Ionela C. Văcaru, Senior Brand Manager, KFC România: Cum creezi un love brand
Reading Time: 3 minuteAutenticitate, creativitate, inovație, conținut relevant – acestea sunt ingredientele prin care se remarcă de ani buni KFC în România. Ionela C. Văcaru, Senior Brand Manager, KFC România, veghează ca experiența de brand să fie mereu #pebune.
Cum ați reușit să creați o comunitate în jurul brandului KFC?
Acum 25 de ani, se deschidea primul KFC din România. Brandul care se bucura de un renume și de o comunitate foarte mare de fani, la nivel internațional, venea la pachet cu un avantaj puternic de produs și imagine. Entuziasmul cu care consumatorii au primit intrarea pe piața locală a KFC continuă să fie prezent și în ziua de azi, restaurantele noastre fiind și acum top of mind indiferent de generație.
Brandul a reușit rapid să adune în jurul său iubitori ai gustului unic de pui #pebune, dar, mai mult decât atât, a propus consumatorilor filosofia – „Fii #pebune, nu perfect!”. Am atras astfel, în mod natural, o comunitate puternică, pentru care valorile noastre reprezentau „a way of acting and being”. Astfel, în cei 25 de ani, am continuat povestea de brand, menținând calitatea produselor și serviciilor, dar și poziționându-ne ca storyteller de povești reale care să inspire și să genereze entertainment.
Cum comunicați cu consumatorii, ce faceți cu feedback-ul oferit de aceștia?
Vorbim cu ei #pebune și le dăm ocazia să interacționeze cu noi foarte ușor. Dacă autenticitatea este pilonul central în comunicarea de brand, multitudinea canalelor de dialog vine în avantajul nostru și ne ajută să ținem aproape cu comunitățile.
Încercăm să le vorbim personal, prietenos și asumat, evitând pe cât posibil mesajele standard și clișeele. Admitem atunci când „greșim” și vrem să fim mai mult human decât perfect, indiferent că alegi să vorbești cu noi în restaurante sau în social media.
KFC a devenit un important creator de conținut. De ce ați ales această cale? Care sunt rezultatele?
Așa cum menționam și la prima întrebare, am adunat în jurul brandului o comunitate #pebune pe care am reușit să o creștem prin conținut dedicat. Un moment important în poziționarea noastră ca și creator de conținut a fost lansarea KFC Social Entertainment Channel din 2018.
Dorința noastră la acel moment a fost să comunicăm mult mai natural cu urmăritorii și să aducem content relevant pentru ei pe platformele unde își petreceau timpul. Am început cu SOCIALME, o poveste construită în jurul filosofiei de brand: Fii #pebune, nu perfect. A urmat lansarea unui nou produs – Boxmaster – prin serialul FRIENDZONE și a sosului cu usturoi în retail prin experimentul numit Testul Dragostei. Prin RANDOM, am promovat o campanie deja foarte cunoscută la KFC – oferta CEVA, iar The CROPPERS a reprezentat provocarea noastră din timpul pandemiei.
Cea mai recentă producție a KFC Social Entertainment Channel – AltKFC – a vorbit deschis și transparent despre ce înseamnă cu adevărat KFC, de la produse până la echipele din restaurante. Uitându-ne în urmă, ne dăm seamă că succesul acestor producții stă în primul rând în comunitatea pe care am reușit să o creștem și cu care am interacționat din ce în ce mai mult, dar și în rezultatele obținute, fie că vorbim de premiile acordate de industrie sau de obiective atinse (vânzări, views etc).
Povestea Colonelului Sanders și a rețetei sale secrete e fascinantă. Cum o reflectați în comunicarea de brand?
Suntem acest brand autentic și #pe-bune deoarece povestea noastră începe cu un om #pebune – Colonelul Sanders. Acest domn carismatic, inteligent și autentic a creat o rețetă unică acum mai bine de 100 de ani, aceasta fiind și acum respectată cu strictețe în toate restaurantele KFC din lume. Începând cu experința pe care o ai în restaurant când savurezi pui #pebune și până la comunicarea noastră de brand, încercăm să păstrăm întotdeauna calitățile și percepția fondatorului nostru.
Putem spune astăzi că și în România, de 25 de ani, urmăm #pebune pofta pentru KFC, ducând mai departe povestea Colonelului Sanders.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 362 (18 aprilie – 16 mai 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz