Ioana Enache, Amway: Mai flexibili ca niciodată și mai eficienți ca niciodată
Reading Time: 5 minuteEste o perioadă complicată pentru toată lumea, iar companiile au fost nevoite să își regândească strategiile de business pentru a face față stării de fapt pe care o trăim.
Digitalizarea și flexibilitatea, dar și prudența și siguranța sunt noile atribute ale oricărei afaceri din orice domeniu. Ioana Enache, General Manager Amway Romania, Bulgaria și Grecia, ne-a explicat cum se întâmplă lucrurile în compania Amway în această perioadă și care sunt noile planuri ale organizației în actualul climat economic.
Cum v-ați adaptat la noile condiții de muncă în contextul actual?
Amway are în AND-ul său o atenție riguroasă pentru binele oamenilor și comunităților, fie că e vorba de sănătate, siguranță sau aspecte financiare, așa că, odată cu evoluția contextului actual, am decis rapid implementarea unor măsuri care să contribuie la limitarea răspândirii Covid-19 și în același timp să le asigure distribuitorilor noștri un business funcțional.
Penetrarea internetului, digitalizarea cât si avansul tehnologic au transformat puternic piața locurilor de munca. Factori vitali care influențează economia antreprenorială sunt mobilitatea, conectivitatea, dinamica flexibilă a muncii, precum si veniturile suplimentare.
Tocmai de aceea, tendința de a face businessul online a fost parte din strategia companiei Amway în ultimii ani, așa că ne-am putut plia rapid pe noul context, iar în acest moment mergem mai departe, alocăm fonduri suplimentare pentru și mai multe investiții în dezvoltarea platformelor online, pentru a pregăti partenerii să facă față cât mai bine în noua paradigmă, dar și pentru a oferi clienților o experiență de cumpărare impecabilă.
Dar evident, compania Amway are dublă responsabilitate: față de distribuitorii noștri, care sunt antreprenori independenți, dar și față de angajați. În ceea ce îi privește pe cei din urmă, am găsit rapid soluții pentru ca activitatea și eficiența sa nu fie deloc afectate.
Amway este un angajator care oferă atât posibilitatea programului flexibil, cât și home office parțial, acolo unde specificul jobului permite, astfel pentru majoritatea angajaților posibilitatea de “work from home” a existat din prima parte a lunii martie. Ulterior am închis cu totul biroul, pentru a încuraja izolarea distanța socială, atât de necesară în contextul actual. Chiar dacă între timp am redeschis biroul, angajații sunt încurajați în continuare să lucreze de acasă, să folosească platforme online pentru întâlniri și în general, să fie foarte atenți la siguranța proprie și a celor din jur.
Cum ați venit în ajutorul distribuitorilor și partenerilor pentru a-i susține în această perioadă?
Către distribuitorii Amway am venit cu câteva soluții strategice. Activitatea acestora se baza până la începutul pandemiei pe întâlniri, prezentări de produse și oferirea de soluții personalizate, fie că vorbim despre îngrijirea pielii, frumusețe, nutriție, produsele din gama Home sau oportunitatea de venit suplimentar. Cum spuneam, pentru că businessul a fost mereu unul vizionar, am investit mult în ultimii ani în activitățile online, așa că acest moment ne-a găsit pregătiți ca distribuitorii noștri să poată muta rapid tot businessul online.
Pentru că ne-am dat seama că soluțiile personalizate și produsele noastre se află în cerere crescută în această perioadă, am decis să ne susținem distribuitorii prin cursuri sau chiar prin programe de training mai elaborate, care să continue să pregătească cei mai buni consultanți pe gamele noastre.
Suntem în contact constant cu liderii pentru a identifica rapid nevoile și a veni cu soluții, lansăm produse noi, care completează portofoliul existent, suntem mai flexibili ca niciodată și încercam să fim și mai eficienți ca niciodată.
Credeți că această perioadă conduce la un nou mod de a face business?
Da, cred că această perioadă invită la un nou mod de a gândi și de a trăi, iar acest lucru se pliază foarte bine pe ceea ce are Amway de oferit, atât din punct de vedere al produselor, dar și ca oportunitate antreprenorială, de venit suplimentar.
Ne ajută mult faptul că avem un portofoliu care vine în întâmpinarea unor nevoi accentuate în această perioadă: eSpring pentru apă curată în fiecare cămin, suplimente care susțin imunitatea și starea de bine, produse de curățenie foarte concentrate, astfel încât să nu fie nevoie să fie înlocuite des, dar și produse destinate gătitului sănătos, care cred că va deveni un obicei pentru multe familii.
Cum au perceput echipele aceste schimbări?
Am privilegiul de a lucra cu o echipă foarte responsabilă și proactivă, lucru extrem de valoros și cu atât mai evident în aceste săptămâni, când dinamica de lucru a crescut, în ciuda faptului că lucrăm cu toții de acasă. Cât despre distribuitorii Amway, pregătirea la cele mai înalte standarde e unul din beneficiile celor care au ales să facă acest business. Cursurile noastre sunt recunoscute în piață ca fiind foarte bune, sunt actualizate permanent în funcție de context și de nevoi, suntem mereu cu un pas înainte și, in plus, oferim certificări celor care trec prin cursurile noastre de nutriție sau de frumusețe. Așadar ei devin specialiști foarte buni, perfect pregătiți să vină cu soluții personalizate în funcție de nevoile fiecărui client în parte.
Care este impactul asupra businessului companiei?
După cum a menționat Milind Pant, CEO Amway într-un webinar recent, compania este foarte bine adaptată la realitatea curentă și urmărește trei tendințe globale – sănătate și bunăstare, transformarea online-ului în noul offline și Gig Economy.
Amway oferă o atenție sporită suplimentelor alimentare, în special celor care susțin sistemul imunitar și am constatat în ultima perioadă o creștere a cererii, atât la nivel internațional, cât și la nivel local. Acest fapt demonstrează interesul crescut al oamenilor pentru imunitate crescută, pentru un corp sănătos, pentru un stil de viață care să susțină aceste lucruri.
Vedem creșteri și în cadrul gamelor de îngrijire personală și produse pentru locuință, dat fiind interesul crescut pentru igienă riguroasă și un cămin curat și sănătos.
O categorie față de care a scăzut însă interesul este cea a produselor de make-up, lucru firesc dacă ținem cont de faptul că ieșim cu toții mai puțin. Noi continuăm să credem însă în puterea unui machiaj realizat cu produse de calitate, care să ne reflecte personalitatea și să ne asigure o stare de spirit pozitivă, chiar dacă îl purtăm pe sub mască.
Cum vedeți viitorul?
Viitorul este online, iar evoluția afacerii Amway din ultimele luni demonstrează acest lucru. De la un business preponderent offline, în care întâlnirile față în față erau principala modalitate de lucru, am ajuns în prezent la un business funcțional 100% în online. A contribuit la acest lucru entuziasmul neobosit și motivația distribuitorilor noștri, antreprenori independenți, care au știut să maximizeze instrumentele pe care le-am pus la dispoziție.
În prezent ne bazăm mult pe social selling, pe comunitățile din Social Media și pe faptul că recomandările personalizate se pot face la fel de bine și în online. Interacțiunea personală, indiferent de mediul în care are loc, rămâne sufletul afacerii Amway.
Astăzi, cu milioane de locuri de muncă pierdute, oamenii din întreaga lume caută venituri suplimentare. Amway reprezintă o oportunitate de afaceri alternativă, fără riscuri, cu costuri de intrare mici, complet rambursabile și un model de afaceri caracterizat prin flexibilitate și promovarea inițiativei personale.
Ce lecții ați învățat din această pandemie?
Am învățat să ne adaptăm rapid, susținuți de capacitatea de adaptare, profesionalismul și entuziasmul care caracterizează comunitatea Amway. Ca de atâtea ori înainte și de această dată au schimbat paradigma de la o posibilă problemă la o oportunitate și au transformat online-ul în noul offline. Abordarea constructivă e o caracteristică a antreprenorilor de succes, iar aici la Amway avem privilegiul de a colabora cu mulți astfel de antreprenori.
Am învățat să folosim, dar și să creăm instrumente noi pentru a veni în întâmpinarea nevoilor partenerilor și clienților, pentru că e evident că oamenii au în continuare nevoi și sunt nevoi pe care Amway la poate satisface, prin prisma portofoliului, dar și a modelului de business.
Cum vedeți contextul pieței locale, care este diferit în acest an, din cauza crizei sanitare, a restricțiilor de orice fel?
Așa cum reiese și din studii precum Euromonitor, în această perioadă ne adaptăm cu toții la o nouă normalitate, care include preocuparea pentru un stil de viață sănătos, atenția sporită la curățenie, servicii personalizate sau investiții în calitatea vieții de acasă, toate aceste elemente fiind în linie cu ceea ce Amway are de oferit, prin numeroșii și valoroșii săi distribuitori.
Respectăm cu strictețe recomandările actuale și încercăm să implementăm soluții creative și eficiente, precum întâlniri virtuale, livrări la domiciliu, training-uri sau evenimente online.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz