Susținerea oferită de Mastercard pentru bunăstarea comunităților locale din regiune se dovedește a fi de neprețuit în vederea unui viitor mai incluziv, în care fiecare persoană are șansa să prospere. Ioana Gorgăneanu, Vice President, Head of Marketing & Communication Southeast Europe, Mastercard, ne-a ghidat prin pleiada de proiecte și inițiative ale brandului în această zonă.
Implicarea în comunitate la Mastercard se conturează în jurul unei premise fundamentale: înțelegerea profundă a problemelor și realităților cu care se confruntă oamenii. Totul începe cu date și insight-uri care ne ajută să ne adaptăm inițiativele la nevoile reale ale comunităților.
Odată ce aceste nevoi sunt identificate, ne punem timpul, expertiza și resursele noastre locale, regionale și globale, în slujba binelui, contribuind la construirea unor comunități mai incluzive și mai puternice. Pentru Mastercard, asta se traduce printr-o lume dincolo de numerar, unde fiecare persoană are șansa să prospere. „Force for good” este principiul care ne ghidează și care stă la baza tuturor acțiunilor noastre, având ca scop bunăstarea oamenilor și sănătatea planetei.
Pentru a respecta această promisiune, promovăm o cultură a decenței, începând din interiorul organizației, față de oamenii noștri, prin programe și beneficii care să asigure un climat al echității, al flexibilității și al formării continue. Mai departe, conectăm oamenii, companiile și organizațiile din întreaga lume la o multitudine de posibilități, cu ajutorul tehnologiei, permițând oportunități mai mari la scară largă.
Datorită vizibilității lor, brandurile globale au capacitatea de a modela atitudini și comportamente, iar componenta socială devine evidentă atunci când acestea depășesc sfera comercială, tranzacțională și îmbrățișează conceptul de brand citizenship.
În acest sens, Mastercard își asumă responsabilitatea de a fi nu doar un lider în domeniul său, ci și un catalizator al schimbării. Inițiativele noastre vizează stimularea incluziunii financiare și digitale, eliminând barierele care împiedică accesul egal la resursele și oportunitățile economice.
Totodată, punem un accent puternic pe promovarea echității de gen, fiind conștienți de rolul substanțial pe care diversitatea îl joacă în dezvoltarea durabilă. Angajamentul nostru se extinde la nivel social și de mediu, unde colaborăm îndeaproape cu parteneri din sectorul privat, instituții publice și organizații neguvernamentale. Aceste parteneriate sunt esențiale pentru a ne permite să mobilizăm resurse, să transferăm tehnologii și know-how, toate acestea contribuind la un proces de co-creare care generează soluții de impact.
De peste un sfert de secol, Priceless a conectat pasiunile la un scop asociat, înțelegând că oamenii nu doresc doar produse sau servicii, ci mai ales experiențe care rezonează cu cele mai profunde preocupări ale lor. De atunci, nu numai că a modelat ADN-ul brandului și businessul companiei – dar a și intrat în cultura populară, fiind folosit de oameni din întreaga lume atunci când vorbesc despre amintiri, momente și sentimente unice.
Cu o inovație continuă, priceless.com este platforma noastră de loyalty la nivel global și, de anul trecut, și în România, unde oamenii pot accesa de la oferte, cashback și reduceri până la experiențe de neprețuit, construite în jurul unor pasiuni universale ca sportul, gastronomia, călătoriile, arta sau divertismentul. Prin parteneriatele de lungă durată cu Festivalul de Film de la Veneția, Festivalul de Film de la Sarajevo sau TIFF, continuăm să celebrăm alături de oameni dragostea și pasiunea pentru arta cinematografică.
De asemenea, susținem pasiunea pentru muzică la Electric Castle și conectăm iubitorii de sport prin parteneriate cu evenimente de renume, precum UEFA Champions League, Roland Garros și Australian Open. În România, alături de Federația Română de Baschet, am pus în valoare tinerele talente locale și emoția meciurilor prin organizarea competiției Mastercard Rising Stars. Suntem nerăbdători să menținem relevanța și rezonanța Priceless, continuând să inovăm, să alimentăm pasiunile și să creăm amintiri care durează o viață.
Nu aș putea crea o ierarhie a inițiativelor pe care le derulăm, tocmai fiindcă ele se potențează în acest spectru larg și complex al impactului pozitiv. Voi începe, însă, prin a evidenția un program care a adus multă speranță, demonstrând puterea empatiei, inovației și a gândirii strategice atunci când sunt combinate.
Alături de Salvați Copiii, Jobs for Ukraine, Centrul Mastercard pentru Creștere Incluzivă și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), am venit în întâmpinarea a peste 600 de persoane vulnerabile din Ucraina și România, adulți preponderent mame și copii, cu susținere în găsirea unui loc de muncă adecvat și servicii gratuite de îngrijire.
Totodată, colaborăm cu Junior Achievement și Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE), pentru a crește gradul de educație financiară în rândul tinerilor. În Croația, Mastercard sprijină IMM-urile prin oferirea a peste 100 de burse și resurse pentru antreprenori, ajutându-i să se adapteze la era digitală prin programul educațional Uplift Academy.
Fondul de Inovare Strive EU este o altă inițiativă Mastercard menită să accelereze dezvoltarea de soluții pentru a sprijini întreprinderile mici europene în călătoria lor digitală, oferind până la 500.000 de euro pentru soluții inovatoare în domeniile finanțării integrate, securității cibernetice, sustenabilității și AI-ului. La nivel global, programul nostru STEM, Girls4Tech, a inspirat aproape 6 milioane de tinere din 63 de țări, încurajându-le să urmeze cariere în domenii tehnologice.
În era digitală, comunicarea de brand se confruntă cu provocări precum fragmentarea audienței, creșterea volumului de conținut, attention span-ul redus și schimbarea constantă a preferințelor consumatorilor. Depășirea acestor bariere nu e o misiune ușoară și necesită un demers strategic bine gândit, bazat pe înțelegerea audienței și personalizarea comunicării, fără a pierde din vedere o componentă indispensabilă – autenticitatea.
În acest context, Mastercard a decis să se diferențieze printr-o abordare de marketing experiențial, sporind posibilitățile brandului de a crea experiențe unice pentru consumatori – o strategie care adâncește legăturile cu consumatorii și sporește loialitatea acestora. Acest lucru a însemnat trecerea de la relațiile tranzacționale la oferirea de experiențe care îi implică emoțional pe consumatori.
În plus, Mastercard este un brand multisenzorial, adaptat pentru lumea digitală. De exemplu, pentru lansarea platformei priceless.com în Israel, Mastercard a colaborat cu artistul Kutiman pentru a crea The Sounds of Israel, un videoclip captivant, care combină ADN-ul sonor al Mastercard cu bogata cultură israeliană.
Aliniindu-ne cu ceea ce contează cel mai mult pentru oameni, mergem dincolo de tranzacții, promovând o conexiune emoțională, personală și de durată, transformând interacțiunile de zi cu zi în momente cu adevărat neprețuite, prin evenimente unice, activări digitale imersive sau interacțiuni personalizate.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 388 (16 noiembrie – 16 decembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Ministerul Energiei anunță inițierea unui proiect de act normativ care modifică și completează Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 166/2022,…
Avon dă startul inițiativei „Fii Lovestrong!”, menită să sprijine și să educe femeile tinere în identificarea primelor semne ale comportamentului…
Cum s-au aliniat planetele (și asteroizii) pentru mai multe companii românești care au participat la prima misiune de apărare planetară…
Clienții BRD Groupe Société Générale pot plăti și primi bani, în maximum 10 secunde, prin serviciul RoPay, accesibil prin intermediul…
Jumătate dintre gospodăriile din România economisesc lunar, dar 57% dintre acestea păstrează banii cash, potrivit Barometrului Datoriilor 2024, realizat de…
Vineri, 22 noiembrie, de la ora 19:00, are loc deschiderea oficială a ,,Planetei Crăciun” - târgul cu tematică de sărbători…