Interviuri

Ionuț Ciobanu, The New: Investiție în expertiză și supra-specializare

Reading Time: 5 minute

Cu 17 ani experiență în piața de publicitate, începuți pe partea digitală a baricadei, este un “misfit”, mereu nemulțumit de status quo și mânat de curiozitatea propriilor limite, și-a început cariera în poziții tehnice, de development, în agenții specializate de digital, ulterior trecând în zona de project management. În 2011, din pasiunea pentru antreprenoriat dublată de un simț al pieței care îl făcea să-și creeze oportunități în loc să le aștepte, Ionuț Ciobanu a deschis o agenție specializată în dezvoltare web, UX/UI și aplicații de mobile, furnizând în scurt timp soluții și produse digitale pentru jucători mari din retail și fmcg, cu rezultate măsurate la nivel național în concursuri de eficiență și creativitate. 

În prezent Managing Partner în The New, Ionuț Ciobanu este fondator și acționar în mai multe businessuri din domenii diferite precum comunicare, tehnologie, self-care și horeca. Biz a vorbit cu el despre ce oferă diferit The New, premii, pandemie și tehnologie.

Cum a început The New, ce servicii oferă și ce are în plus, spre deosebire de ceilalți?

Formal, The New a început în 2021 în mijlocul pandemiei la o discuție pe terasă cu partenerii mei Imola și Claudiu, vorbind despre nevoile industriei, situația economică dar și despre ”frustrările” constructive pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului. Era clar un moment dificil, s-a dovedit între timp a fi chiar mai dificil decât ne-am așteptat, dar în același timp simțeam cu toții o nevoie acută  schimbare. Astfel s-a născut The New, o agenție în care investim toate resursele de care suntem capabili pentru a acoperi lipsurile pe care noi le-am identificat.

Aș menționa aici o atenție deosebită acordată strategiei în tot procesul creativ, începând cu prospecția clienților și până la ultimul livrabil. Mai mult, dincolo de faptul că oferim servicii de comunicare integrată, aspect pe care îl consider standard și necesar, o facem prin intermediul unor oameni extrem de talentați, fiecare dintre aceștia având experiență de comunicare integrată. Credem și investim în expertiză și supra-specializare, însă considerăm că este importantă o expertiză ”rotundă” din punct de vedere al comunicării în abordarea oricărui client.

În acest moment The New este o agenție de comunicare de dimensiuni medii, ceea ce ne permite să dezvoltăm în mod real relații de parteneriat cu clienții noștri, cu atât mai mult cu cât majoritatea colegilor sunt seniori cu multă experiență. Am avut privilegiul că până în acest moment să lucrăm doar cu clienți în care credem, cu care rezonam și împreună cu care să simțim că putem construi lucruri pe termen lung.

În 2021 a apărut agenția. A fost dificil să-i faceți pe oameni să afle despre voi?

Foarte dificil. Încă este, dar e un proces. Orice nume nou în această industrie este foarte greu agreat. Pe lângă concurență mare care există în România, cel puțin 3 ani după ce te lansezi, există această nevoie de confirmare pe care au clienții, începând cu portofoliul agenției și până la experiență colegilor din agenție. Este un aspect normal, nu îl consider o problema, dar da, este un parcurs dificil pe care îl depășim pe zi ce trece. 

Lucrați cu clienți doar din România sau și din afara țării?

Încă din primele luni de la lansare am câștigat clienți din afară țării, cum ar fi Ace Portugalia, Turcia și Polonia, Honor și Selfie Maurisse Polonia și Germania. Nu este ușor să faci parteneriate externe, dar suntem pe drumul cel bun. Avem discuții foarte des cu rețeaua din care facem parte, By The Network, și sunt sigur că vom reuși să creștem și acest portofoliu în viitorul apropiat.

Ce a însemnat anul 2022 pentru The New și cum arată până acum 2023?

2022 a fost practic primul nostru an complet și a depășit așteptarea mea în ceea ce privește bilanțul, cât și portofoliul agenției. Am avut un „run” bun și am atins 1,2 milioane euro cifra de afaceri, iar o parte din clienții mari cu care am lucrat sunt: La Fântână și Sistemath, Honor, Biofarm (Triferment, Extravalerianic, Carbocit, Devaricid și Septosol), ACE, Fervex, Nepi Rockcastle Constanța și Craiova, Selfie Maurisse, Festivalul George Enescu și Imsat. 2023 cred că este cel mai greu an din ultimii 15, alunecos și imprevizibil. 

Efectele inflației încep să se simtă din ce în ce mai mult, nesiguranță crește la clienți și probabil va continuă această perioada încă minim un an. Cu toate acestea, noi suntem optimiști. Am continuat să construim businessul început în anul anterior, am câștigat deja clienți noi anul acesta și așteptăm răspunsuri la câteva pitchuri la care am participat.

Ce premii a obținut agenția până acum? Să ne așteptăm și anul acesta să vă vedem la festivaluri?

Anul trecut am obținut 3 shortlist-uri și argint la Internetics în Social Media, Special Mechanics și două trofee la IAB MIXX Awards România, plus argint și shortlist la Epică – unul din cele mai mari festivaluri din Europa.

Anul acesta, până acum, avem 3 shortlists la IAB MIXX Awards Europe (așteptăm și oficializarea legată de premii) și am înscris la Cannes o campanie foarte frumoasă la categoria Health Lions – Brand communication/ integrated campaigns și așteptăm rezultatele în iunie. Pentru Golden Drum din toamna ne pregătim cu un nou proiect pe care îl vom lansa în curând.

În timpul pandemiei aproape toate companiile au decis ca angajații să lucreze remote. Între timp criza medicală s-a terminat și multe companii au ales să treacă la regimul hibrid. La voi cum funcționează?

Este greu de tras o concluzie și cred că este oricum prea devreme. Restricțiile au schimbat dramatic modul de lucru și au necesitat un efort de adaptare teribil, ulterior pericolul a trecut, însă ne-am adaptat atât de eficient încât acum ne este foarte greu să revenim sau să reajustăm modul de lucru. Sigur, lucrăm foarte bine și remote, însă de ceva vreme am implementat modelul hibrid, care are atât avantaje, cât și dezavantaje.

Pe de o parte, ne-am obișnuit să lucrăm individual din confortul de acasă, însă muncă în comunicare presupune multă colaborare, multă energie creativă comună care nu poate fi replicată atât de bine online. Simt că am pierdut conexiunea umană și cel mai mult mă îngrijorează faptul că nu vedem neapărat o problema în asta.

Îmi doresc să ne regăsim bucuria de a lucra împreună fizic, de a dezbate pasional tot felul de teme față în față, de a avea acele ”aha moments” care reies din brainstormingurile fizice, informale.

Pentru că am menționat perioada din pandemie: suntem într-o perioadă de criză, în prezent, ca urmare a evenimentelor din acești ani. Cum a schimbat asta atitudinea clienților?

Majoritatea clienților noștri sunt, desigur, clienți noi, așa că e greu de făcut o comparație, însă față de anii precedenți observăm că sunt mai precauți, mai atenți la costuri, lucrurile se mișcă mai încet, focusul este mai degrabă pe adaptare decât pe construcție, obiectivele sunt mai degrabă funcționale, decât de brand building, însă nu aș vrea să fac generalizări, avem norocul să lucrăm în continuare cu clienți curajoși care pariază în egală măsură pe creativitate și eficientă pentru a-și atinge obiectivele însă suntem alături și de cei care au fost afectați direct de schimbările din ultimii ani cu soluții de adaptare la context potrivite pentru ei.

Tehnologia a început să se dezvolte tot mai mult și să fie prezentă în toate domeniile. Ce părere aveți despre Inteligența Artificială? Ar putea revoluționa industria comunicării?

O revoluționează deja și se întâmplă chiar sub ochii noștri. Sunt sigur că următorii 3-4 ani ne vor catapulta în viitor mai mult decât au făcut-o ultimii 20. Poate pentru unii pare doar praf în vânt, pentru alții înspăimântător, eu în general mă străduiesc să înțeleg lucrurile și să aplic profesional din aspectele bune pe care le oferă.

În acest moment mi se pare că tehnologia are potențialul de a îmbunătăți foarte mult work-ul în departamentul de creație (prin intermediul creativilor înșiși, desigur) și de a-l eficientiza foarte mult pe cel din strategie. Am folosit deja ChatGPT și MidJourney pentru câțiva clienți, sunt multe lucruri de îmbunătățit la platforme dar sunt sigur că asta se va rezolva foarte rapid și că folosindu-le ne putem crește randamentul și simplifică procesele. Atât timp cât oamenii vor continuă să fie la butoane, cred că suntem pe drumul cel bun.

Romanita Oprea

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

2 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

3 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

3 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

3 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

3 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

3 ore ago