Ioana Mușat & Mirabela Manea, Saatchi & Saatchi + The Geeks: Procese de lucru eficiente, proiecte livrate excepțional
Reading Time: 3 minuteÎn această perioadă în care agenția a crescut într-un ritm accelerat, prioritatea departamentului de Client Service a fost să seteze procese de lucru și un model de echipă care să acopere toate competențele necesare pentru o livrare eficientă. Ioana Mușat, Client Service Director, și Mirabela Manea, Digital & Data Account Director la Saatchi & Saatchi + The Geeks, ne arată cum disciplina unui proces de lucru clar, transparent și aplicat, precum și personalizarea serviciilor prin tool-urile de data au fost printre cele mai apreciate de clienții agenției.
Care au fost și sunt cele mai solicitate servicii și de ce?
Ioana Mușat: Din ce în ce mai des, avem clienți care ne cer ajutorul în dezvoltarea unor soluții de coordonare și centralizare în abordare și de organizare pentru a livra proiecte cu impact real în indicatorii de brand. Mai ales când vorbim despre structuri complexe, inter-departamentale sau în mai multe țări (hub-uri de până la 23 de țări sau proiecte globale), este nevoie să construiești un model de echipă care să acopere toate competențele necesare și procese de lucru care să faciliteze o livrare eficientă.
Mirabela Manea: Pe lângă serviciile clasice de industrie, am dezvoltat și o serie de produse de data care să-i ajute pe clienții noștri să ia decizii de business rapide, bazate pe analize și studii realizate de echipa noastră de data intelligence. Am venit, astfel, în sprijinul marketerilor care, în contextul fără precedent al pandemiei, au fost nevoiți să reacționeze rapid și să ia decizii cu impact direct în business de pe o zi, pe alta. Suntem în continuare pregătiți să le răspundem la această nevoie de a-și baza deciziile de business pe date actualizate, filtrate și rafinate de noi în concluzii acționabile chiar de a doua zi.
Creșterea industriei de publicitate în pandemie s-a datorat în principal evoluției digitalului. Cum a fost pentru voi?
Mirabela Manea: Digitalul era chiar și înainte de pandemie un bullet point permanent în brief-urile pe care le primeam, însă ce s-a schimbat a fost ponderea serviciilor digitale, care a crescut, în mod evident. De asemenea, ne bucură faptul că, pe lângă obișnuitele formate de Facebook și Instagram, își fac loc și inițiative pe medii mai puțin uzitate și că mergem mult cu propunerile creative și în direcția folosirii noilor tehnologii, iar clienții sunt mult mai receptivi acum la această abordare.
Ioana Mușat: Perioada de pandemie a fost prolifică pentru noi – am adus clienți noi care s-au alăturat chiar în perioadele cele mai incerte și alături de care am reușit să construim parteneriate foarte puternice. Am fost aproape de ei prin toate schimbările și cred că acest lucru a fost un catalizator al fiecărei relații. Cât despre sursa creșterii – pentru noi, ultimii doi ani reprezintă o perioadă de puternică expansiune: am preluat proiecte și clienți 360, atât la nivel local sau regional, cât și global.
Ați lansat Data Intelligence Center. Ce impact a avut până acum?
Mirabela Manea: Cum spuneam, serviciile de data au fost o necesitate în această perioadă, iar Data Intelligence Center a apărut ca un rezultat firesc, materializat într-o platformă dezvoltată împreună cu echipa de data intelligence a Publicis Groupe. Platforma încorporează o serie de analize și rapoarte personalizate pentru fiecare dintre clienții noștri existenți, menite să le ofere consultanță în funcție de specificul businessului lor.
Această personalizare a fost în mod special apreciată de clienți, pentru că, pe lângă rapoartele generale de industrie, ne uităm cu predilecție la categoriile de care aceștia sunt interesați și analizăm exact punctele lor de interes. Deși a pornit ca o inițiativă pentru clienții existenți, data intelligence se dovedește a fi și o bună oportunitate de new business – avem clienți noi care apelează la echipa noastră exclusiv pentru expertiza din zona de data.
Care ați spune că este cheia succesului vostru?
Ioana Mușat: Cred că, pentru noi, succesul este despre a cunoaște din experiență pașii pe care îi avem de făcut. Abordarea noastră cu orice client este de a construi un parteneriat bazat pe încredere reciprocă și o misiune comună de a contribui pentru cel mai bun rezultat. Am reconfirmat în această perioadă că procesul de deployment este la fel de important ca și strategia sau creația – fără un plan concret, riscul este să pierzi în proces acea magie.
Photo 65234326 / Accounts © Kamachi209 | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz