
”Suntem optimiști și credem că vara va veni cu vești și rezultate pe măsura așteptărilor. Nu putem neglija însă, că o parte importantă din economie este blocată și că foarte probabil puterea de cumpărare va înregistra o sincopă. Cât de profundă? Rămâne de văzut. Autoritățile joacă un rol important în această ecuație. Dincolo de situația curentă, oamenii au nevoie de răsfăț. Înghețata aduce bucurie și un zâmbet larg pe fețele tuturor. Nimic nu ne poate lua asta.
Adaptare la context: accelerarea online-ului
Din luna aprilie, divizia de înghețată a Unilever lansat magazinul online Betty Ice, iar în acest moment, compania poate livra direct acasă, pe raza municipiului București și în împrejurimi.
Preferințele românilor în materie de înghețată
Creșterea nivelului de trai și modificarea substanțială a obiceiurilor de consum au influențat pozitiv piața înghețatei în ultimii ani. 2019 a fost unul dintre cei mai buni ani în materie de vânzări, cu depășirea estimărilor de la începutul anului. În ultimii ani s-a simțit o tendință de ”premiumizare” a pieței. Oamenii își doresc produse cu o calitate crescută și cu beneficii pentru sănătate, iar gama de produse s-a dezvoltat substanțial.
Consumul de înghețată în România
Consumul crește încet și mai este destul loc. În regiune consumul de înghețată este sub jumătate față de media europeană. În România, consumul de înghețată per capita este de circa 4,5 litri iar în țările din jur chiar mai jos. În același timp, oferta de produse este tot mai variată și se adaptează tuturor categoriilor de public pe toate nivelurile de preț. În aceste condiții, în următorii ani, consumul pe cap de locuitor va crește și în România și se va alinia încet, încet cu media europeană.
Recent, Unilever a anunțat că s-a alăturat campaniei ”1 centimetru de fapte – cu toții în linia întâi”, inițiate de antreprenorul sucevean Ștefan Mandachi. Suma de 320.000 de euro donată de companie prin Crucea Roșie Suceava contribuie la achiziționarea unei unități mobile de terapie intensivă dotată cu 12 paturi.
De ce această inițiativă?
”Nu este singurul proiect în care ne-am implicat, dar cred că se vede cu ochiul liber că Suceava este cel mai afectat județ din România de pandemie și încă de la început ne-am dorit să dăm o mână de ajutor comunității de acolo. În primul rând, pentru că suntem parte din ea, acolo funcționează una dintre fabricile noastre și acolo suntem ”acasă”, și în al doilea rând, pentru că cifrele spun totul: 25% din cazurile de Covid-19 din România sunt în Suceava. Ne-am interesat ce campanii și ce proiecte au fost lansate în zonă în urma situației generate de Covid-19. Am aflat că se strâng fonduri pentru Crucea Roșie, pentru a ajuta sistemul medical și ne-am alăturat imediat. Am ales să ne unim forțele cu campania ”1 cm de fapte – cu toții în linia întâi”, prin Crucea Roșie Suceava, deoarece este o campanie foarte bine organizată, transparentă, toți cei care s-au alăturat cauzei lucrează non-stop pentru strângerea de fonduri și pentru a distribui fondurile astfel încât să fie acoperite cât mai multe nevoi. Contribuția noastră va ajuta la achiziția unei unități mobile de terapie intensivă, care ulterior va putea fi utilizată și în alte zone din regiune, dacă va fi nevoie. Ceea ce ne dorim este să setăm un exemplu de implicare și muncă de echipă, să încurajăm și alți jucători să se implice cât mai mult în susținerea acestor cauze, pentru că nevoia de implicare este constantă. Mai mult decât atât, credem că lucrurile trebuie făcute pe termen lung. Un ajutor punctual este bun și util – materiale, echipamente, hrană – însă unul pe termen lung rămâne, iar dacă este gestionat corect, în cazul nostru Unitatea Mobilă de Terapie Intensivă poate salva multe vieți.” – Ionuț Ilie, General Manager Ice Cream Division Unilever SCE.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz