Ioana Hațegan: Caritate în pași de vals
Reading Time: 5 minuteDe peste zece ani, organizează Balul Vienez din Timișoara, un eveniment caritabil de top, căruia i se alătură și proiectul Floare de Colț, ce oferă mese calde pentru copiii defavorizați. Ioana Hațegan, Managing Partner și fondatoare a Hategan Attorneys, spune că implicarea în comunitate oferă satisfacții care nu se compară cu nimic.
Cum a apărut ideea Balului Vienez?
Balul Vienez este proiectul meu de suflet. Ideea a venit în mod natural. Fiind avocat corporate, am făcut studii în Germania, am lucrat acolo o perioadă și, la revenirea în Timișoara, în 2004, am deschis un birou de avocatură orientat spre zona germanofilă – Austria, Germania, Elveția. În primii zece ani de activitate a biroului de avocatură am construit un portofoliu format din companii din această zonă, am construit relații foarte frumoase și de încredere cu ambasadele și consulatele din aceste țări și am putut să mă bazez pe o rețea de companii care erau alături de noi.
În același timp, m-am apropiat de organizația caritabilă internațională United Way. După zece ani de succes profesional, am simțit nevoia să dau ceva înapoi, să mă implic în comunitate. United Way avea și o sucursală la Timișoara. Mi-a plăcut ceea ce făceau, cum se apropie de copii, cât de pasionați sunt și m-am gândit că aș putea să-i ajut.
Balul Vienez a venit în mod natural ca un eveniment caritabil în care să implic acest segment de piață și să creez o punte între acest segment și antreprenoriatul românesc local, autorități. S-a creat un fel de puzzle și Balul Vienez a încorporat cel mai bine toate aceste elemente.
Am început în 2012, la Sala Barocă de la Muzeul de Artă, o sală mai mică proaspăt renovată atunci de autoritățile locale. A fost un experiment și a ieșit extraordinar de frumos. Pentru a doua ediție ne-am orientat către Teatrul Național, pentru că sala ar fi fost neîncăpătoare.
Care este impactul acestui eveniment?
Accesul se face pe baza unei donații și nu facem fundraising în cadrul evenimentului, pentru că încercăm să gestionăm cât mai bine sumele obținute reducând costul evenimentului. Tot ce rămâne merge către United Way.
În plus, pe lângă bal, am început să creez tot felul de ramificații. De exemplu, pentru partea de debutanți, tineri între 16 și 24 de ani, am oferit inițial cursuri de vals, ca să facă parte din spectacolul evenimentului. Apoi, ne-am gândit să facem ceva mai mult. Am introdus un curs de etichetă și bune maniere. Apoi, am decis să le facilităm întâlniri cu mentori din zona de business, artă, cultură, pentru a-i orienta în carieră într-o perioadă în care ei se gândesc ce să facă cu viața lor. Astfel, le oferim valori și modele reale, care să compenseze un pic alte feluri de modele din societatea românească.
În ultimii zece ani, am influențat mai bine de o mie de tineri, prin Academia Balului Vienez – așa am numit noi tot ce se întâmplă cu circa două luni înainte de Balul Vienez.
O altă componentă a fost campania „Floarea de Colț pentru un prânz cald”. Confecționăm broșe în formă de floare de colț și le împărțim prin companii. O altă componentă este campania „Floarea de Colț pentru un prânz cald”. Confecționăm broșe în formă de floare de colț și le împărțim prin companii. Cu 10 lei, oricine poate să-și ia această broșă, care este un semn al implicării în comunitate. Anual, am distribuit între 5.000 și 7.000 mii de flori de colț, acoperind tot atâtea prânzuri calde.
Cumva, asta e toamna mea de zece ani. Începe la 1 septembrie cu selecția tinerilor și continuă până în decembrie, când are loc balul. Am avut șansa de a avea alături de mine companii care au înțeles mesajul și au ales să se implice, timișoreni care vin în fiecare an. Avem satisfacția că împreună putem face ceva care are sens în viața noastră.
Cum a răspuns comunitatea?
Eu mă bazez pe echipă și în fundație, ca și la biroul de avocatură. Fac asta pentru că am ajuns la concluzia că doar așa viața are sens. Dacă te implici și faci ceea ce poți tu pentru alții, ai o satisfacția care nu se compară cu nimic.
Mă simt responsabilă față de copiii pe care am început să-i susținem. Simt că se bazează pe contribuția noastră și nu pot să renunț. Cât am putere, dorință, energie și entuziasm, dar și parteneri, oameni care rezonează, nu mă voi opri.
Degeaba aș vrea eu să fac, dacă n-ar exista acest răspuns din partea comunității. Evenimentul nostru este patronat de Primăria din Viena, este sub patronajul Ambasadei Austriei, e deja un cumul de factori care susține acest proiect, eu doar mă alătur lor și pun ceea ce pot eu din energie și din timpul meu pentru asta.
Ce pregătiți pentru ediția de anul acesta a Balului Vienez?
Anul acesta pregătim multe surprize. Vreau să fac un parteneriat cu un Bal Vienez de prestigiu la nivel internațional, vreau să atragem și alte fundații care să aibă aceeași viziune. În fiecare an, reușim să aducem pe scena Teatrului Național un artist liric român consacrat pe scenele internaționale. Anul acesta, am abordat super-nume la nivel internațional și sper să confirme și să aibă un mini-recital la a zecea ediție a Balului Vienez.
Ce înseamnă anul acesta pentru Timișoara?
Fiecare oportunitate, cum este Capitala Culturală Europeană, poate fi valorificată în măsura în care există resurse creative pentru a o valorifica. Contează cât de mult se implică oamenii. Știu că există în Timișoara oameni care fac lucruri care contează pentru oraș dinainte și vor face și după ce nu vom mai fi Capitală Europeană a Culturii. Sigur, e un vibe extraordinar acum.
Mi se pare onorabil că Timișoara are acest statut. Mă bucur și sunt implicată în promovarea Timișoarei și a României de când am început cariera de avocat fiindcă lucrez la nivel internațional. Acum, mă ajută să spun că anul acesta a Capitală Culturală Europeană. Este un accelerator, aduce lucruri bune doar oamenii le fac.
În pandemie, Hațegan Attorneys a lansat ContrActual, platformă de gesiune digitală a contractelor pentru firme. De ce?
Am încercat mereu să văd tendințele internațional, ca să mă orientez în business după ele. Am observat că există această tendință de digitalizare. Firma de avocatură este și implicată într-o rețea internațională, așa că merg la conferințe și văd despre ce se vorbește, care sunt lucrurile importante în domeniu. Mi-am dat seama că meseria noastră nu va fi ocolită de digitalizare.
Așa că, împreună cu o echipă de IT-iști, am creat o platformă digitală de contract management. Nu este prima, există multe în SUA, câteva în Europa și cred că mai este una în România, dar nevoia este enormă. Cum toată piața comercială se îndreaptă către digitalizare, toată lumea va ajunge să gestioneze contracte într-o platformă online.
Platforma este operațională, sigur lucrăm permanent să o îmbunătățim. Fac demersuri în direcția asta, dar legislația nu ne ajută foarte mult, ceea ce îngreunează lucrurile. Dar dacă vrem să ne aliniem la tendințele internaționale, este un experiment vizionar. Este bine să fii pregătit. Clienții noștri au nevoie de la noi de cele mai bune și eficiente soluții.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
#BizTimișoara este un proiect powered by Vodafone, realizat cu susținerea Asociației Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii
Parteneri: PROFI, tbi bank, IKEA
Mobility Partner: Continental
Sustainability Partner: DM România
Cu sprijinul: Cramele Recaș, Maresi, Iulius Town Timișoara, imobiliare.ro, XCity Towers
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz